fbpx

כאשר מקדמים אתר אינטרנט של מותג מוכר, כל אופן ההתנהלות צריכה להיות שונה לגמרי. זאת משום ואנו משחקים בזירה אחרת לגמרי מיתר השחקנים בשוק. לרוב, עיקר הדגש יהיה בחיזוק המותג במרחב המקוון ולאו דווקא בפעילויות הקידום הסטנדרטיות שנעשה באתרים רגילים.

קידום אתרי מותג באינטרנט

רגע לפני שנתייחס לקידום האורגני של אתרי מותג, נתייחס בקצרה לשאלה: מי הם אתרי מותג?

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אתרי מותג הנם אתרי אינטרנט של חברות גדולות ומוכרות במשק ואשר שמם מוכר למרבית הציבור. כך לדוגמה, אם ניקח את "שופר-סל" או את "ביטוח ישיר" אלו הן שמות מותג שאין אף ישראלי שלא מכיר. אתרי מותג יהיו לרוב חזקים מאוד גם בהיעדר קידום אורגני ואו ממומן אך עדיין נפעיל אמצעי שיווק כדי לחזק את השפעתם ברשת.

    איך מקדמים אורגנית אתר שכבר חזק ועצמתי?

    קידום אתרי מותג דורש סט כלים אחר מאשר בקידום אתרים סטנדרטיים. להלן חלק מהפעולות שנעשה במסגרת קידום אורגני לאתרים גדולים ומוכרים:

    1. אופטימיזציה לחוויית השימוש באתר.
    2. קמפיינים לחיזוק תודעת המותג ברשת.
    3. רכש מדיה של תכני יח"צ המקשרים לאתר.
    4. שיפור התקשורת עם גולשי האתר.
    5. שיפור ערכי הקידום (עדיפות נמוכה).

    נסביר מעט אודות כל אחד מהפעולות הללו:

    אופטימיזציה לחוויית השימוש באתר:

    אתרי מותג זוכים לאמון הגולשים אך לא ניתן לבגוד בהם. חשוב מאוד לשפר את חוויית השימוש באתר עד למקסימום האפשרי כדי שהם ימצאו את אשר חפצה נפשם ולא ימשיכו למותגים חזקים פחות אך אשר מעניקים חוויית שימוש טובה יותר. כך לדוגמה, חוויית השימוש באתר "שופר-סל" אינה מספקת ולכן רבים מבצעים את רכישתם דרך אתר "מיי-סופרמרקט" ורק לאחר מכן עוברים לאתר המותג להשלמת הרכישה – וחבל.

    קמפיינים לחיזוק תודעת המותג ברשת:

    המרחב המקוון אמנם מושפע בצורה משמעותית מהמרחב הפיזי אך עדיין יש לשמור על המותג בתודעה של הגולשים וזאת בעיקר מאחר ואנו חווים תחרות לא קטנה מחברות ומותגים מוכרים מעבר לים. חשוב מאוד לבדל את המותג ולהבטיח מענה אופטימלי לגולשים כך שהם ישמרו אמונים למותג גם ברשת.

    ככלל, ככל שיותר גולשים יחפשו את שם המותג, כך היכולת שלנו לעלות בתוצאות החיפוש האורגניות עולה בהתאמה. זאת מאחר וזהו אינדיקציה לחשיבות המותג והאתר עבור הגולשים וקשה עד בלתי אפשרי לזייף תודעה רחבה של גולשים אך בהחלט ניתן להגדילה ולשפרה כל הזמן לשם חיזוק המעמד בעיני מנועי החיפוש השונים.

    רכש מדיה של תכני יח"צ המקשרים לאתר:

    עיקר המאמצים בקידום אורגני לאתרי מותג יתבסס באופן בו אנו רוכשים מדיה באתרים שונים. אנו נכתוב תכנים הקשורים והמחמיאים למותג ונפרסם אותם (בתשלום) באתרי אינטרנט גדולים בכל רחבי הרשת. בצורה זו, אנו מופיעים עם אזכורים חיוביים רבים בכל הרשת ואף זוכים לקישורים המביעים אמון במותג וזהו אינדיקציה חזקה למדי עבור מנועי החיפוש.

    שיפור התקשורת עם גולשי האתר:

    הכנסת התנועה לאתר הנה חלק חשוב בקידום האתר. אך לא פחות חשוב מכך, להעניק שירות טוב ולשמור על הקשר עם הגולשים. בעזרת דיוור ישיר (newsletter) ובעזרת קמפיינים של שיווק מחדש (remarketing), ביכולתנו למנף את התנועה הקיימת ולשפר את יחסי ההמרה של הגולשים באתר עד למקסימום האפשרי.

    שיפור ערכי הקידום (עדיפות נמוכה):

    בשונה מאתרים רגילים בהם זהו החלק העיקרי של הקידום האורגני, באתרי מותג מדובר באחד הפעולות האחרונות שנעשה וזאת משום שרוב התנועה מגיע הישר לעמוד הבית של המותג ואינו מגיע בהכרח מביטויים בעלי זנב ארוך כפי שהיו מגיעים באתר רגיל. זה לא אומר שנוותר על קהלים אלו, אך בהחלט נעמיד מאמצים אלו בתחתית סולם העדיפויות.

    לסיכום,

    לא כל איש קידום אורגני ידע איך לקדם אתר מותג. כדי להשיג תוצאות בקידום של אתרי מותגים מוכרים, יש להחזיק מנהל אתר במשרה מלאה ואשר יעמוד וינהל את כל הפעילות מול אנשי המקצוע השונים באופן שוטף. אנו כחברה לניהול אתרים מעמידים ללקוחותינו הגדולים עובד לפי היקף משרה (חצי משרה/משרה מלאה) במיקור חוץ ומאפשרים להם לקבל את הטוב ביותר עם מינימום כאב ראש.

    אתם מוזמנים להתייעץ עמנו אודות פעולות קידום שביצענו עבור לקוחות ואו לקבל תמונת מצב של העלויות הנדרשות לשיפור מצבכם האורגני והממומן ברשת. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן