fbpx

למרבית מערכות ניהול התוכן לחנויות אינטרנט יש רכיב של "תגיות מוצר". כלומר, אפשרות להזנה של תגיות שונות המייצגות את המוצר. בעלי אתרים שואלים אותנו לעתים האם עושים ברכיב זה שימוש ואם כן, כמה זה באמת משפיע על חוויית השימוש באתר ועל הקידום האורגני? אנו כאן כדי לענות,

שימוש התגיות מוצרים בחנות

כדי לענות על אופי השימוש התגיות המוצרים, צריך להבין למה הם שם מלכתחילה. התגיות נועדו לאפשר ניווט אפקטיבי יותר באתר. כך לדוגמה, בעזרת תיוג נכון של מוצרים, ניתן לאפשר ניווט וסינון רב שלבים בעמודי ארכיון בהם יש מוצרים רבים. לדוגמה, כאשר יש קטגוריה ובה סגנונות שונות של המוצרים ואו סדרות שונות של מוצרים..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כלומר, אם אתם מתכננים לאפשר ניווט נוח באתר, כדאי שתבנו אסטרטגיה ברורה לשימוש בתגיות אלו בטרם אתם עושים בהם שימוש. מעבר לכך, על התגיות להכיל פרמטרים מאוד ברורים ואחידים כדי למנוע בלבולים מיותרים בניווט בחנות.

    עד כאן השימוש המתוכנן של התגיות, כעת למה שעושים איתם בפועל.

    איך תגיות מוצרים משפיעות על האתר?

    כיום, מרבית החנויות האינטרנטיות כוללות גם רכיבי תכונות (צבע/מידה/סדרה ועוד) כחלק ממרכיבי המוצרים וזאת כדי לאפשר תצוגה של מוצרים מורכבים יותר. מוצרים הכוללים מספר ווריאציות של כל מוצר. כך לדוגמה, מוצר יכול להימכר במספר מידות שונות אך עם מחיר, תמונה, תיאור ונתונים זהים אחרים. מה שהופך את השימוש בתגיות המוצרים למיותר.

    לכן, מעטים המנהלי אתרים שעושים שימוש בתגיות המוצרים למטרה לשמה יועדו. במקום זאת, מרבית בעלי האתרים עושים שימוש בתגיות למטרות קידום אורגני (SEO) כחלק מנסיונם לזכות לכמה שיותר "דלתות כניסה למוצר מהחיפוש".

    אם בעבר לשיטה זו של קידום אתרים היה ערך גבוהה, כיום גם ערך זה מוטל בספק מאחר ומנועי החיפוש רואות בערכי תגיות רלוונטיות נמוכה למדי כחלק מהניסיון של מערכות אלו לצמצם תוצאות חיפוש לכאלו שיש בהם ערך ייחודי למשתמשים.

    ובכל זאת, ניתן למנף את התגיות של המוצרים לקידום אורגני ונעשה זאת כך:

    איך משתמשים בתגיות מוצר לקידום אורגני?

    כדי שלתגיות מוצר יהיה ערך, חשוב לחשוב על המשתמשים בקצה, מה הם מקבלים במידה והם נכנסים לתגית מוצר? האם הם מוצאים שם ערך גבוהה? אנחנו רוצים לייצר ערך רב ככל שאפשר מכל תגית ותגית!

    איך עושים זאת:

    1. משתמשים בתגיות רלוונטיות בלבד!
    2. עושים שימוש בתגיות בעלות זנב ארוך!
    3. מחברים את התגיות לתחתית האתר!
    4. מוסיפים תוכן אינפומטיבי (תיאור) לכל תגית!
    5. משנים את הגדרות מפת האתר לתגיות!

    כאשר יש לנו מוצר הזוכה לתגיות, חשוב להגדיר תגיות שמתארות במדויק את המוצר הקשור. כך לדוגמה, תגית צריכה לכלול פרמטרים כמו סוג מוצר + צבע או סוג מוצר + תכונה הקיימת במוצר.

    מעבר לכך, חשוב שהתגית תחובר בצורה כלשהי ובאופן קבוע לאתר גם שלא דרך החיפוש ויש לכלול בעמוד התגית תיאור מוצר שכולל למעלה מ-100 מילים ואשר מפרטות עוד אודות המוצרים המתויגים ואופן השימוש בהם או כל מידע אינפורמטיבי אחר שיאפשר למנועי החיפוש לראות בערך זה כבעל ייחודיות השווה אינדקוס.

    לבסוף, עלינו להגדיר את רמת החשיבות של עמודי התגיות כגבוהה וכשל מבני תוכן נוספים באתר לדוגמה מ-0.2 ל-0.6 (ביחס ל-1). זאת כדי למנוע החיפוש ידע אף הוא שאנו רואים בעמודי תגיות משמעות מעבר לתצורה המקורית שלהן.

    אם הצלחנו לשלב את כלל הפרמטרים מעלה כנדרש, התגיות מוצרים צפויים להפוך לרלוונטים ולגרור תנועת גולשים רלוונטיים ממנועי החיפוש.

    מקווים שעזרנו, בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן