fbpx

אחת השאלות שבעלי עסקים שואלים את חברות השיווק באינטרנט הנה "כמה תקציב אתם ממליצים להשקיע בפרסום בגוגל?" זו כמובן שאלה מעולה שהתשובה עליה תשתנה מלקוח ללקוח בהתאם לתחום עיסוקו, יעדיו העסקיים וכמובן מידת המהירות בה הלקוח רוצה לראות תוצאות..

במאמר זה נסביר איך יודעים במדויק כמה כסף יש להשקיע בפרסום בגוגל, בלי בערך, בלי אולי, במדויק.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    הגדרת תקציב לפרסום בגוגל

    היופי בפרסום באינטרנט שהכל מדיד. ניתן לייצר הערכה כמעט מדויקת בטרם יוצאים לדרך וכמובן שניתן לייצר דו"ח תוצאות מדויק לאחר היציאה לדרך בפועל. אבל, בכדי לעשות זה יש צורך במעט ידע מקצועי מקדים בכל הקשור לניהול תקציבי פרסום בגוגל.

    בכדי להבין מה התקציב הראוי לפרסום בגוגל, עלינו לפעול לפי הצעדים הבאים:

    1. להבין מהלקוח מה הם החיפושים הקשורים לעסק.
    2. להבין איך הגולשים יבצעו את החיפושים הללו בפועל.
    3. לחשב את כמות החיפושים הצפויה ביחס לעלות לקליק.

    נעבור כעת על כל צעד וצעד ונסביר איך עושים זאת,

    1. בדיקה מה לקוחות העסק מחפשים?

    השלב הראשון הנו הקריטי ביותר. בשלב זה יש לנהל שיחה פתוחה וישירה עם המפרסם בכדי להבין ממנו מי הלקוחות שמעניינים אותו? איזה סוגי שירותים אכן כלכליים לפרסום? מה מידת הרווחיות מכל שירות/מוצר מוצע? ועוד..

    בשלב זה, אנו נדרשים להגדיר במדויק את שירותי העסק ויתרונותיו על פני המתחרים כמו גם לאסוף מהמפרסם מילות מפתח (ביטויים שגורים בפי לקוחותיו) בכדי שיתאפשר לבצע מחקר מסודר בהתאמה ישירה לצורכי העסק.

    2. הבנה איך לקוחות העסק יחפשו את העסק?

    השלב השני הנו קצר ופשוט למדי לביצוע. אנו ננסה לקחת את סל ביטויי המפתח ולהרחיב אותם למקסימום האפשרי על ידי כך שנבדוק אילו השלמות אוטומטיות גוגל מציע לגולשים שמזינים ביטויים אלו בחיפוש.

    גוגל לרוב יציע חיפושי המשך רק לנושאים שהגולשים צפויים לחפש ואו שהגולשים חיפשו אך בכמות קטנה ביחס לביטוי הראשי. כדי לחסוך זמן יקר מלבדוק את מילת המפתח + אותיות נוספות ורישום ידני של כל ביטוי, אנו נשתמש בכלי יעיל בשם: keywordtool.io אשר מרכז לנו את כלל הביטויים האפשריים במספר שניות.

    כך, אנו מבטיחים שלא פספסנו אף חיפוש של לקוחות פוטנציאליים ואנו יכולים לבחון את כמות החיפושים של הביטויים בפועל בכדי להכין את תקציב הפרסום ללקוח.

    3. חישוב כמויות ועלויות לקליקים בפרסום?

    לבסוף, עם רשימה ארוכה מאוד של ביטויי מפתח, אנו נוכל להזין אותן לתוך כלי המחקר של גוגל (תכנון>כלי מחקר מילות מפתח בחשבון גוגל אדס שלכם). לאחר שנזין את הביטויים הרבים, נעבור לצפות בנתונים היסטוריים בכדי לקבל 2 נתונים חיוניים:

    1. היקף חיפושים חודשי (ממוצע).
    2. עלות לקליק על מודעה בביטויים אלו.

    בכך, אנו יכולים לזהות מראש כמה גולשים יחשפו למודעה שתיצרו בשלב מאוחר יותר ולהכפיל את מספר החיפושים בעלויות ההקלקה בכדי לחזות את העלות הצפויה לקמפיין כולו..

    אבל, עוד לא סיימנו, בכדי להיות מדויקים, עלינו להבין שרק 40% מהגולשים צפויים להקליק על המודעה שלכם (הן כי דילגו על המודעה הממומנת והן בגלל שיש לנו מתחרים ואנו לא תמיד נזכה לקליק של הגולשים) כך שיש לחלק את התוצאות שקיבלנו בחצי בכדי להעריך במדויק את עלויות הקמפיין.

    במידה ואנו מפרסמים עסק מקומי, אנו יכולים לצמצם את העלויות עוד יותר על ידי הגדרת רדיוס פרסום למרחק סביר סביב העסק ובכך להקטין אף יותר את העלויות הצפויות גם בחיפושים מאוד תחרותיים.

    לסיכום,

    ניתן ורצוי לבצע הערכת עלויות בטרם יוצאים לקמפיין פרסומי. אך מאחר ולוקח לא מעט זמן לבצע מחקר מסוג זה, יש לקחת בחשבון שנבצע מחקר זה רק לאחר שלקוח הצטרף לשירותינו ולא לפני כן. במידה ולקוח רוצה מחקר ללא קשר להצטרפות לשירות, ניתן לעשות זאת בתמחור נפרד ומראש.

    בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן