fbpx

לפני מספר שנים, כאשר פייסבוק החלו לאפשר פרסום באמצעות האינסטגרם, לא מעט אנשים הרימו גבה. הרי, מה ניתן לפרסם ולמכור בזירה שכולה מבוססת על ילדים ותמונות? אבל, מאז ועד היום, עסקים רבים גילו שלרשת האינסטגרם כוחות על. ישנם עסקים שצמחו והפכו לגדולים ורווחיים בזכות ניצול נכון של החשיפה באינסטגרם. במאמר זה, אנו נסביר על החשיבות שבפתיחת חשבון אינסטגרם עסקי וגם האם זה בכלל נכון עבור העסק שלכם?!

פתיחת אינסטגרם לעסקים – הכדאי?

אינסטגרם כיום נחלקת לשניים, אינסטגרם פרטי ואינסטגרם עסקי. לא מעט משתמשים החלו את דרכם באינסטגרם עם חשבון פרטי ועם הזמן ביצעו את הקפיצה לחשבון אינסטגרם עסקי (זה אפשרי ואפילו קל). כך לדוגמה, מאמני כושר, ספרים, מעצבי פנים ועוד שלל אנשי מקצוע שהשתמשו בתחילה באינסטגרם ככלי להשוויץ עם העבודות שלהם אך מהר מאוד גילו שיש לאינסטגרם גם ערכים נוספים בכל הקשור לשיווק ופרסום.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    איך זה בעצם עובד?

    אמנם באינסטגרם אין הרבה טקסט כמו בפייסבוק, אך כפי שאומרים, "תמונה אחת שווה אלף מילים". בניצול נכון של החשיפה של העמוד העסקי של עסקים באינסטגרם, לקוחות פוטנציאליים רבים נחשפים למה שאתם מציעים, "נדלקים" על הנראות ואו הסטייל שלכם, והם אכן מגיעים בהמוניהם לבקר אתכם בחנות/בסטודיו ואו בשטח כדי להתרשם מקרוב והם הופכים ללקוחות מרוצים ומצטלמים וכך גל ההדף של עמוד אינסטגרם עסקי הולך וגדל והחשיפה שווה לעסקים רבים סכומי עתק בהשקעה זניחה.

    במילים אחרות, פעילות נכונה באינסטגרם דומה במהותה לשיווק רשתי ואו שיווק מפה לאוזן. התמונה שאנו מציגים לעוקבים שלנו מתניעה מהלך ובו מספר לקוחות פעילים באינסטגרם נחשפים ואכן מקרים ובוחנים בעצמם (לכן, חשוב להציג אמת ולא לשקר.. – ההצגה חייבת להימשך) ואם הם שוכנעו שאתם הדבר החם ביותר כעת וכדאי להם להצטלם עם המוצרים שלכם, הרי שאתם נהנים מפרסומי משנה שלהם ומחשיפה גדלה והולכת אצל קהלי היעד שלכם.

    אם זה כל כך יעיל, למה לא כולם שם?

    אז, זה טיפה יותר מורכב ממה שניתן לחשוב. כדי להצליח בפרסום אינסטגרם, צריכים להתקיים מספר תנאים:

    1. שהעסק שלכם מציע מוצרים שמצטלמים היטב לאינסטגרם.
    2. שבעל העסק משתף פעולה ואכן מצלם כל הזמן תמונות לאינסטגרם.
    3. שחברת הניהול לעמוד העסקי באינסטגרם הכינה מיתוג נכון לעסק.
    4. שמנהל המדיה החברתית עושה עבודתו נכונה בתיוג באינסטגרם.
    5. שהעסק ערוך להמשיך לייצר ולקיים תמונות אלו גם במציאות.

    נעבור בזריזות על התנאים הללו:

    בשלב ראשון, חשוב לדעת שלא כל עסק יכול להצליח לפרסם בהצלחה באינסטגרם. עסקי מזון, בידור, אופנה ולייפסטייל לגמרי יכולים וחייבים להחזיק בנוכחות מאסיבית באינסטגרם. לעומת זאת נותני שירותים, קמעונאים, מפיצים ומשווקים אינם תמיד יכולים לייצר את הערך שהאינסטגרם דורש ולכן לא תמיד כדאי להם לפתוח חשבון אינסטגרם עסקי (לפתוח כדאי, לצפות לתוצאות – פחות).

    כמו כן, חשוב מאוד שבעל העסק יהיה בקשר רציף וישיר עם מנהל המדיה החברתית ויזין אותו בתמונות אמיתיות מהשטח כדי שמנהל המדיה החברתית יוכל לעצב, למתג ולתייג כל תמונה ותמונה בצורה הנכונה שתאפשר לנו להגיע לחשיפה המקסימלית מול קהלי היעד של העסק.

    אבל, הכי חשוב, שבעל העסק ידע לייצר את התמונות המופצות באינסטגרם גם במציאות. כלומר, אם מדובר בגלידריה. אם אנו מעלים גלידה הפוכה עם כדורי גלידה בצבעים שונים על גבי צלחת מעוצבת וממותגת ואו קופסה מגניבה וצעירה, גם הלקוחות שלנו שהגיעו דרך האינסטגרם רוצים לקבל חוויה דומה (כדי להצטלם עמה..). כלומר, לא די בהצגת העסק באור חיובי, יש לעשות זאת בצורה כזו שתתבסס על המציאות בשטח.

    איך פותחים חשבון אינסטגרם לעסק בפועל?

    אם אתם מרגישים שביכולתכם לעמוד בכל המוצג מעלה, אם אתם מוכנים לקחת את הצעד הבא לשיווק העסק, ביכולתכם לפתוח אינסטגרם עסקי עצמאית על ידי כניסה להגדרות החשבון ושינוי הפרופיל מפרטי לעסקי ולנסות את מזלכם בכוחות עצמכם (יש כאלו שעושים זאת בצורה מעולה). או שאתם יכולים לפנות אלינו ואו לחברת ניהול רשתות חברתיות אחרת כדי לקבל את השירות המקצועי והמתאים ביותר עבורכם.

    לסיכום,

    במקרים רבים כדאי לפתוח חשבון אינסטגרם לעסק. אינסטגרם לעסקים דומה מאוד לאינסטגרם לפרטיים מלבד שינויים קלים בתוכן העמוד וביכולות השיווקיות הנלוות אליו ואשר מנוהלות דרך תשתית הפרסום של הפייסבוק. אנו ממליצים לכם להתייעץ בנושא זה עם בעלי עמודים עסקיים פעילים באינסטגרם ואו לפנות אלינו – מבטיחים לתת תשובות לכל שאלה. ללא עלות וללא התחייבות. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן