fbpx

אנחנו חיים בתקופה קשה. אם בעבר פרסמו את העסק במקומון ואו בספר טלפונים, היום עסקים צריכים להיות בכל מקום. באתר אינטרנט, ברשתות חברתיות וכמובן גם במפות. במאמר זה ננסה להגדיר מתי כדאי להשקיע בקידום בגוגל מפות וכמה זה בעצם עולה כדי להשיג תוצאות אפקטיביות?

קידום בגוגל מפות

כולם משתמשים במפות גוגל או וויז כמעט על בסיס יומי. מרבית הרכבים החדשים מגיעים יחד עם ניווט מובנה כסטנדרט והתרגלנו לעשות בו שימוש. אם בעבר שירותים אלו ניתנו בעלות רכישה של תכנה או בעלות עדכון מפות תקופתית, כיום רוב מוחלט של המנווטים עושים זאת ללא עלות ועם נתונים חיים מהכביש (עומסים, פקקים, מצלמות ושוטרים..)

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    המפות החינמיות טובות יותר ועדכניות יותר אך יש לכך מחיר, הן מציגות פרסומות שונות בהתאם למיקומו של המשתמש. כך לדוגמה, יוצגו פרסומים קופצים על גבי המפה ואו סימון של מקומות מסחר על גבי רשומות הכביש בהתאם למיקומים של מפרסמים שונים.

    בעלי עסקים שואלים את עצמם:

    1. איך מפרסמים על גבי מפות גוגל וWAZE?
    2. כמה עולה לפרסם על גבי מפות אלו?
    3. האם משתלם לפרסם על גבי מפות?

    ואנחנו כאן בכדי לענות,

    איך מפרסמים את העסק על גבי המפות?

    הפרסום על גבי המפות פשוט למדי. ניתן להיכנס לאתר הביזנס של וויז או ניתן להיכנס לאתר גוגל מיי ביזנס בכדי להקים קמפיינים פרסומיים על גבי המפות.

    עליכם לבצע את הפעולות הבאות:

    1. לרשום את העסק בגוגל/בוויז.
    2. להגדיר שעות פעילות וקטגוריה לעסק.
    3. לקבוע תקציב פרסום על בסיס יומי/חודשי.
    4. יש להזין פרטי אשראי לתשלום.
    5. לאשר תנאי שימוש ולפרסם.

    הפרסום עצמו דורש בערך 40 דק' לפלטפורמה. קשה מאוד להסתבך בכך ולכן אתם יכולים לעשות זאת גם בכוחות עצמכם!

    כמה עולה לפרסם את העסק על גבי המפות?

    עלות הפרסום על גבי המפות נקבעת לרוב על בסיס היקף הנסועה ברדיוס העסק. כלומר, עלות קליק לרוב תעמוד על טווח שבין 0.5-1 ש"ח וככל שיש יותר נוסעים בקרבת העסק, כך החשיפה תגדל והעלות תעודכן בהתאמה.

    לפעמים כאשר עסק נמצא במרחק מכבישים משמעותיים שגם כאשר קובעים תקציב גבוה הוא פשוט לא מנוצל. מצד שני, ישנם מקרים בהם אנו קרבים לכביש ראשי אך שאינו יכול להזין את העסק בלקוחות ואז כל החשיפה יורדת לטימיון..

    ברוב המקרים מומלץ להקצות תקציב של מאות שקלים בודדים בלבד לכל סניף לפרסומים מבוססים מיקום.

    האם פרסום העסק על המפות אכן משתלם?

    זו השאלה המורכבת. מאוד מאוד תלוי בעסק שלכם! עסקים משיקים לכביש כדוגמת שירותי דרך, תחנות דלק, מזון מהיר – כמעט תמיד משתלם. מצד שני, כאשר מדובר בעסקים המציעים מוצרים מורכבים יותר שלא קונים סתם כך אלא מצורך מהותי יכולים למצוא עצמם שורפים כסף לחינם..

    לכן, כל עסק חייב לבחון את ההיתכנות הכלכלית בהתאמה לעסק שלו. יש לבחון את הסבירות שפרסום בעת נסיעה עלול להביא לכדי השגת לקוחות חדשים ורק כאשר יש סבירות רבה לכך ששווה להשקיע בפרסום מסוג זה.

    ניתן דוגמה, עסק שמוכר שיש למטבח. 

    אין הגיון בכך שנפרסם לנוסעים בדרך את השיש שלנו שהרי הם ברובם המוחלט לא בתהליך שיפוץ לבטח שאינם חושבים על שיש בעת נסיעתם ברכב. אבל מצד שני, אם אותו עסק המוכר שיש ממוקם בסמיכות לעסקים רבים בתחום עיצוב הבית לדוגמה בקרבת מתחם הלח"י בבני ברק, הרי שרבים מגיעים לאזור בכדי לחפש פתרונות עיצוב לבית ובהחלט ניתן להזמין אותם לבקר גם בעסק שלנו והפרסום יהפוך למשתלם!

    לסיכום,

    זה לא שחור ולבן. לפעמים כדאי ולפעמים לא כדאי. אך בכל מקרה, פרסום זה צריך לבוא יחד עם שיטות פרסום אחרות באינטרנט. במידה ויש לכם אתר אינטרנט מנוהל, מומלץ לפנות למנהל האתר שלכם בחברת ניהול האתרים בכדי להתייעץ עמו לשם קבלת החלטה מושכלת ובהתאמה ליתר אפיקי השיווק של העסק והאתר – בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן