fbpx

בימי ראשית האינטרנט אי שם בשנת 1996 היו מאות מנועי חיפוש שונים, שני סטודנטים ישבו לעשות מחקר אודות נושא הדוקטורט שלהם באינטרנט אך הם מצאו בעיקר ערימות של תוכן לא רלוונטי. השניים חשבו וחשבו עד שהחליטו על שיטה טובה יותר לחפש באינטרנט וזאת על ידי זיהוי הקשרים בין אתרים (קישורים) במקום מספר הפעמים שביטוי הופיע בעמוד. כך כמובן נולד מנוע החיפוש גוגל..

עכשיו, בואו נדמיין לרגע את החיים של הצמד, הם יושבים במעונות הסטודנטים ביחידה קטנה ודי מטונפת בעטיפות של חטיפים ורואים תכנית טלויזיה משעממת לאחר יום ארוך ומתסכל של מחקר. הם מריצים דאחקות על התוצאות ההזויות שעלו להם בחיפוש עד שאחד מעלה טיעון נגד החיפוש הדבילי שפשוט לא מצליח להתמודד עם היקף המידע העצום (דאז) ברשת..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    במענה לטיעון כנגד מנועי החיפוש, הם חושבים לעצמם האם יש דרך טובה יותר לנווט בין הררי המידע ולהגיע לנתונים שבאמת יעזרו במחקר, מהר מאוד דעתם מוסחת ומופנית למחקר בנושא אחר לגמרי אך שמעניין אותם בהרבה. מסקנתם היא שנדרשת שיטה למדידת הרלוונטיות של התוצאות חיפוש והם מחליטים לעשות "בדיקה קטנה" לחיפוש שמבוסס על שילוב בין אותם ביטויים שהגולשים מחפשים יחד עם מספר הקישורים המפנים לאתר עם התוכן (ומעידים על איכותו..)

    לאחר מספר שבועות הפיילוט יוצא לדרך והוא פשוט מדהים, הם מגלים שזה עובד נהדר ושהתוצאות שעולות בחיפוש באמת עונות על הצרכים שלהם ומפיצים לעוד ועוד סטודנטים וחוקרים שבתורם משתפים את חבריהם ובני משפחותיהם ותוך זמן קצר משהו גדול מידי קורה והם חייבים להחליט האם להמשיך במחקר הראשוני או ללכת עם מזלם ולפתח עוד ועוד את החיפוש…

    נהנתם לקרוא עד כאן? אנחנו לא בטוחים שמה שכתבנו בכלל נכון, אבל אין ספק שסיפור טוב מעביר מסרים בצורה טובה בהרבה מסתם מידע אינפורמטיבי יבשושי.

    קידום אורגני בעזרת סיפורים באתר

    בהמשך ישיר לסיפור מעלה, גוגל שיפרה ושיפרה את האלגוריתם שלה עם השנים וכיום הרלוונטיות של תוצאות החיפוש נשענות במידה מועטה בלבד על קישורים. כיום, גוגל נעזרת בכלי האנליטיקס שבעלי אתרים מתקינים באתרם מתוך אינטרס לעקוב אחר הגולשים שמבקרים באתר ולנתח את ביצועיו. כמו גם בעזרת ניתוח התנהגות הגולשים על ידי נתונים הנאספים בעזרת דפדפן הכרום ומערכת ההפעלה אנדרואיד שנמצאות בבעלות ענקית החיפוש.

    עם יכולות אדירות לניתוח מידע, למנוע החיפוש גוגל אין תחרות אמיתית בשוק ולכן אנו מקדמים אתרי אינטרנט בגוגל ומוותרים לרוב על יתר המנועים האחרים (שיציגו את האתר טוב אם אנו נראים כנדרש בגוגל). והשאלה הגדולה היא, איך עושים זאת בהצלחה?

    בין הכלים שעומדים לרשות מקדמי אתרים יש גם את האפשרות לערוך את התכנים באתר בצורה חווייתית יותר ואשר מעניקה ערך מוסף לקהל הגולשים באתר.

    אחד מהאפשרויות הטובות ביותר לשיפור חווית השימוש באתר הנה באמצעות סיפור סיפורים וזה מתאפשר כמעט בכל סוגי העסקים ובעסקים כדוגמת חוקרים פרטיים ואו עורכי דין אשר יכולים להציג סיפורים פיקנטיים ומסקרנים למדי.

    איך סיפור טוב גורם לקידום אורגני של האתר?

    הצגת סיפורים באתרי אינטרנט תורמים לקידום האורגני בחמישה אופנים עיקריים:

    1. שיפור חוויית הקריאה.
    2. הארכת זמן השהיה באתר.
    3. העברת מסרים מדויקים יותר.
    4. יצירת חיבור רגשי עם הלקוח.
    5. הנעה מהירה יותר לפעולה.

    אין ספק שכיף בהרבה לקרוא סיפור טוב, לכן גולשים רבים יותר ימשיכו לקרוא את הסיפור עד סופו וישהו זמן רב יותר באתר דבר שיזוהה על ידי גוגל כאינדיקציה ברורה לרלוונטיות תוצאת החיפוש.

    לסיפור טוב יש פוטנציאל להחדרת מסרים תת הכרתיים למתלבטים (אופטימיות/ סוף טוב לדוגמה) וחיבור רגשי המבסס אמון בין הגולש שאינו מכיר אתכם ומאפשר לו להרגיש בנוח לפנות אליכם בבקשת סיוע ואו שירות.

    לבסוף, סיפורים טובים גם מבצעים הכנה טובה מאוד לקריאה לפעולה. כלומר, לאחר סיפור טוב הנוגע במידה רבה לגולש הנדרש לשירותים שלכם, קל מאוד לבקש ממנו להשאיר פרטים ואו לחייג אליכם וזאת מאחר והוא מרגיש שיש פרטנר אמיתי למצוקותיו.

    אז האם זה נכון עבורכם?

    אם אנו לוקחים אתר אינטרנט של רשת רהיטים כדוגמה, יהיה קשה מאוד לספר סיפור אודות תהליך רכישת רהיט ואו לתאר את חוויית האושר של הרוכשים. לכן, זה לא בדיוק יעבוד..

    אם אנו לוקחים אתר אינטרנט של חוקר פרטי כדוגמה, יהיה קל מאוד להפוך כל מקרה ומקרה לסיפור מרתק שיעניין גם גולשים שכלל אינם נדרשים לשירותיכם. כמובן שאלו הצריכים שירותי חקירה ימצאו את הסיפורים כמרתקים ואף ישקיעו זמן רב בקריאת עוד ועוד סיפורים ויבלו זמן רב באתר.

    תוך כמה זמן רואים תוצאות?

    למנוע החיפוש לוקח זמן רב למדי לאמוד את איכות התוכן. כלומר, יכול לקחת כמה חודשים טובים לפני שגוגל תבחר להעניק לתכני הסיפורים עדיפות על יתר התכנים האינפורמטיביים של המתחרים.

    ובכל זאת, מרגע שהסיפורים ייקלטו בהצלחה, הם צפויים להיצמד לראש תוצאות החיפוש ולהישאר שם באופן קבוע ולכן זה משתלם למדי.

    לסיכום,

    אם יש לכם מקצוע המאפשר תצוגת סיפורים, מומלץ בחום לשלב אסטרטגיה זו כחלק ממאמצי הקידום הנוספים וזאת כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה בטווח הקצר ובוודאי בטווח הארוך.

    רוצים שנסייע לכם בכך? השאירו לנו פניה ונשמח לעמוד לרשותכם ולהשיג לכם תוצאות מעולות!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן