fbpx

עד לאחרונה מוסדות דת נותרו מאחור בכל הקשור לדיגיטציה של מערכות ובוודאי בכל הקשור לנכסי אינטרנט כדוגמת אתרים ואפליקציות. אבל, גם מוסדות דת מזהים ביקוש אדיר מצד הציבור הרחב להרחיב את שירותי הדת גם למרחב המקוון ולקהלים חדשים. במאמר זה אנו ננסה להציג איך אנו מקדמים אתרי אינטרנט של מוסדות דת.

קידום מוסדות דת באינטרנט

בישראל של שנת 2020, שרותי דת שזורים בחיי היום יום של כל אזרח ישראלי. בין אם מדובר בשירותי שחיטה, כשרות, כתיבת סת"ם, ברית מילה ושאר שירותי דת בתשלום ובין אם מדובר בבתי כנסת, ישיבות או קהילות, מוסדות הדת מתחרות במידה מסוימת על לבם של הציבור הרחב.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בין אם אתם מנהלים פעילות למטרות רווח או פעילות למטרת זיכוי הרבים, עליכם לפתח את האתר אינטרנט של המוסד ולהשקיע תקציבים לשיווק ברשת. איך עושים זאת? ובכן על כך נרחיב כעת,

    איך מקדמים שירותי דת באינטרנט?

    נתחיל מהחדשות הטובות, ענף מוסדות הדת באינטרנט נחשב כענף לא תחרותי מידי. כלומר, יש מיעוט מתחרים על כל שירות דת ולכן קל יותר לקדם אתרי אינטרנט מאין אלו ובמידה ובוחרים להשקיע בפרסום ממומן, מדובר בעלויות נמוכות ברמה יחסית מהשוק העסקי.

    כעת לפרקטיקה,

    קידום אתרים לנותני שירותים בתחום הדת ואו למוסדות דת דומה אך גם שונה מקידום אתרי אינטרנט עסקיים,

    • דומה – פרקטיקת הקידום וכלי הפרסום זהים לאלו של אתרים עסקיים.
    • שונה – המסרים, החוויות והערכים חייבים להיות בלב מאמצי השיווק ברשת.

    הפרקטיקה הדומה בקידום מוסדות דת:

    אנו ניעזר בקידום אורגני (התאמת תכני האתר לחיפושים של הגולשים על בסיס מחקר מילות מפתח) בכדי לחזק את החשיפה הטבעית של האתר ונעשה זאת על ידי הזנת תכנים רבים ככל האפשר לאתר (שיעורי תורה, הרצאות מצולמות, שו"ת, סיפורים מהנעשה במוסד) כדי להגיע לכמה שיותר גולשים המחפשים את מה שיש לנו להציע.

    אנו ניעזר גם בקידום ממומן (פרסום האתר במנועי החיפוש ובאתרי אינטרנט) בכדי להציע את שירותינו גם לקהלים שכלל לא מחפשים את מה שיש לנו להציע אך בהחלט יכולים ליהנות ממרכולתינו. במידה והמוסד שלכם מוגדר כעמותה רשומה, ניתן אף ליהנות מפרסום חינם בגובה 10,000$ לחודש במסגרת מענק גוגל לעמותות.

    לבסוף, אנו גם נשקיע לעתים במאמצי יח"צ ורכש מדיה (מאמרים מחמיאים, כתבות המסקרות את פעילות מוסד הדת או נותן השירותים באתרי מיינסטרים) זאת כדי לייצר גאוות יחידה או מיתוג כך שהציבור יבחר בנו על פני יתר מוסדות הדת ונותני השירותים.

    הפרקטיקה השונה בקידום מוסדות דת:

    מוסדות דת מעניקים לרוב שירותים לנפש והם אינם ממלאים צרכים או חשקים פיזיים. כלומר, כל השיח השיווקי חייב לסוב סביב מסרים עמוקים המחוברים היטב לרגש של הגולשים.

    אם בשיווק עסקים באינטרנט אנו מתמקדים במחיר או בצורך של הגולש במוצר או השירות שלנו, בשיווק מוסדות דת באינטרנט אנו מתמקדים בערך הרוחני/הנפשי שיש לשירותי הדת להעניק לדורשיו. ערך זה איננו ניתן להערכה כמותית אלא דווקא להערכה תרבותית והלכתית.

    ככל שהמסרים מנגנים טוב יותר על מפרטי לבם של הגולשים, כך תוצאות הקידום והשיווק משתפרים והולכים.

    איך בוחרים חברה לקידום אתר המציע שירותי דת?

    מאחר ויש צורך בניסיון בשיווק מצד אחד אך היכרות מעמיקה עם שירותי הדת מצד שני, חשוב מאוד לבחור חברה עם ניסיון קודם בקידום ושיווק מוסדות דת ואו לפחות בקידום ושיווק נותני שירותי דת.

    זאת משום וככל שהחברה שתבחרו תחזיק בניסיון ארוך יותר בשיווק מאין זה, כך סביר להניח שיחסכו מכם לא מעט טעויות (פעולות שמקובלות במגזר העסקי אל פחות במגזר הדתי).

    בחברת WEmanage יש לנו צוות דתי בעל ניסיון עשיר בקידום אתרי סופרי סת"ם, יודאיקה, ישיבות וקהילות חסידיות לצד עמותות המעניקות שירותי דת. לכן, יש בידינו את הכלים הנדרשים לקחת אתכם לרמות הקידום הגבוהות ביותר ולהבטיח שתשיגו את החשיפה הרבה ביותר ואת התוצאות האופטימיות.

    התייעצו איתנו ללא עלות, נשמח לעמוד לרשותכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן