fbpx

בעבר הלא רחוק, כאשר עסק מקומי רצה לזכות בלקוחות חדשים, היה עליו להירשם לספר טלפונים מקומי, לפרסם עצמו במקומון ואו אפילו בעיתון וכמובן גם להשקיע בפרסומים באפיקים שונים. אך, הדברים היו פשוטים למדי. הרי, באזור נותן השירותים יש רק מספר מצומצם של נותני שירותים נוספים. כיום, המרחב המקוון בלבל הכל גם יחד. עסקים מקומיים נדרשים להתחרות לא רק בשכניהם אלא גם בעסקים המרוחקים מהם מרחק רב ואולי אפילו מעבר לים. זה הופך את החיים של בעלי עסקים לקשים ומורכבים יותר ועל כך ניתן למצוא פתרונות במה שמכונה קידום אתרים מקומי.

קידום אתרים מקומי – מה זה?

כאשר אדם מן השורה רוצה בשירות שלכם ואו במוצר אותו אתם מוכרים, ביכולתו להגיע אליכם במגוון דרכים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. לבקש המלצה מחבר או בן משפחה (פה לאוזן).
    2. לרדת לרחוב ולחפש עסק מתאים (הגעה פיזית).
    3. לחפש בגוגל ולפנות לתוצאה הראשונה (גלישה).

    בשנים האחרונות, לפחות בגילאים הצעירים (30-), יש ירידה משמעותית בשני הדרכים הראשונות. רבים לא רוצים להטריח את עצמם ואו את חבריהם והם כבר הורגלו לחפש כל דבר באינטרנט ולכן הם פונים הישר לדרך השלישית והפחות טובה בפועל. אך, עובדה זו מאתגרת בעלי עסקים רבים שמאבדים לקוחות שנמצאים בסמיכות גבוה אליהם רק בגלל שהלקוח לא מודע לקיומם וזה כואב.

    קידום אתרים מקומי הנו בעצם הפתרון שגוגל פיתחו עבור עסקים רבים. בעזרת שימוש בכלים לוקאלים, ניתן לחבר בין המרחב המקוון למרחב הפיזי בעולם האמיתי וכך לזכות לעדיפות בתוצאות החיפוש של המשתמשים שמתגוררים ואו מבצעים חיפוש בטווח סביר מהעסק. זהו גלגל ההצלה של עסקים רבים שלא השכילו להשקיע בפיתוח נוכחות משמעותית ברשת בזמן הנכון.

    איך עובד קידום אתרים מקומי (לוקאלי)?

    האלגוריתם של מנועי החיפוש מנסה לדמות בני אדם וככזה הוא יכול להציג תוצאות שונות על אותן החיפושים ממש לשני משתמשים שונים שגרים דלת מול דלת באותה הבניין ואו לשני משתמשים אשר מתגוררים בצפון ובדרום. כדי להחליט אילו תוצאות המשתמשים יראו, מנועי החיפוש מבצעים מאין מכרז וירטואלי ומהיר בכל פעם שמשתמש מבצע חיפוש על פי חיפושי העבר שלו, על פי פעילויות שלו באינטרנט, על פי מיקומו הפיזי (מכשיר סלולרי ואו דפדפן המחשב) וכמובן פרטי מידע נוספים וטובים שאינם קשורים למשתמש עצמו.

    כבעלי עסקים אנו יכולים להשפיע במידה רבה על תוצאות החיפוש של משתמשים הנמצאים בקרבת מקום לעסק שלנו. זאת נעשה על ידי חיבור בין האתר אינטרנט שלנו למיקום הפיזי שלנו, ברגע שנצליח לשלוח די אינדיקציות למנועי החיפוש שמחברים בין האתר למיקום פיזי, האתר שלנו יופיע גבוהה יותר מיתר התוצאות האחרות בעבור המשתמשים שאנו רוצים ומתגוררים בקרבת העסק.

    להלן מגוון סוגי האינדיקציות שאנו יכולים לשלוח למנועי החיפוש:

    • גוגל לעסק שלי – הוספת העסק שלנו על גבי המפה לאחר אימות מיקום.
    • גוגל סכמה – הוספת סוג עסק, שעות פעילות ומיקום העסק לעמודי האתר (עבור גוגל).
    • פרסום בוויז – פרסום ממומן בתקציב נמוך בכלי הניווט הפופולרי בישראל.
    • הוספת מיקום באיזי – יצירת פרופיל חינמי והזנת מיקום העסק באינדקס.
    • הוספת מיקום בפייסבוק – הוספת מיקום העסק בעמוד העסקי בפייסבוק.

    יש לא מעט פעולות נוספות שנבצע כדי לזכות בתעדוף נוסף בראש תוצאות החיפוש:

    • תיאור המיקום – שימוש בשם העיר, השכונה בתיאורי העמודים באתר.
    • כתיבה באתרים מקומיים – שימוש באתרי אינטרנט מקומיים לזירוז תהליכים.

    המטרה העיקרית בקידום אתרים מקומי הנו לשכנע את מנועי החיפוש שאנו מחוברים היטב למיקום מסוים ומכך שמגיע לנו להופיע בראש תוצאות החיפוש במיקום זה.

    כמה זמן לוקח לקידום אורגני מקומי להשפיע?

    בשונה מקידום אורגני סטנדרטי בו אנו מתחרים מול שוק ענקי עם שחקנים גדולים וקטנים ומקדמי אתרים מקצועיים. כאשר אנו מקדמים עסק בזירה מצומצמת יותר ותלויה במיקום, סביר להניח שהתחרות אינה גדולה ולכן התוצאות ניכרות לעין בתוך זמן קצר למדי. לרוב, תוך עד 3 חודשים מרגישים את ההשפעה של קידום מקומי בגוגל.

    מעבר לכך, במקרים בהם הוטמעו ערכים מקומיים כהלכה, ניתן להשקיע סכומים קטנים בפרסום ממומן אך ורק לרדיוס סביר סביב העסק ורק למכשירים סלולריים כך שהזיהוי של המשתמשים יהיה מדויק ואפקטיבי. כך, התוצאות מורגשות הישר ומיד רואים גידול במספר הלקוחות המבקרים במשרד/חנות.

    כמה עולה קידום אורגני מקומי?

    קידום אורגני מקומי לרוב עולה בצורה דומה לקידום אורגני רגיל. אבל, בשונה מקידום אורגני רגיל בו נדרשים לנו מינימום של 8 חודשים לראות תוצאות, בקידום אורגני מקומי אנו נראה תוצאות בתוך זמן קצר למדי. כך שהעלות בפועל נמוכה משמעותית מאחר ויש צורך בעבודה חד פעמית קצרת טווח ואו עבודת תחזוקה שוטפת אחת לתקופה במקום באופן מתמשך.

    מומלץ ללמוד עוד על נושא זה ואו לפנות אלינו לקבלת עוד מידע חשוב ולבחון את שירותינו.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן