fbpx

היו ימים בהם שיווק אורגני באינסטגרם ובפייסבוק היה קל למדי. שיתפנו תוכן, עשינו תחרויות, ביצענו שיתופי פעולה והעמוד העסקי הלך וצמח בצורה אורגנית והתוצאות לא איחרו לבוא. אבל, ימים אלו מאחורינו, כיום שיווק אורגני באינסטגרם ובפייסבוק הפך למשימה הרבה יותר מורכבת וכדי ליהנות מתנועה אורגנית יש צורך בעבודה קשה ועל כך במאמר זה.

שיווק אורגני באינסטגרם ובפייסבוק

השאלה שרבים שואלים הנה איך ניתן לקדם אורגנית עמוד עסקי כאשר פייסבוק מצמצמת בהתמדה את החשיפה של תכנים אורגניים באינסטגרם ובפייסבוק (אינסטגרם שייכת לפייסבוק..). ובכן, לא קל לשווק אורגנית ברשתות חברתיות אך זה לא אומר שזה בלתי אפשרי. להלן כמה טקטיקטות אשר מגדילות באופן משמעותי את החשיפה האורגנית:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. עריכת כל! ערכי האודות של העמוד העסקי.
    2. מיקוד הקהילה כך שרק קהל רלוונטי נחשף לתוכן.
    3. שימוש נבון במדיה וויזואלית ובולטת לעין.
    4. יצירת שיתופי פעולה עם בעלי עמודים אחרים.
    5. יצירת שיתופי פעולה עם בעלי קבוצות רלוונטיים.

    בואו נעבור בזריזות על עצות אלו:

    עריכת שם ותיאור העמוד העסקי:

    לא מעט בעלי עמודים עסקיים בפייסבוק ובאינסטגרם פשוט לא טורחים לערוך את פרטי העמוד. פרטים אלו מאפשרים להגדיל את עוקבי העמודים בצורה טבעית וזאת על ידי שימוש במילות מפתח שבהם משתמשים גולשים רבים. לדוגמה, אם אתם עוסקים בנדל"ן, יצירת עמודים תומכים עם תיאור הכולל את שם היישוב + דירות "למכירה" ו-"להשכרה", תזכו במהירות רבה ללא מעט לייקים בחינם!

    ניהול אפקטיבי של הקהילה:

    אין חכמה ברכישת לייקים ועוקבים, להיפך! כאשר רוכשים עוקבים, כל פוסט שעולה לעמוד העסקי נחשף באופן יחסי לאחוז מסוים של העוקבים, אם חלק ניכר מהעוקבים לא מעוניינים במה שיש לכם להציע, הרי ששרפתם אנרגיה לחינם. במקום זאת, יש להשקיע ביצירת קהילה קטנה אך רלוונטית לחלוטין כך שכולם נחשפים לתוכן שלכם ומגלים מעורבות אשר בונה את העמוד ומזמינה קהלים רלוונטיים נוספים.

    שימוש במדיה וויזואלית כמה שיותר:

    פייסבוק מתעדפת פוסטים הכוללים ערכי מדיה על פני ערכי טקסט. (באינסטגרם מיותר לציין..) אמצעי מדיה כדוגמת תמונות, טקסט עם רקע בולט, אינפוגרפיקות, סרטוני וידאו ואפילו פודקאסטים יקבלו עדיפות על פני פוסטים טקסטואליים סטנדרטיים. לכן, ככל שניתן, רצוי לעשות שימוש באמצעים אלו ומומלץ להתרגל לשתף וידאו כמה שיותר מהר.

    שיתופי פעולה עם עמודים עסקיים:

    כמו בעולם האמיתי, גם בעולם המקוון יש לנו לא מעט מתחרים אך גם לא מעט עסקים משלימים אשר יכולים להטיב זה עם זה על ידי כך שהם משתפים פעולה. מומלץ לנסות לזהות אילו עסקים אינם מתחרים שלכם בפועל וששיתוף פעולה פורה בין העמודים העסקיים יכול להועיל ללקוחות שני העסקים וכמובן לחשיפה האורגנית הכפולה של כל פוסט שיפורסם על ידי שני העמודים גם יחד.

    שיתופי פעולה עם קבוצות רלוונטיים:

    עסקים רבים מנסים להקים קבוצות בתחומי עיסוקם כך שהם מאפשרים לקהל היעד שלהם לשוחח זה עם זה ולפתח עבורם את הנכס המקוון אך במקביל יש בידם כלי רב עצמה לשווק את העסק שלהם בצורה אורגנית. אך, גם ללא הקמה של קבוצה, ניתן ליהנות מעוצמה של קבוצות בה משתתפים לקוחות פוטנציאליים רבים על ידי יצירת שיתופי פעולה ואו תפיסת עמדה פעילה בניהול הקהילה (עזרה לבעל הקבוצה..) וצבירת מוניטין כאיש מקצוע מעולה בעיני חברי הקבוצה.

    אז האם ניתן לשווק אורגנית עמוד פייסבוק ואו אינסטגרם?

    כן. אפשרי בהחלט. אבל זה לא לעצלנים. יש צורך בהפשלת שרוולים ובעבודה קשה במידה ורוצים לראות תוצאות. אם אין לכם יכולת לבצע עבודה זו בכוחות עצמכם, ביכולתכם לפנות למנהל עמודים עסקיים ברשתות חברתיות כדי שיעשו זאת עבורכם.

    רוצים ללמוד עוד על הנושא? להבין כמה זה יעלה לכם? קראו את המאמרים הבאים:

    בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן