fbpx

זה לא סוד שבשנת 2020, ההשקעה החמה ביותר הנה רכישת נכסים דיגיטליים להשקעה. יש המשקיעים באפיק זה מתוך רצון בגיוון תיק ההשקעות שלהם, אחרים משקיעים באפיק זה מאחר וסף הכניסה נמוך למדי (לא צריך להיות עשיר גדול..) ופוטנציאל הרווח מצד שני גבוהה במיוחד. אבל, רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, כדאי לבחון את כדאיות השקעה ביחס לאלטרנטיבות נוספות.

קניית נכס דיגיטלי – מה זה?

מידי שנה, עוד ועוד ענפים עוברים לשירות דיגיטלי. כך, אט אט הלקוחות מתרגלים לצרוך את מרבית השירותים והמוצרים שלהם בעזרת האינטרנט ומעצם כך כל אדם חכם רואה את הנולד ומבין מה גודל הפוטנציאל הגלום בפעילות עסקית ברשת.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אך, כגודל הציפיה, כך יכולה להיות גודל האכזבה בלא מעט מקרים. זאת, בעיקר מאחר ומשקיעים רבים נכנסים לענף זה מבלי שהם מכירים כנדרש את מרכיבי הסיכון וזאת מבלי שהם מבינים מה ההשלכות של פעילות עסקית שאינה נעוצה במיקום מסוים (הפוטנציאל הנו גם הסיכון).

    כדי לבחון את הכדאיות בהשקעה בנכס דיגיטלי, תנו לנו להציג בפניכם תהליך שאנו עוברים עם מתעניין,

    איתור ובדיקת נכס דיגיטלי להשקעה:

    לפני כחודש פנה לחברתנו אדם נחמד אשר קיבל החלטה עקרונית לבצע רכישה של מספר אתרי אינטרנט להשקעה. הוא התייעץ עמנו ועם חברת קידום אתרים נוספת ובעצם נעזר בנו בכדי שנבחן עבורו את הכדאיות שברכישת נכסים דיגיטליים בהם הוא מתעניין. עד כאן מדובר בצעדים חכמים מאוד מהצד שלו שהרי הוא נהנה מבדיקת כדאיות כלכלית של אנשי מקצוע בטרם הוא משקיע את מיטב כספו על רכישת נכס דיגיטלי להשקעה.

    אך, ככל שהוא מאתר נכסים דיגיטליים להשקעה, כך אנו מתקשים לייצר עבורו חוות דעת חיובית אודותיהם:

    • בחלק היסודות הכלכליים של הנכס הדיגיטלי מעורערים.
    • בחלק המוכרים של הנכסים הדיגיטליים אינם מציגים די מידע.
    • בחלק המחיר המבוקש עבור הנכס כלל לא מתאים לפוטנציאל הגלום בו.
    • ועוד..

    המכנה המשותף של כלל הנכסים הללו הנו "הבטחה ללא כיסוי". נסביר,

    מי מוכר נכסים דיגיטליים להשקעה?

    השאלה הראשונה שעלינו לשאול את עצמנו בבואנו לבצע רכישה של נכס אינטרנטי מניב הנו, "למה שבעל האתר יוותר על הכנסותיו הפסיביות עבור הסכום המבוקש?". ברוב המקרים, הסכום המבוקש על האתר אינו כה גבוהה ואילו התשואה הצפויה מוצגת ככזו הגבוהה ואפילו מובטחת. שימוש בהגיון בריא מאפשר לנו לזהות נכסים דיגיטליים אלו ולהבין שהם טומנים בחובם סיכונים מוגברים ולכן נתרחק מהם.

    כאשר אנו מוצאים נכס דיגיטלי מניב שנראה כבעל פוטנציאל, יהיה עלינו לבצע בדיקה מסודרת ולבחון מה הן מקורות התנועה לאתר, איך נוצרים הרווחים באתר וכמובן מה הסיכוי שהנכס הדיגיטלי ימשיך להניב תשואה ראויה גם לאחר הרכישה? ביותר מידי מקרים, אין תשובות לשאלות אלו ולכן לא מומלץ לבצע את הרכישה.

    כאשר בכל זאת כל התנאים מתקיימים, יש לראיין את המוכר ולהבין ממנו מה המניע למכירה (לעתים הוא יודע דבר שאתם אינכם יודעים) ואו למה הוא לא מציע עסקה טובה זו לחבריו/בני משפחתו. אנו מצפים לקבל תשובה מניחה את הדעת במידה ונתקדם בעסקה זו.

    ואולי, אולי עדיף להקים נכס דיגיטלי מאפס..?

    התשובה: הקמה של נכס דיגיטלי משלכם!

    מניסיוננו, הדרך הנכונה ביותר לבצע השקעה בנכסי דיגיטל, הנה להקים נכס דיגיטלי בכוחות עצמכם ואו בעזרת חברת ניהול אתרים כדוגמתנו (כן, אנו עושים זאת עם משקיעים..). הסיבה לכך שהקמת נכס מניב עצמאית טובה ונכונה יותר עבור מרבית המשקיעים הנה מאחר וניתן לתכנן את הנכס בצורה נכונה ולשלב כמה מרכיבים חיוניים בהשקעה:

    1. היכרות מלאה עם הנכס הדיגיטלי וההיסטוריה שלו.
    2. שליטה מלאה בתחום, בשפה ובקהלי היעד של הנכס הדיגיטלי.
    3. יכולת לצמצום רף סיכונים על ידי קישור לתחום עיסוק המשקיע.

    עצם הקמת הנכס הדיגיטלי כמעט תמיד משתלמת, לצורך העניין, אתם בונים אתר אינטרנט בעלות של 10,000 ש"ח, סכום נאה זה הופך לאתר בעל ערך שניתן למכור לאחר מכן לאחרים בסכום דומה במידת הצורך. כלומר, הקמת הנכס הדיגיטלי אינה כוללת סיכונים משמעותיים מידי. שירותי נניהול של הנכס הדיגיטלי הם אלו שעולים כסף אך גם הופכים את האתר לכזה שמתחיל לייצר תשואה פסיבית לבעלי הנכס.

    כלומר, המשקיע זוכה לפרוס את ההשקעה שלו על פני חודשים רבים (ולבחון בכל שלב את ההתקדמות והכדאיות שביזמות זו), במקביל, המשקיע יכול למנף את הנכס שהוא בונה גם לעיסוקיו הפרטיים על ידי מציאת גשרים בין ההשקעה לתחומי עיסוקו. לבסוף, מעצם ההיכרות של המשקיע עם הענף וקהלי היעד (לדוגמה: ביטוח בישראל), הוא יכול לנהל את הנכס הדיגיטלי עצמאית במידת הצורך ואף לצמצם את הסיכונים עוד יותר.

    כלומר, יש לנו השקעה מעולה במינימום סיכון.

    לסיכום,

    מרבית הנכסים הדיגיטליים המוצעים למכירה אינם שווים את הסכום המבוקש עליהם! כן, גם כאשר חברה משווקת נכסים אלו באגרסיביות!!! (תשאלו את עצמכם, זה כל כך טוב, למה הם לא עושים זאת עבור עצמם? לחלופין, אם מצאתם מקור בלתי נדלה של זהב, למה שתספרו זאת לכולם?. הקמה וניהול של נכס דיגיטלי דורש לא מעט עבודה קשה ואין יותר מידי קיצורי דרך בתחום. רוצים להשקיע ולהרוויח, הקימו נכס דיגיטלי משלכם ובעזרת אנשי מקצוע, תהפכו אותו לשווה ערך רב עם הזמן. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן