fbpx

אין דבר שמלחיץ בעלי עסקים יותר מאשר שינוי. יש להם מודל כלכלי שעובד מעולה ושהוכיח את עצמו לאורך השנים ואין להם כל סיבה לנסות לחפש שיטות חדשניות שיכולות לשפר ביצועים אך גם יכולות לפגוע ברווחיות של העסק. מסיבה זו, לא מעט בעלי עסקים נמנעים מכניסה למסחר מקוון ברשת ובוחרים להמשיך ולהשקיע את מרצם בפעילות בה הם שולטים כהלכה.

אולם, באה הקורונה והפכה את המוכר והטוב לרע וזר. כיום בעלי עסקים מבינים שעליהם לקחת סיכונים מסוימים ולהשקיע גם בסחר מקוון במידה והם רוצים לצלוח סבב שני של קורונה ואו כל וירוס שעתיד לבוא. רבים מבעלי העסקים מחפשים פתרון הוליסטי שיאפשר להם זאת מבלי שהם ידרשו להתעסק בכך בכוחות עצמם, לנו יש את הפתרון!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    איך לשווק את המוצרים באינטרנט?

    אם בעל עסק רוצה לשווק מוצרים באינטרנט, עליו להשקיע לא מעט זמן עבודה וכסף בכדי להביא עצמו לנקודת המוצא של רבים ממתחריו. כמו כן, עליו להתמודד עם תחרות כלל ארצית אל מול התחרות המקומית לה הוא הורגל עד למועד זה, לכן כל הנתונים מבלבלים למדי ורבים הולכים לאיבוד.

    הפתרון במקרה זה הנו בשכירת איש מקצוע שייקח אחריות על התהליך ויוביל את העסק קדימה לעולם המקוון. וזאת ניתן לעשות בעזרתנו, בעזרת חברת ניהול אתרים אשר יודעת לבצע את מלוא התהליך יד ביד עם הלקוח תוך הצגת שקיפות מלאה עד להשגת היעדים.

    מה בעצם אנו יודעים לעשות?

    כדי להבין את המשמעות של החזרת מנהל אתרים מקצועי, נפרוס כעת את התהליך כולו על פני 10 שלבים:

    1. התקשרות עם חברת ניהול אתרים.
    2. הצמדת מנהל אתרים לעסק שלכם.
    3. הכנת אפיון דרישות העסק למסחר מקוון.
    4. הקמת החנות האינטרנטית בפועל.
    5. הזנת האתר במוצרי העסק למכירה.
    6. ממשוק האתר לחברות האשראי.
    7. חיבור העסק עם חברת שליחויות.
    8. הטמעת כלי ניטור וסטטיסטיקה.
    9. הפעלת קמפיינים ממוקדים ברשת.
    10. קליטת הזמנות ושליחתם ללקוחות.

    עד השלב העשירי, בעל העסק אינו נדרש לבצע כמעט שום דבר. הפעולות המעטות שתלויות בו יפורטו כעת בהרחבה בתוך כל שלב ושלב,

    1. התקשרות עם חברת ניהול אתרים

    השלב הראשון הנו להתקשר עם חברת ניהול אתרים. חברה אשר יש בה כוח אדם מיומן ומנוסה, חברה שצברה ידע וניסיון ויודעת לנייד טכנולוגיה ומתודולוגיה בין האתרים השונים. חברת ניהול אתרים  שמנהלת בהצלחה מאות אתרי אינטרנט תדע בדיוק אילו תהליכים יש לתכנן עבור העסק שלכם וזאת מהרגע הראשון. בכך, נקודת ההתחלה של הפעילות המקוונת של העסק צפויה להיות גבוה יותר משל המתחרים ואו השחקנים החדשים בשוק.

    2. הצמדת מנהל אתרים לעסק שלכם

    חברת ניהול האתרים תצמיד לכם מנהל אתר מקצועי. עובד שעיסוקו הבלעדי מידי יום, שבוע ושנה הנו לנהל אתרי אינטרנט. עובד מקצועי זה ידע בראש ובראשונה להציג בפניכם את התהליך ומה צריך לעשות בכל שלב ושלב ולאחר מכן גם ליישם זאת עבורכם בשטח. מנהל אתרים מקצועי הנו כמו עובד שלכם אך במיקור חוץ, הוא זמין לכם בכל שעה ובמספר טלפון ישיר ללא מתווכים או מזכירות בדרך כך שהתקשורת היא דו כיוונית ושני הצדדים מסונכרנים היטב.

    3. הכנת אפיון דרישות העסק למסחר מקוון

    אם אתם הולכים למכור מוצרים באינטרנט, חשוב מאוד שהפלטפורמה תתאים לצרכים שלכם. יש לאפיין את מערכת ניהול החנות האינטרנטית, יש להגדיר במדויק אילו תפריטים יהיו באתר, כמה כלי ניווט וסינון יהיו באתר וכמובן גם האם יש דרישות מיוחדות בעמודי המוצר והתשלום. ככלל, ככל שמנהל אתרים מוצמד לעסק, כך החנות הסופית תתאים יותר לכל יתר השלבים הבאים וזאת כי חשבו עליהם מראש והם הוטמעו כבר מהיום הראשון.

    4. הקמת החנות האינטרנטית בפועל

    בכל חברת ניהול אתרים יש גם חטיבת פיתוח. חטיבה זו יודעת לטפל בתקלות/באגים/בקשות של לקוחות אך גם לפיתוח אתרי אינטרנט חדשים. במידה ובוחרים לפתח את החנות האינטרנטית דרך חברת ניהול האתרים, מנהל האתר יעבוד מול הצוות התוך ארגוני. במידה ובוחרים לפתח את החנות האינטרנטית דרך חברה אחרת ואו בשימוש בטכנולוגיה קיימת (קוד סגור), מנהל האתר יעבוד מול הגורם השלישי כדי לדאוג שהכל עובד כמו שצריך.

    5. הזנת האתר במוצרי העסק למכירה

    לאחר שהאתר פותח בהצלחה, מנהל האתר הוא זה שאחראי להזין את האתר במוצרים השונים. כלומר, על בעל העסק עדיין לצלם את המוצרים (או לשכור צלם לשם כך), אך כל יתר הפעולות הקשורות להצגת המוצרים באתר הנם באחריות מנהל האתר. בחלק מהעסקים, ניתן לקחת תמונות מאתרי היבואנים/יצרנים ולא צריך לצלם דבר. במקרים אלו, מנהל האתר ידרוש אישור מכם לביצוע מהלכים אלו ויבצע את כל היתר.

    6. ממשוק האתר לחברות האשראי

    חיבור האתר עם חברת אשראי דורשת התערבות של בעל העסק, לרוב בחתימה על מספר מסמכים מול חברת האשראי ובהכנת תקנון לאתר. מדובר בכמה מהלכים ביורוקרטיים אך לאחריהם מנהל האתרים לוקח בשנית את המושכות. במקרים בהם אין היתכנות למכירות מהירות כבר בחודשים הראשונים, מנהל האתרים ימליץ על סליקה אופליין. כלומר, איסוף נתוני האשראי אך הזנתם ידנית לקופה בחנות הפיזית כך שלא יידרש אישור מחברת אשראי.

    7. חיבור העסק עם חברת שליחויות

    עם תחילת מכירות, על בעל העסק לשלוח את המוצרים שהוזמנו על ידי חברת שליחויות, מנהל האתרים ימליץ לכם עם מי להתקשר לשם כך בהתאם לכמות ההזמנות ומשקלם. כמו כן, לאחר בחירת חברת שליחויות, מנהל האתרים יכול להטמיע רכיבים של החברה באתר כדי להבטיח אוטומציות באיסוף החבילות בתוך זמן קצר ממועד קליטתם בחנות המקוונת.

    8. הטמעת כלי ניטור וסטטיסטיקה

    באינטרנט, הכל מדיד! אנחנו מודדים כל פעולה שאנו מבצעים וכך מקבלים החלטות באשר לנתיב בו נפנה. מנהל האתר יקים עבורכם מגוון כלים אשר יוטמעו על גבי האתר ויקנו לנו מידע מדויק אודות מקורות הגעת הגולשים לאתר, פעולות הגולשים באתר, מה הגולשים קנו ובכמה כסף ועוד מידע רב ערך אחר וזאת בכדי שניתן יהיה לייעל את תקציבי השיווק ולשפר את ביצועי הגולשים שביקרו באתר לאחר מכן.

    9. הפעלת קמפיינים ממוקדים ברשת

    כאשר הכל מוכן, מנהל האתרים יטמיע קידום אורגני בכל מוצר ומוצר בחנות. כמו כן, מנהל האתרים יפעיל עבורכם מגוון קמפיינים שיווקיים שיאפשרו לציבור הרחב לדעת על קיומכם ולבצע רכישות דרך האתר. עם הפעלת הקמפיינים, הזמנות יתחילו להיכנס אך רק עם זמן הפעילות השיווקית תלך ותשתפר, תלך ותהפוך ליעילה וכלכלית יותר וזאת על בסיס נתוני אמת ואופטימיזציה שמנהל האתר יידרש לבצע אחת לשבוע לפחות.

    10. קליטת הזמנות ושליחתם ללקוחות

    זה השלב בו בעל האתר נכנס לתמונה, ברגע שמתקבלת הזמנה לתיבת המייל, על בעל העסק לדאוג להכין את ההזמנה. כלומר, לאתר אותה בחנות/מחסן, לארוז אותה כנדרש ולשלוח אותה דרך דואר ישראל ואו כל חברת שליחויות אחרת לפי המלצת מנהל האתר. זהו. לרוב התהליך מסתיים בכך. לעתים יש להתעסק גם בהחזרות/ביטולים על פי חוק אך לשם כך אנו מקימים תשתית החזרות מקוון דרך חשבונות המשתמשים כך שגם אז, לא מדובר במשימה מורכבת מידי.

    לסיכום,

    כפי שניתן לראות, אין סיבה אמיתית מלהתחיל למכור און ליין ולהתחרות ביתר השוק. הפעילות הנ"ל אינה על חשבון הפעילות העסקית הרגילה ואפילו על על חשבון הזמן היקר של בעל העסק. יש לפנות לבעל המקצוע שיקח את התהליך על עצמו (היי, אנחנו פה!) ולאפשר לעסק להיפתח לאופקים חדשים.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן