fbpx

הפרסום בפלטפורמות גוגל ופייסבוק נוגס משמעותית בעולם הפרסום המסורתי מזה זמן. זאת בעיקר משום שניתן להגיע לקהלי יעד מדויקים עם תקציבים מתואמים ולהשיג תוצאות. אך באופן מפתיע ולמרות שהאינטרנט מאפשר זאת, רק מעטים מנהלים קמפיינים יעילים באמת ובעצם רבים לא ממצים את הפוטנציאל הגלום בקהלי יעד קיימים וקהלי יעד חדשים.

במאמר זה אנו נרצה להתייחס לחלק מאוד ספציפי במכלול הקמפיינים במהלך פרסומי מדויק ואפקטיבי:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    רימרקטינג מבוסס סגמנטים

    מהו רימרקטינג?
    רימרקטינג הנו שיטת פרסום. השיטה: צובעים את קהל המבקרים באתר בקוד וירטואלי ולאחר מכן רודפים אחר קהל זה לכל מקום שאליו ילכו ברחבי הרשת עם פרסום מותאם. שיטה זו מחייבת היכרות ראשונית (אפילו קצרה) עם האתר בכדי שניתן יהיה להטמיע את הקוד (עוגיות) בדפדפן של המשתמש ובכך לזהות אותו ברחבי הרשת.

    בשונה משיטות פרסום אחרות, הרימרקטינג מאפשר לנו להתחרות על לבו של הגולש שכבר הביע רצון בשירות או במוצר שאנו מציעים בעת ביקורו באתר. כלומר, אנו לא נתחרה על ביטוי חיפוש מסוים ואו על הופעה באתר ספציפי אלא על המשתמש עצמו ומשום כך עלויות הפרסום נמוכות משמעותית מסוגי קמפיינים אחרים.

    על אף יתרון ברור זה. רבים שורפים סכומי כסף גדולים על פרסום שאינו מניב תוצאות. למה? כי הם לא עושים שימוש נכון בכלים שגופי הפרסום מעמידים לרשותם. איך בכל זאת משדרגים את קמפיין הרימרקטינג שלנו? ובכן להלן הסבר קצר ככל האפשר:

    רימרקטינג אפקטיבי לטווח ארוך

    כדי להפיק את המקסימום מקמפיין רימרקטינג, לא מספיק להטמיע קוד פיקסל שיצבע את קהל המבקרים באתר. זאת משום ואין לנו עניין לשלם כסף עבור כל מבקר באתר כאשר ידוע לנו שחלקם הגיעו בעקבות פרסום ממומן (בתשלום) והם כלל לא התכוונו להיכנס לאתר ואו לא הביעו כל עניין בשירות או במוצר שלנו.

    במקום זאת, אנו נוותר על הטמעת פיקסל שצובע קהלים וניעזר בכלים חיצוניים שיעזרו לנו לצבוע את הקהל בצורה חכמה ומדויקת. כך לדוגמה, ניתן להיעזר בכלים הבאים לצביעה חכמה של קהלים:

    • גוגל אנליטיקס – צביעת קהלים עבור גוגל אדס.
    • גוגל תג מנג'ר – צביעת קהלים עבור פייסבוק.

    על מה לעזעזל אנו מדברים? נסביר כעת:

    איך צובעים קהל לפרסום אפקטיבי?

    נחלק את צביעת הקהלים באתר לשני חלקים:

    בשלב ראשון: סינון קהל לא רלוונטי.
    אנו נרצה לבודד גולשים שביקרו באתר אך לא הביעו כל עניין במה שאנו מציעים על ידי הפעלת סינונים מהסוגים הבאים:

    • יצירת קהל מבקרים ששהה באתר למעלה מ-20 שניות.
    • יצירת קהל מבקרים שעשה פעולה אחת או יותר באתר.

    ניתן לייצר קהלים אלו על ידי שימוש בסגמנטים ואו כלי הקהלים בגוגל אנליטיקס ואו בעזרת הגדרת טריגרים מושהים בגוגל תג מנג'ר. בצורה זו, אנו יודעים שנשלם כסף (ניתן לשלם יותר..) רק על גולשים ש-100% רלוונטיים לנו ואשר העידו על עצמם ככאלו המעוניינים במרכולתנו.

    בשלב שני: פילוח קהל רלוונטי
    במידה ואנו מציעים מגוון שירותים, אנו נרצה לפנות לכל מבקר באתר בשפה הנכונה עבורו. כך, מבקר שנכנס אורגנית לקטגוריית נעליים בחנות, אינו מעוניין לראות פרסומות אודות בגדים (ייתכן, אך ממש לא בהכרח) מצד שני, גולש זה בהחלט ישמח לקבל הצעה אטרקטיבית עבור זוגות נעליים הדומות לאלו שהוא בדיוק מחפש..

    כדי לבודד קטגוריות ואו תגיות באתר אינטרנט ניתן להתקין תוספים ייעודיים לכך ואו להיעזר בשכבת דאטה נוספת בגוגל תג מנג'ר אשר מאפשרת לנו להבדיל בין עמודים שונים באתר ללא תלות במבנה הקישור המופיע בדפדפן עצמו אלא על ערכים המופיעים מאוחרי הקלעים בעמוד.

    מה עם משתמשים מתקדמים?

    ניתן לעלות שלב נוסף בתהליך השיווק מחדש וזאת על ידי ביצוע רימרקטינג דינמי אך מדובר במהלך שלעתים מורכב ויקר למדי להקמה ראשונית. ניתן לקרוא אודות רימרקטינג דינמי במאמר הבא:

    לסיכום,

    רוצים להשיג יותר מהקמפיין הממומן שלכם? רימרקטינג הנו כלי בעל ערך רב במידה ועושים בו שימוש נכון ומידתי. אנו ממליצים לכם לפנות לחברת השיווק שלכם ולשאול האם עושים לכם קמפיין מבוסס סגמנטים ואם כן על בסיס אילו פרמטרים. במידה ואין תשובה לכך או שאינכם מריצים קמפיין פעיל ועדיין יש לכם רצון בכך, אנו חברת ניהול אתרים אשר בין היתר מתמחה בקמפיינים מסוגים אלו ונשמח לעמוד לרשותכם.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן