fbpx

אין דבר שמלחיץ בעלי עסקים יותר ממשבר שנכניס את השוק להאטה. לא רק שהעסק מפסיק לצמוח, המגמה מתהפכת ועבודה קשה יורדת לטמיון (או כך נראה..) ומחייבת קבלת החלטות קשות. אבל, לצד כל הסיכונים והסטרס, משבר יכול לשמש כמקפצה לעסק! איך? ובכן, המשיכו לקרוא.משבר מלחמתי כדוגמת מבצע צבעי.

שיווק עסק בעת משבר

כל תכנית עסקית תקנית כוללת בתוכה מקדמי סיכון לצד האופטימיות והציפיה להצלחה רבה. אבל, רובנו כלל לא לוקחים מקדמי סיכון אלו ברצינות הראויה. במקרים רבים משבר זמני יכול לגרור לפגיעה משמעותית בעסק ואף לפשיטת רגל/פירוק.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    יש מגוון סוגי משברים שעלולים לפגוע בעסק:

    • משבר רפואי כדוגמת משבר הקורונה.
    • משבר כלכלי כדוגמת מפולת בשווקים.
    • משבר צבאי כדוגמת מבצע נגד שכנינו.
    • משבר ביורוקרטי כדוגמת חקיקה חדשה.
    • ועוד..

    המכנה המשותף של כל סוגי המשברים הנו שמי שפועל בחכמה לא רק ששורד אותם אלא אף מתחזק משמעותית לאחר מכן.

    איך למנף משבר כלכלי לטובת העסק?

    כמעט כל סוגי המשברים מתגלגלים לבסוף למשבר כלכלי. משבר כלכלי מהווה אתגר עצום עבור עסקים ובפרט הקטנים שבהם. אבל, מדובר באתגר שבהחלט ניתן לעבור ואף לנצל היטב.

    אנו רוצים להתייחס לאופן בו ניתן למנף משבר כלכלי בעזרת שיווק מיטבי של העסק באינטרנט דווקא כשלא נראה הגיוני לעשות זאת..

    מאחר ומשבר כלכלי מלווה לרוב בפאניקה. הנטיה הטבעית של בעלי עסקים לצמצם הוצאות, להפחית בפעילות ובכלל להוריד את הראש עד יעבור זעם. השוק כולו עובר למצב ייחודי למדי:

    • עסקים רבים נפרדים מספקים עמם הם עובדים.
    • עסקים רבים מצמצמים בשיווק ככל שרק ניתן.

    מה זה בעצם אומר? בכל הקשור לאינטרנט, ככל שהתחרות על לבם של הצרכנים נמוך יותר, כך עלויות הפרסום קטנות בהתאמה. כלומר, יש פחות מתחרים ולכן אנו יכולים להפיק תועלת רבה יותר על ההשקעה שלנו בשיווק און ליין.

    מעבר לכך, אנו יכולים להגיע למגוון רחב של עסקים אחרים ואו לקוחות פוטנציאליים שלא חיפשו מזה זמן רב נותני שירותים ומיד בחלוף המשבר יחפשו נותני שירותים מחדש. כלומר, הקלפים מעורבבים מחדש ואנו חייבים לנצל זאת!!

    מי מטורף לפרסם בזמן משבר כלכלי?!

    אנחנו! זה נכון שלא נראה הרבה סגירות חדשות בתקופה בה כולם מצמצמים הוצאות, זה נכון שלרבים אין פנאי לחשוב על דברים אחרים מלבד הישרדות, אבל אנחנו לא נכוון לשם מלכתחילה.

    במקום זאת, אנו ננצל תקופות משבר בכדי לחדור לתודעה של הלקוחות שלנו. כלומר, אנו נשקיע בשיווק ארוך טווח מתוך הבנה שגם משבר כלכלי קשה לבסוף חולף.

    בזמן המשבר, אנו נופיע שוב ושוב בפיד של המשתמשים ונבלוט מעל פני השטח אל מול תחרות דלה במיוחד. כך, לאחר חלוף המשבר, הלקוחות הפוטנציאליים יזכרו דווקא בנו ויבחרו בחברה שלנו כנותני השירותים עמם הם יעבדו.

    השאלה הגדולה תהיה כמובן כמה אורח רוח יש לכם? כמה תקציב תסכימו להשקיע בשיווק מבלי לראות תוצאות בטווח הקצר? ככל שתסמכו על מנהל השיווק שלכם, כך סביר לצפות לתוצאות טובות יותר.

    ובתכלס, מה עם הקורונה?

    אין ספק ששנת 2020 תיזכר כשנת וירוס הקורונה. גם משבר רפואי מתגלגל במהירות למשבר כלכלי חובק עולם. רק שבשונה ממשבר כלכלי בו אנו יודעים מה הגורם לכך ויכולים לצפות את סיום המשבר, בכל הקשור לרפואה, מעטים יודעים לחזות את סיום המשבר הבריאותי והאם הכלכלה תחלים אף היא במהירות מספקת..

    וכן, גם משבר הקורונה יכול לשמש ככלי שיווקי ברשת. ישנם מפרסמים שאף השכילו למנף את מגבלות התנועה והחששות של הגולשים באינטרנט בכדי להציע להם מוצרים ושירותים מבוססי פחד שלרוב לא היו רוכשים..

    אז כן, אנחנו נצטרך לראות איך השוק יתגלגל. נהיה פה גם אחרי כמובן 😉

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן