fbpx

הגעתם לרגע הזה שאתם מבינים שהאתר שלכם כבר לא עומד בסטנדרטיים העיצוביים העדכניים? רגע לפני שאתם רצים להחליף את העיצוב של האתר, חשוב לדעת שיש עוד משתנים באשר לעיצוב האתר שיש לקחת בחשבון טרם יוצאים לדרך. במאמר זה, אנו נתייחס ליתרונות ולחסרונות שבעיצוב אתר אינטרנט קיים מחדש.

שינוי עיצוב לאתר – הקדמה

העולם המקוון נע קדימה במהירות גבוהה במיוחד. אתרי אינטרנט שנבנו לפני 3-4 שנים בלבד נחשבים כלא עדכניים ואתרים שנבנו לפני 5-6 שנים כבר נתפסים כמיושנים. זאת בעיקר מאחר ועולם העיצוב מתעדכן כל הזמן והעין שלנו מתרגלת לראות סגנונות חדשים כמודרניים ועדכניים וסגנונות ישנים כלא רלוונטיים. נכון, כדאי מאוד לעדכן את עיצוב האתר אחת למספר שנים. אבל חשוב מאוד לדעת שיש השלכות חיוביות ושליליות לכל שינוי מהותי במבנה ובחוויית השימוש באתר ובעיצוב מחדש אלו השינויים העיקריים..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    רגע לפני שאנו מסבירים על היתרונות והחסרונות בעיצוב מחדש של אתר אינטרנט, תנו לנו רגע להסביר אודות סוגי העיצובים לאתרים קיימים:

    • עדכון עיצוב – ביצוע שינויים חזותיים בלבד במבנה ובנראות הקיימת של האתר.
    • עיצוב מחדש – שינוי כל קונספט העיצוב אך על המערכת הקיימת של האתר.
    • מיגרציה – שינוי העיצוב, המבנה ומערכת האתר לכזו המודרנית ומתקדמת יותר.

    במאמר זה, אנו לא מתייחסים לסוג הראשון של עיצוב מחדש של אתר מאחר וההשלכות לכך זניחות (עדכון צבעים/תמונות/אייקונים אינם משפיעים על חוויית השימוש ואו מבנה האתר). אנו כן נתייחס לשני הסוגים הנוספים ונרחיב על כך כעת,

    הזדמנויות וסיכונים בשינוי עיצוב לאתר קיים:

    כחברת ניהול אתרים, אנו קולטים לעתים קרובות לקוחות עם אתרים מיושנים. במקרים אלו, אנו יכולים לבחור לנהל את האתר המיושן על אף שיידרש לנו הרבה יותר זמן לכל פעולה ופעולה ואו לבנות את האתר מחדש ואו להחליף תבנית עיצוב כך שיהיה לנו גמישות רבה יותר בניהול היומיומי של האתר.

    השיקול העיקרי בקבלת החלטות אלו אינה בהכרח בהתחשב בנו, מנהלי האתרים, אלא דווקא במנועי החיפוש ובמשתמשי הקצה (הלקוחות בפועל) מתוך ניסיון להבין – האם שינוי מערכת האתר ואו תבנית האתר תסייע לנו לקדם את האתר אורגנית מהר יותר ולמיקומים גבוהים יותר בראש תוצאות החיפוש. כאשר התשובה לכך חיובית, אנו נצא לדרך ונעצב אתר מחדש. כאשר התשובה לכך שלילית, אנו נעדיף לעבוד קשה יותר אך לא לפגוע במצב הקיים.

    להלן השיקולים שלנו,

    הזדמנויות בעיצוב אתר אינטרנט מחדש:

    עיצוב מחדש של אתר תמיד מרגש אותנו. בעיצוב מחדש, אנו יכולים לתכנן מחדש איך אנו נראה ללקוחות שלנו. במידה ואפיינו את קהלי היעד שלנו נכון, גם נוכל לפנות אליהם בצורה ידידותית יותר ולהגיע אליהם בצורה מדויקת יותר. הפוטנציאל בעיצוב מחדש של אתר הנו ביכולת שלנו להעניק חוויית שימוש נעימה ונוחה יותר למשתמשים השונים הם במחשב הנייח והן במכשיר הסלולרי ובו זמנית לנצל את ההזדמנות כדי להוסיף עזרים שונים ליצירת קשר.

    ההזדמנויות שבעיצוב מחדש:

    • תצוגה מרשימה ומכובדת יותר של הפעילות העסקית.
    • הענקת ניווט נוח ותצוגת קריאה מותאמת ללקוחות.
    • הוספת עזרי המרה מובנים בעיצוב של האתר.

    בעיצוב נכון ומתוך חשיבה על קהלי היעד של העסק, ניתן להגיע לתוצאות מעולות.

    סיכונים בעיצוב אתר אינטרנט מחדש:

    כל שינוי בכל אתר אינטרנט יכול לגרור עליה או ירידה במיקומים האורגניים של האתר בתוצאות החיפוש. בכל פעם שמשתמש מבצע חיפוש הקשור לפעילות של העסק, מתבצע מכרז ובו מחושבים בין היתר מגוון פרמטרים של נוחות השימוש וקריאות התוכן וזהו הסיכון העיקרי בשינוי עיצוב באתר אינטרנט קיים (כאשר הוא ממוקם היטב בראש תוצאות החיפוש..) אך יש גם חסרונות נוספים בדמות הנראות של המותג כפי שרבים מהלקוחות התרגלו אליו עם השנים.

    הסיכונים שבעיצוב מחדש:

    • נפילה במיקומים האורגניים של העסק בתוצאות החיפוש.
    • חוסר היכרות של לקוחות קיימים עם העיצוב המחודש.
    • נראות צעירה מידי שמרתיעה לקוחות המחפשים וותק וניסיון.

    ראינו לא מעט מקרים שמבחינת SEO האתר המחודש היה בסדר גמור אך הרוכשים עצמם הביעו חוסר אמון בחברה וזאת משום והאתר היה נראה מודרני וחדשני מידי (צעיר) כאשר עד להחלפת העיצוב, הלקוחות דווקא התרשמו שמדובר באתר וותיק עם ניסיון ומקצועיות. זאת, כי באפיון לא חשבו עד הסוף על צורכי קהלי היעד ולכן יש לשים על כך דגש.

    לסיכום,

    חידוש עיצוב לאתר אינטרנט הנו רעיון מעולה. אך, חשוב לעשות זאת על ידי איש מקצוע מנוסה שראה מספיק אתרים וניתח התנהגות גולשים במגוון מקרים שונים כך שביכולתו להכווין אתכם לעיצוב מחודש אך מותאם לצורכי העסק, הלקוחות ומנועי החיפוש. הרגישו חופשי לפנות אל אחד ממנהלי האתרים שלנו ואנו בהחלט נוכל לעזור לכם גם בכך!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן