fbpx

בהמשך למאמר קודם בו סקרנו את האפשרויות השונות לשיווק אינטרנטי, במאמר זה אנו ננסה לעזור לכם לבחור את שיטת השיווק שהכי מתאימה לעסק שלכם. איך נעשה זאת? ובכן, על ידי כך שנשאל אתכם מספר שאלות ועל פיהם נוכל להמליץ לכם על השיטה העדיפה עבור העסק שלכם.

שיווק עסק באינטרנט

שיווק ככלל הנו נושא מורכב. יש לנו תקציב מוגבל לשיווק מידי חודש ושנה ועלינו לבחור את שיטות השיווק היעילות ביותר, שיטות השיווק שישיגו תוצאות כמה שיותר טובות. שיווק עסק באינטרנט אף מורכב יותר מאחר והכלים השיווקיים משתנים כל הזמן ועוד ועוד אמצעי שיווק מונחים לפתחי אנשי השיווק ויש לבחון את כולם בכל זמן. כדי להפיק את המקסימום בשיווק עסק באינטרנט, עלינו להגדיר בראש ובראשונה את היעדים שנרצה להשיג ולהטמיע כמה שיותר כלי מעקב שיסייעו לנו לנתח את התוצאות של כלל אפיקי השיווק המקוון לשם הסקת מסקנות בזמן אמת. לאחר הקדמה ארוכה זו, אנו רוצים לנסות להבין יחד מהי שיטת השיווק המקוון שהכי מתאים לעסק שלכם,

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    התאמת שיטת שיווק עסק באינטרנט

    כדי להתאים את שיטת השיווק באינטרנט לעסק שלכם, עלינו לאפיין את הרצונות שלכם אל מול הצרכים של הלקוחות. כדי לעשות זאת, נשאל אתכם כעת כמה שאלות:

    1. קהל היעד שלכם הנו פרטי או עסקי?
    2. המוצר שלכם עונה על צורך או רצון?
    3. האם ניתן לסכם את המוצר שלכם במשפט?
    4. מה אורך החיים של לקוח ממוצע בפועל?
    5. האם יש משמעות לבידול מול המתחרים?

    זהו, חמשת התשובות על שאלות אלו יעזרו לכם להבין בדיוק איזה אפיק שיווק באינטרנט צפוי להניב את התוצאות הטובות ביותר (בטווח הקצר או הארוך). נסביר כעת את הרציונל מאחורי הקלעים,

    מהו סוג קהל היעד של העסק?

    הבירור הראשון צריך להיות האם העסק שלכם פונה לצרכנים פרטיים (B2C) או לעסקים אחרים (B2B). זאת בעיקר משום שעלינו לאפיין את הלקוח שלנו. כלומר, האם אנו פונים לכל אדם ואו רק לגורמים רלוונטיים בתוך עסקים וגופים גדולים יותר. הגדרה של סוג קהל יעד תאפשר לנו להקצות את המשאבים שלנו בצורה נכונה בהמשך הדרך. נוכל לכוון את השיח, להגדיר את יעדי השיווק וכמובן לפנות לקהלי היעד הנכונים בפרסום.

    • משפיע על: הקופי + קהלי היעד לפרסומים.

    האם המוצר עונה על רצון או צורך?

    הבירור השני צריך להיות מה בעצם אתם מציעים. כלומר, האם אתם עונים על צורך מסוים (עקיף או ישיר) ואו האם אתם עונים על רצון בלבד. (MUST have לעומת NICE to have). חיוני להגדיר במדויק את השירות ואו המוצר המוצע ככלל ואו בחלוקה לקהלים. כך לדוגמה, ישנם מוצרים אשר מתאימים אך ורק לבעלי צורך אמיתי (מכונת אריזה לדוגמה..) וישנם מוצרים שמתאימים גם כמענה על צורך וגם כמענה על רצון (מכונת קפה לדוגמה..) וכמובן שיש מוצרים שעונים על רצון בלבד (בגד או תכשיט חדש..). ההפרדה הנ"ל חיונית בכך שהיא תאפשר לנו להגדיר היכן בדיוק לפרסם. האם אנו נפרסם בחיפוש כאשר יש לגולש צורך מסוים ואו שנופיע לקהלים רלוונטיים ברשתות החברתיות מבלי שהם ביקשו זאת.

    • משפיע על: מיקומי הפרסום, תוכן הפרסום.

    כמה פשוט להציג את המוצר/שירות?

    הבירור השלישי הנו בכל הקשור למורכבות של המוצר/שירות שלכם. ישנם מוצרים פשוטים מאוד לשיווק מאחר וכולם יודעים מה הם והאם הם צריכים/רוצים אותם. לעומת זאת, ישנם מוצרים ושירותים שכוללים מרכיבים רבים ולא תמיד מתאימים לכל אחד ואחד. בוודאי כאשר מדובר בשירותי איש מקצוע. ככל שהמוצר פשוט יותר לשיווק ופונה לקהלים רחבים יותר, כך לרוב ניתן להיעזר באמצעי שיווק להמונים – כלומר עם פחות הקפדה על קהלים (כמות על פני איכות). במקרים אחרים בהם המוצר מורכב למדי ודורש תהליך הבשלה ארוך מצד הלקוחות, מומלץ להשקיע משאבים בפרסום מדויק יותר שיאפשר החדרה של מסרים בצורה טובה ומדויקת יותר ללקוחות.

    • משפיע על: היקף תקציב, יעדי מכירות.

    מה הערך הכספי של הלקוח?

    השיווק מושפע באופן ישיר ממידת הרווחיות שיש לעסק מכל לקוח. ככל שהרווחיות גדולה יותר, כך ניתן להשקיע יותר כסף על שיווק ישיר ועקיף לאורך זמן. ישנם עסקאות בסכומים גדולים כדוגמת נדל"ן בהם ניתן להשקיע סכומים ניכרים מאחר וההחזר גבוהה במיוחד. כמו כן, ישנם עסקאות ארוכות טווח בהם הלקוח נעזר בשירות לאורך חודשים רבים (שירות ריטיינר, תיק משפטי) וגם בהם הרווח על כל לקוח גבוהה למדי ולכן ניתן להשקיע הרבה יותר. מהצד השני, חנויות אינטרנטיות מייצרות הזמנות ממוצעות של 300 ש"ח בלבד ויחד עם חומרי גלם, עלויות שילוח, החזרות ושירות לקוחות הרווח קטן למדי. במקרים אלו יש להפריד בין עסקאות חד פעמיות ובין השגת לקוחות שיבצעו רכישות רבות ותכופות מהאתר.

    • משפיע על: אופן הפרסום ושמירת קשר עם הלקוח.

    האם העסק חייב להתבלט כדי להצליח?

    לבסוף, לא חובה. אבל כדאי לבחון את ההשפעות הארוכות טווח של יצירת מותג. יש לקבוע האם אנו מייצרים מותג חדש לאורך שנים רבות וזה אומר שפה קבועה, הבלטת הייחודיות של העסק ועוד שלל פרמטרים נוספים. במקרים בהם יש חשיבות לבולטות, למיתוג של העסק. חשוב להשקיע משאבים גם בשיווק ופרסום שאינו מייצר תוצאות ישירות שניתן למדוד. כלומר, פרסום האפליקציות, רדיו אינטרנטי, רשתות וידאו ועוד. זאת כדי להחדיר אט אט את המותג לראשם של הצרכנים שלנו. כמובן שזה צריך ללכת יד ביד עם יתר הנתונים שאספתם במענה על השאלות הקודמות מעלה..

    • משפיע על: שימוש באמצעי שיווק בלתי מדידים.
    לסיכום

    5 שאלות בלבד, זה בגדול כל מה שאנחנו צריכים לברר בכדי להחליט על סוג השיווק של העסק באינטרנט. לא,  זה לא 100% מדויק. אך, בעזרת שאלות אלו אנו יודעים לבנות תקציב, לבחור שיטות שיווק, להגדיר יעדים להצלחה, והכי חשוב – להביא תוצאות! אם אתם נמצאים בצומת שבו אתם יודעים שעליכם לשווק את העסק באינטרנט אך לא יודעים לבנות את התקציב ואו לנהל את המשאבים בכוחות עצמכם, יש לכם אותנו, חברת ניהול אתרים שתצמיד לכם מנהל אתר מקצועי שמלווה אתכם בכל התהליך ומסייע בתכנון, הקמה, הטמעה ומדידה של הביצועים כך שהכל שקוף ואתם יכולים לשווק את העסק באינטרנט ולבצע שינויים באסטרטגיה ואו בשיטות השיווק תוך כדי ריצה ועל בסיס נתונים של ממש. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו להתייעצות ללא עלות וללא כל התחייבות ואנו מבטיחים לנסות לעזור ככל שרק ניתן – בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן