fbpx

עדכוני גוגל האחרונים פגעו בלא מעט אתרים אשר כללו את כל רכיבי הקידום האורגני שאפשרו להם להצליח שנים רבות. מה השתנה? האם ייתכן ובשנת 2020 כבר צריכים להיות זהירים לא לקדם אתרים לאופטימליות מלאה? ובכן, התשובה לשאלות אלו אינה מורכבת מידי אך יש להשים לב לפרטים הקטנים. בואו נתחיל,

קידום יתר לאתר – דבר אמיתי?!

כן. יש מושג שנקרא "קידום יתר" ואו באנגלית: Over SEO ואו Over-Optimizing. מדובר בעצם במצב בו אתר אינטרנט מהונדס יתר על המידה להתחבב על מנועי החיפוש וזאת על פני המטרה לשמה הן הוקמו, להתחבב על בני אדם. כידוע, מנועי החיפוש עושים כל מאמץ לדמות אנושיות ומכך שבמידה והם מזהים אתר שיותר מידי "מתוכנן"/"מדויק" הן מרימות דגלים אדומים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אז איך נזהרים מקידום יתר לאתר?

    ניתן לחלק את עולם הקידום האורגני לארבעה חלקים:

    1. רלוונטיות – כמה האתר/העמוד רלוונטי לחיפוש של המשתמשים.
    2. חוויית שימוש – כמה נוח/נעים למשתמש להתמצא ולהשיג יעדיו באתר.
    3. תוכן – כמה התוכן נכון/אמין/מעודכן וקריא למשתמש שנכנס לאתר.
    4. אינדיקציות איכות – כמה קישורים נכנסים / כמה חיפושים חודשיים יש למותג.

    בעוד בשניים הראשונים אין שום בעיה של "קידום יתר" שהרי, ככל שהאתר עולה מהר יותר, ככל שהאתר נוח ונעים יותר לשימוש, האדם בצד השני יותר מרוצה ומכך שגם מנועי החיפוש מרוצים. מצד שני, בשניים הנוספים, בהחלט יש אפשרות להגעה ל"קידום יתר":

    קידום יתר בתוכן אתר:
    על ידי שימוש רב מידי בתוכן כפול ואו יצירת מסה קריטית של עמודים הזהים זה לזה ואינם מייצרים ערך גבהה למשתמשים. יש בעלי אתרים שחושבים שלאחר מחקר מילות מפתח אפשר פשוט לייצר הרבה מאוד תגיות ואו עמודים עם תוכן דל כדי להכניס תנועה, הם בדרך כלל צודקים בטווח הקצר אך בטווח הארוך האתר שלהם מזוהה בשלב כלשהו על ידי מנועי החיפוש והם מסומנים כאתרים לא אמינים ואו לא רלוונטיים.

    קידום יתר באינדיקציות איכות:
    על ידי בניה של קישורים לא אמינים/טבעיים בקצב לא אחיד ומבלי שהמשתמשים אכן מביעים שביעות רצון מכך. יש בעלי אתרים שמוציאים קישור מכל מקום שרק נותן להם. במידה וקישורים אלו אינם מייצרים תנועה ואו ערך לעוברים דרכם, קל למנוע החיפוש לזהות זאת ולהבין שיש פה ניסיון לעשות מניפולציה שאינה טבעית ואינה עומדת לטובת המשתמשים ולכן הם מסומנים כאתרים לא אמינים ואף כמסוכנים.

    איך מקדמים אתר אורגנית במינון הנכון?

    כל עוד תחשבו על הגולשים ולא על מנועי החיפוש, הרי שאתם לא צריכים לדאוג. כן, מותר ורצוי לעשות מחקר מילות מפתח כדי לכוון לקהל המחפשים. כן, מותר ורצוי לכתוב תכנים בנושאים אותם מחפשים גולשים. כן, מותר ורצוי לשפר את מהירות האתר, חוויית השימוש באתר ולהביא לתוצאות טובות יותר. אך, לא מומלץ לייצר תוכן שיגרום לאכזבה מצד הגולשים שלכם. לא מומלץ לייצר ערכים אשר אינם עומדים בעיקר העיסוק שלכם וזאת כדי לשמור על מיקוד גבוהה ושביעות רצון מצד הגולשים.

    ישנם מצבים בהם אפילו לא מומלץ לעשות פעולות כלשהן לקידום האתר. כאשר האתר במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, יש לשמור על מיקומים אלו על ידי הקפאת מצב. כלומר, בדומה למניה טובה בבורסה, כל עוד היא עולה ואו שומרת על יציבותה ומייצרת דיבידנדים לא נוגעים בה. לפעמים מגע יתר בערכי קידום באתר מוביל למפח נפש ולכן יש לפעול בזהירות גדלה והולכת ככל שעולים בתוצאות החיפוש.

    אנו שמחים לספר שיש לנו לקוחות ניהול אתרים אשר נהנים גם מניהול השיווק הכולל כמובן קידום אורגני, שהגענו למצבים בהם אין צורך לגעת עוד באתר שלהם. נכון, מפעם לפעם נבצע אופטימיזציה למהירות ולחוויית השימוש אך לא נגע בהיררכיה ואו בתוכן שעובד כה יפה עבור הלקוח.

    רוצים ליהנות משירותים מקצועיים ומקיפים לאתר שלכם? פנו אלינו ונשמח לעשות זאת גם עבורכם. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן