fbpx

כחברת ניהול אתרים אנו זוכים לנהל את השיווק של לא מעט אתרים וביניהם גם אתרי אינטרנט בשפות זרות. לרוב, מדובר באתרים דו לשוניים (אנגלית ועברית). שאלה שעולה רבות היא האם אנו יכולים לקדם אורגנית את האתר ב-google.com כפי שאנו מקדמים אתרים ב-google.co.il (שהינו שוק קטן ופחות תחרותי). על כך ועוד במאמר זה.

קידום אתרים בגוגל בשפות שונות

כאשר מדברים על אתרים ביותר משפה אחת, יש לבחון בראש ובראשונה את מבנה האתר ולבחון איך עלינו להתייחס לאתר. יש 2 מבנים אפשריים לאתרים דו לשוניים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. Domain.com/en
    2. En.domain.com

    אנחנו כמובן רוצים להבין איך להתייחס לאתר המשני. כלומר האתר בשפה הזרה. במידה והאתר בנוי בתצורה הראשונה יהיה קשה למדי לקדם את האתר בשפה הזרה. לעומת זאת, אם האתר בנוי בתצורה השניה, אנו נוכל להתייחס לאתר כאל יישות נפרדת ובהחלט להצליח לקדם את האתר בשפה זרה במנועי החיפוש המתאימים.

    לאחר הקדמה זו, ניתן לבחון האם בכלל ניתן לקדם את האתר במנועי החיפוש בשני השפות במקביל.

    מתי ניתן לקדם אתר בשני שפות:

    יש 2 תנאים שצריכים להתקיים כדי לאפשר קידום אורגני במנועי חיפוש בינלאומיים:

    1. פעילות נישתית אשר ייחודית לנו.
    2. האתר עצמו ממוקד מטרה ורק בכך.

    כאשר יש לנו מוצר ייחודי ואו שירות נישתי אשר אינו מוצע על ידי ענקיות האינטרנט המוכרות ומכך שאנו מתחרים מול אתרים בסדרי גודל שלנו.

    כאשר האתר שלנו ממוקד כל כולו במוצר הייחודי ואו בשירות הייחודי שאותו אנו מציעים כך שהאתר דומה לחץ חד המסוגל לפגוע במטרה ולהינעץ בו.

    מתי לא ניתן לקדם אתר בשני שפות:

    כאשר מדובר באתר ממוצע ובעל ערך נמוך כדוגמת חנות בגדים, אנו יכולים לנסות לקדם את האתר בגוגל.קום אל צריכים להיות ריאליים ולהבין שהסיכויים להצליח בכך אפסיים. זאת משום ואנו מתחרים מול ענקיות אינטרנט עם משאבים גדולים במיוחד ובמקביל מול יתר מאות אלפי האתרים הקטנים והבינוניים בנישה בה אתם פועלים.

    איך מקדמים אתרים בשפות זרות?

    כדי לקדם אתר אינטרנט בשפה זרה יהיה עלינו להבין בראשונה מי הם קהלי היעד של האתר והיכן קהלים אלו ממוקדים. אנו ננסה להבין מה הם הציפיות של קהלי היעד הללו מאיתנו ואיך הם מצפים להתרשם מאיתנו. לאחר מכן, יהיה עלינו למקד ולזקק את המסר לרמת דיוק הגבוהה ביותר מאחר ויש לנו רק הזדמנות אחת להגיע אל היעד (כל המתחרים מחכים לתפוס את מקומכם).

    המטרה שלנו להתחיל את תהליך קידום האתר בכך שאנו מצמצמים את השוק לגבולות גזרה ברורים אשר יש בידינו לנצח. אנו בעצם הופכים את גוגל העולמית לשוות ערך לגוגל ישראל ברמת התחרות. אך, חשוב לזכור שגוגל הבינלאומית מתפקדת בצורה שונה לגמרי מזון הישראלית על אף שיש שיאמרו שמדובר באלגוריתם זהה – מסתבר שלא.

    בשונה מקידום אתרים בגוגל ישראל, כאשר מקדמים אתרים במנועי חיפוש העונים על צורכי כל אירופה ואו על צורכי ארצות הברית, אין מקום למשחקים. מדובר ב-100% אסטרטגיה מדויקת במיטבה. כדי להצליח בקידום אתרים בינלאומיים, יש צורך במקדם אתרים מקצועי המתמחה בשוק אליו אתם מנסים לחדור ואתם מחויבים להעמיד לרשותו תקציבים נאים לצורכי רכש מדיה, רכש קישורים, ניהול שת"פים, עבודה מול כותבי תוכן ועוד…

    אז האם זה אפשרי? האם ניתן לקדם אתר רב לשוני?

    הכל אפשרי בתקציב הנכון ועל ידי איש המקצוע הנכון. אך כדי שזה יעבוד, עליכם להביע אמון מלא באיש המקצוע ולהתעזר בהרבה מאוד סבלנות עד שרואים תוצאות. מעבר לכך, חשוב לזכור שכדי להצליח בקידום האתר, יהיה לעתים קרובות צורך בבניה מחדש של הירריכית האתר כמוצג בפתיחת מאמר זה ובכתיבה מחדש של כל תכני האתר כפי הצורך.

    רוצים לבחון האם ניתן לקדם את האתר אינטרנט שלכם בשפה נוספת? אתם מוזמנים לפנות אלינו לבחינה ללא כל התחייבות של האתר ונשמח לייעץ לכם ולהעניק לכם את המענה המדויק ביותר ובהתאמה אישית.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן