fbpx

כאשר רוצים לקדם אתר של בית עסק, קל מאוד להגדיר יעדים ולהשיג אותן. זאת בעיקר משום ואנו יכולים לבחור נישה מתוך הפעילות של בית העסק ולקדם רק אותה על פני יתר התחומים ובצורה זו ליהנות מראש חץ עוצמתי אשר מבטיח לנו את המיקומים הראשונים בראש תוצאות החיפוש. אך, מה קורה כאשר אנו נדרשים לקדם אתר אינטרנט גדול? העניינים מעט מורכבים יותר..

קידום אתרים גדולים

כאשר אנו מנסים להבין איך ניתן לקדם אורגנית אתר אינטרנט גדול, עלינו להבין בראש ובראשונה מהו אתר אינטרנט גדול. מבחינתנו, אתרי אינטרנט גדולים אלו הן אתרים אשר מציעים מגוון תכנים בנושאים שונים ואשר לרוב אינם קשורים בקשר ישיר לפעילות עסקית כלשהי. כלומר, פורטל חדשות, פורום צרכנות, רשתות חברתיות ועוד מגוון פלטפורמות נוספות ייחשבו כאתרים גדולים וזאת משום שאין לנו נושא ליבה עיקרי אותו נוכל לקדם. במקום זאת, יהיה עלינו לנסות ולקדם את האתר בצורה רוחבית וזה כבר קשה למדי..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מעט על המורכבות בקידום אתרים גדולים:

    דמיינו שאתם בבריכה, אתם רוצים להגיע מקצה אחד לקצה השני, כעת כדי לעשות זאת, אתם תעברו למצב חץ (ידיים מקדימה צמודים זה לזה) ותדחפו את גופכם קדימה כדי ליהנות מכמה שיותר תנופה. כך, גם בכל דחיפה ודחיפה אתם תעבירו למצב חץ וזאת כדי שתנועה בצורה חלקה קדימה. קידום אורגני דומה מאוד במובנים רבים לשחיה, כאשר אנו מקדמים אתר ממוקד (מצב חץ) קל לנוע במעלה תוצאות החיפוש ומהר למדי. לעומת זאת, כאשר אנו מקדמים אתר לא ממוקד, הדבר דומה לדחיפת הגוף קדימה עם ידיים פרושות לרווחה – אפשרי? כן, מהיר? ממש לא!

    אז איך מקדמים אתר גדול בגוגל?

    יש מגוון שיטות לקידום אתרים גדולים בתוצאות החיפוש, אנו נתמקד בשני העיקריים שבהם:

    1. קידום אתר גדול על בסיס קישורים נכנסים.
    2. קידום אתר גדול על בסיס פילוח וחלוקה לתתי אתרים.

    השיטה הראשונה הנה הפשוטה יותר ובה בעל האתר מייצר תכנים איכותיים ומפרסמם באתר כרגיל ואילו מקדם האתרים דואג כל הזמן לייצר קישורים נכנסים לאתר (קישורים מאתרים אחרים המפנים תנועה איכותית לאתר) כאשר כל קישור וקישור מייצר עוד אינדיקציה למנועי החיפוש על כך שהאתר מייצר תוכן איכותי. אך, מעבר לכך, במקרים מסוימים ניתן לייצר שיתופי פעולה פורים יותר ובה אתרים אחרים מפנים תנועה הישר מתפריט האתר ואו מצד האתר כך שאיכות התנועה העוברת דרך הקישור עולה ומכך שהאינדיקציה אף היא טובה יותר.

    השיטה השניה הנה מורכבת למדי והיא מתלבשת על השיטה הראשונה (נעשית במקביל לה). שיטה זו מתאפשרת רק כאשר האתר תוכנן כהלכה מלכתחילה ובעצם יש חלוקה ברורה בין כל תחום ותחום באתר. בשיטה זו, אנו מנהלים אתר מרכזי אחד ותחתיו מגוון רחב של אתרי משנה שנראים ומרגישים זהה לאתר הראשי אך בפועל אתרי המשנה פועלים בכתובות מעט שונים. כלומר, כלל האתרים מחוברים זה לזה בצורה נוחה והמשתמש כלל אינו מרגיש שהוא עובר בין כתובות שונים אך בפועל מנועי החיפוש יכולים להבדיל בין האתרים השונים ובכך להעניק לכל תחום ותחום את היחס המתאים לה.

    זה נראה כך:

    • אתר ראשי: website.com
    • אתר משנה בקטגוריה חדשות: news.website.com
    • אתר משנה בקטגוריה טכנולוגיה: tech.website.com

    מרבית מקדמי האתרים עובדים בשיטה הראשונה וזאת מאחר והיא פשוטה בהרבה ליישום באתרי אינטרנט פעילים. לעומת זאת, כאשר מדובר בקידום של פורטל תוכן חדש שעדיין אינו זוכה לתנועה רבה, יש לנו הזדמנות לעלות שלב אחד קדימה ולקדם בשיטה השניה והמתקדמת יותר.

    האם יש טיפים נוספים לקידום אתרים גדולים?

    יש מגוון פעולות נוספות שאנו נבצע בעת קידום אתר אינטרנט גדול. אך, להלן 2 טיפים נחמדים:

    • במקרים בהם מדובר בפורטל תוכן על בסיס מערכת ניהול תוכן כדוגמת וורדפרס, ניתן להשתמש במבנה של מולטי-סייט (אתר מרובה כתובות).
    • ניתן בלא מעט מקרים לעשות שימוש במבני מטה דאטה של ארכיון (קטגוריה ותגיות) בצורה חכמה יותר כדי להגדיל תנועה אורגנית לאתר.
    לסיכום,

    קידום אורגני לאתרי אינטרנט גדולים שונה מאוד מקידום אורגני לאתרי עסקים וחברות. לכן, חשוב לוודא מראש שהגורם שעומד מולכם בעל ניסיון בקידום של אתרים גדולים ושיש לו אסטרטגיה ברורה לדרך בה ביכולתו לקדם אתכם בצורה נכונה. רוצים ללמוד עוד על התהליך ואו עלינו? השאירו פרטים והתייעצו עמנו ללא עלות וללא התחייבות 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן