fbpx

יש המון מדריכים ברחבי הרשת לקידום של חנויות אינטרנטיות. אבל תכלס כמה מהם אפשר ליישם עצמאית? מי מבין המדריכים הללו באמת מייצר תוצאות מוכחות בשטח? התשובה על כך כמובן אינה ברורה. תנו לנו להציע לכם אלטרנטיבה מעולם ניהול האתרים – שיטה שעובדת 100% מהפעמים עבור לקוחותינו. 

קידום חנות אינטרנטית יד ביד עם גוגל

אחד מהלקחים החשובים ביותר שהפקנו בחברה במהלך שנת 2020 הנו שאנו מפסיקים "לעבוד על גוגל" ומתחילים "לעבוד עם גוגל". מקדמי אתרים, טובים ככל שיהיו פשוט לא מספיק מהירים וחכמים בכדי לעמוד בקצב העדכונים המהיר של אלגוריתם מנוע החיפוש גוגל מאז שענקית החיפוש הטמיעה בינה מלאכותית (Machine Learning – RankBrain) כחלק בלתי נפרד מניתוח ומדידת ביצועי תוצאות החיפוש.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מתוך הבנה זו, אנו החלטתנו לבחון שיטות חלופיות לקידום אתרי אינטרנט בכלל וקידום חנויות אינטרנטיות בפרט. ביצענו קבוצות מחקר, מדדנו תהליכים שונים על ציר הזמן באנליטיקס, בחנו את התוצאות והנה הם לפניכם,

    קידום חנות אינטרנטית בחמישה שלבים

    1. מיקוד החנות האינטרנטית בנישה ברורה.
    2. יצירת היררכיה ברורה בין קטגוריות החנות.
    3. העלאת מוצרים לאתר על בסיס מחקר מילות מפתח.
    4. הרחבת התוכן בכל עמוד מוצר ומוצר בחנות.
    5. הוספת קידום ממומן מבוסס על הקידום האורגני.

    יישום חמשת שלבים אלו (כן, אין בקידום האורגני הנ"ל בניית קישורים..) תבטיח לכם תוצאות בתוך טווח זמן סביר!

    שנעבור על פירוט השלבים?

    1. מיקוד החנות האינטרנטית בנישה ברורה

    התחרות באינטרנט אינה כבעבר, מידי יום עולים לאוויר עשרות ואולי אף מאות מתחרים חדשים בקנה מידה ארצי ועולמי ואי לכך, יש לתכנן את החנות האינטרנטית בראיה ארוכת טווח. אחד הכלים החשובים ביותר שקיימים לחנויות אינטרנטיות חדשות הנו היכולת למקד את החנות בנישה מסוימת.

    קל יותר לייצר תוצאות טובות הן בקידום אורגני והן בקידום ממומן כאשר החנות מציעה קטגוריה אחת או מספר קטגוריות בודדות של מוצרים. זאת משום ומספר המתחרים הישירים מצטמצם וגם מאחר והלקוח שמבקר באתר צפוי למצוא את המענה לצורך שלו במוצר דומה בניווט מהיר ונוח באתר..

    כמו הגולשים, גם מנועי החיפוש יתעדפו חנות בעל מסר ברור על פני חנות כלבו שאמנם מציע הכל מהכל אך אינו מבטיח התאמה מדויקת לחיפוש של הגולשים.

    2. יצירת היררכיה ברורה בין קטגוריות החנות

    החנות האינטרנטית נבחנת כיום בכלים חדשניים של בינה מלאכותית. כלומר, מי הגולשים שנכנסו לאתר, מה הם עשו באתר, האם הם ביצעו רכישה באתר או שמה עברו למתחרים הבאים בתור ועוד.. כלומר, עלינו להפוך את החנות לכזו שתבטיח שכל מבקר בה יתמצא בקלות ויגיע ליעד. שהגולשים יסיימו את תהליך החיפוש והרכישה באתר שלכם.

    מעבר לעובדה שהיררכיה ברורה בתוך נישה מאפשר למנועי החיפוש לחבר בין הפריטים השונים באתר לקטגוריות ולבסוף לאתר כולו, גם הגולשים שהשלימו רכישה באתר ובכך סיימו את החיפוש שלהם מאותתים בכך למנועי החיפוש שאכן התוצאה הנ"ל לחיפוש של המשתמש היא הנכונה ביותר – מה שמבטיח עליה נוספת במיקומים האורגניים.

    3. העלאת מוצרים לאתר על בסיס מחקר מילות מפתח

    השלבים הראשונים הן קדימון לשלב זה. זהו השלב החשוב ביותר בכל התהליך, כמו שחנות פיזית נראית גרוע ללא מוצרים על המדפים, כך גם אתר אינטרנט שאינו מכיל מוצרים ואו שמכיל מוצרים עם תכנים לא מתאימים פשוט נראה גרוע וגם מייצרת תוצאות בינוניות.

    כדי להבטיח שאתר ימכור היטב, עלינו לבצע עבודת רקע הקודמת להעלאת מוצרים לחנות. כלומר, אנו נרצה לחקור ולבדוק איך הגולשים מחפשים את המוצרים שלנו. נעשה זאת בשילוב של מספר כלים שונים (פנו אלינו לקבל הסברים..) כדי להסיק איך אנחנו נקרא למוצרים בחנות, איך נתאר את המוצרים בחנות וכמובן לאיזה היררכיה קטגורית נשייך את המוצר עבור הגולשים.

    כדי להבטיח מכירות דרך החנות האינטרנטית אנו נתייחס לכל מוצר ומוצר כאל עמוד נחיתה (איש מכירות בפני עצמו). זה אומר שאנו נשקיע בתמונה, זה אומר שאנו נוסיף את מלוא המידע כדי לקבל החלטות, זה אומר שאנו נוסיף מבחר אפשרויות רכישה ועוד..

    4. הרחבת התוכן בכל עמוד מוצר ומוצר בחנות

    מעבר לתוכן הבסיס של כל מוצר וקטגוריה בחנות, אנו נרצה לעבות את התוכן בצורה כזו שתאפשר מצד אחד לקבל את המידע מהר ומתומצת ומצד שני אלו הרוצים להתעמק בתוכן וללמוד יותר יוכלו לעשות גם את זה.

    אנו נרחיב את התוכן עם סרטוני יוטיוב, מדריכים מקוונים לשימוש במוצר, קבצי PDF הקשורים למוצר ועוד שלל תכנים נוספים שיכולים לסייע בקבלת ההחלטות. אך, יש גם מימד נוסף לתוכן. זה מאפשר למנועי החיפוש לחבר את המוצר להרבה יותר ביטויי מפתח גם כאשר הקישור אליהם נמוך באופן יחסי בתצורת תוצאות מחקר מילות המפתח.

    5. הוספת קידום ממומן מבוסס על הקידום האורגני

    כאשר אתר תוכנן נכון בצורה אורגנית ובהתאמה רחבה למילות מפתח בו עושים שימוש הגולשים הרלוונטיים ברשת. יש בידינו מכונה משומנת להמרה של גולשים ללקוחות. אך חשוב אף יותר, אנו יכולים למנף את כל העבודה הקשה על קידום אורגני גם למטרות קידום ממומן.

    ביכולתנו להקים 2 סוגי קמפיינים בגוגל אדס שיקצרו תהליכים ויבטיחו רכישות בעלויות זניחות ביחס לפרסום הממוצע בשוק:

    1. קמפיין דינמי – יצירת מודעות אוטומטיות לכל מוצר ומוצר.
    2. קמפיין קניות – תצוגת המוצרים מעל תוצאות החיפוש עם מחיר ותמונה.

    השילוב בין קידום אורגני אפקטיבי וקידום ממומן מבוסס תוכן איכות, מייצר 100% הצלחה הן בביצועי הקמפיינים וזאת משום ויש תאימות מלאה לשלושת הפרמטרים החשובים:

    • חיפוש – המשתמש מבצע חיפוש.
    • תוצאה – המודעה מוצגת בהתאמה מדויקת.
    • ערך – העמוד נחיתה מתאים בדיוק לחיפוש.

    והן בתכלס, בשורה התחתונה, במכירות. יחס ההחזר על ההשקעה בקידום האורגני הנו גבוהה מאוד אך דורש מעט סבלנות, יחס ההחזר על ההשקעה בקידום ממומן עומד לרוב על 1/5 עד 1/20 תלוי בענף. אבל אלו בהחלט נתונים מעולים ובביטחון גבוה למדי.

    רוצים שנעשה זאת עבורכם? השאירו פרטים ונשמח!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן