fbpx

היה לכם קיץ נהדר? האתר יצר לכם מספר רב של פניות מידי חודש, אבל אז הגיע החורף והכל נעצר? אתם לא לבד. בלא מעט אתרים מרגישים את החורף בצורה מוחשית למדי. בעלי אתרים אלו משתפים אותנו מידי שנה עם הגעת החורף את דאגתם לכך שהאתר מייצר פחות עבודה מזה שהורגלו במהלך הקיץ. במאמר זה ננסה לסקור בדיוק את נושא זה.

שיווק באינטרנט בחודשי החורף

מחקרים מראים שיש קשר בין קרני השמש למידת האופטימיות של בני אדם. בתקופת הקיץ, כאשר יש שעות רבות של שמש, בני אדם ועסקים נוטים לחשוב קדימה מתוך נקודת מבט אופטימית (הכנסה עתידית, צפי אופטימי) ולכן שוכרים שירותים של אנשי מקצוע ואו מבצעים רכישות רבות.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    לעומת זאת, בחודשי החורף הסגריריים, כולם נכנסים למגננה ורוכשים הרבה פחות שירותים ומוצרים.

    מסיבה זו, כבעלי עסקים, עלינו להיערך כבר בחודשי הקיץ לימות החורף הקשים. כך, אם מדובר בחורף אמיתי (לא כמו בשנים האחרונות..) הרי שהעסק ישרוד ויהיה מוכן לקראת חודשי הקיץ.

    אילו עסקים מושפעים לרעה בחורף?

    רוב העסקים מוכרים פחות בחודשי החורף וזו עובדה נכונה לכלל העסקים. אך, ישנם עסקים הסופגים מכה קשה במיוחד בחורף ואילו הם כל נותני השירותים (שיפוצים, מתווכים, יועצים, עורכי דין ועוד..) זאת משום והלקוחות נוטים לדחות עוד ועוד את ההתעסקות בנושאים מאין אלו כל עוד אין ברירה.

    אילו עסקים מושפעים לטובה בחורף?

    ישנם עסקים שדווקא בחורף יכולים למכור אפילו יותר ואילו הם עסקי מכירת המוצרים, כך לדוגמה עסקי מזון (משלוחים) נוטים ליהנות מביקושים מוגברים וכך גם אתרי מכירות של מוצרים מנחמים (אופנה, תכשיטים) גם הם נהנים מביקושים ערים מצד לקוחות שרוצים להתפנק מבלי לצאת מהבית.

    האם כדאי לשווק באינטרנט בחורף?

    יש סוגים שונים של שיווק, ישנם סוגים שכדאי לדחוף קדימה בחודשי החורף ומצד שני, ישנם סוגי שיווק שכדאי לצמצם בחודשי החורף.

    סוגי שיווק לצמצם בחורף:

    • קידום ממומן בביטויים תחרותיים.
    • קידום ממומן באתרי אינטרנט (מדיה).

    סוגי שיווק להגדלה בחורף:

    • קידום אורגני בביטויים תחרותיים.
    • רכישת מאמרי יח"צ באתרי מיינסטרים.

    עצם העובדה שהחורף נחשב כתקופה חלשה בה יש פחות עבודה לא אומר שיש להפסיק את השיווק של העסק באינטרנט. במקום זאת, יש לנצל את הזמן שהתפנה (תרתי משמע: עד הקיץ וכמובן של בעל העסק) בכדי להכין את האתר לשיווק אפקטיבי יותר בעתיד.

    האם יש דרך לצמצם את הפגיעה בחורף?

    כן. רוב העסקים יכולים לבצע פעולות שונות אשר יאפשרו להם להמשיך ולגדול גם בחודשי החורף. הדרך לעשות זאת הנה על ידי הענקת מגוון שירותים אשר בחלקם מתאימים לחודשי הקיץ ובחלקם מתאימים לחודשי החורף, לדוגמה, יועץ פיננסי יכול לעסוק בקיץ בייעוץ משכנתאות ובחורף בתכנון פיננסי למשפחות כך שהוא עונה על צרכים עונתיים המשלימים זה את זה.

    לסיכום,

    כן, יש ירידה בפעילות העסקית בחודשי החורף. לא, אין בהכרח סיבה להפסיד מכך. חשוב לחשוב קדימה ולהיערך לעונה הבאה כבר מתחילת העונה הנוכחית כך שיש מספיק עבודה מסביב לשנה.

    כבעלי אתרי אינטרנט, אין צורך להיבהל מירידה בכמות הנכנסים לאתר ואו מירידה מכמות העסקאות הנעשות דרך האתר, יש לקחת בחשבון שזוהי צרת רבים ולעשות פעולה אקטיבית בכדי להגיע לשנה הבאה מוכנים טוב יותר.

    רוצים שנעזור לכם לבנות מודל שיאפשר לאתר שלכם להמשיך להפיק לכם עבודה רבה גם בחודשי החורף? השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן