fbpx

אחת השאלות שמקדמי אתרים שואלים כל הזמן הנו, האם יש קשר וודאי בין תדירות עדכון האתר ובין תוצאות הבחירות הקידום האורגני? במידה ויש קשר בין הדברים, עד כמה זה משמעותי? סקירה קצרה ועניינית.

תדירות עדכון תוכן אתר

זהו לא סוד שבאינטרנט התוכן הוא המלך. מקדמי אתרים יודעים לייצר תוצאות לא רעות על בסיס תוכן איכותי ורלוונטי ועל כך אין ויכוח. אך ישנה שאלה שמעט יותר מורכבת והיא כמובן מהו התדירות המינימלית שיש לעדכן אתר אינטרנט כדי לשמור על מיקומים אורגניים בתוצאות החיפוש?

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כדי לענות על שאלה זו, נחלק את המאמר למספר חלקים:

    • מהו תוכן באתרי אינטרנט?
    • מהו עדכון תוכן באתרי אינטרנט?
    • האם עדכון התוכן באמת עוזר?

    אנו מקווים שתמצאו מאמר זה מועיל עבורכם בתהליכי קידום האתר.

    שנתחיל? יאללה!

    מהו תוכן אתר אינטרנט?

    תוכן באינטרנט מורכב בעיקר מערכי טקסט כדוגמת מאמרים ועמודים אך גם מאודיו, תמונות, וידאו, משחקים וכל ערך אחר שמשפיע על חוויית השימוש באתר.

    ישנם כללים ליצירה ועדכון של תכנים לאתרי אינטרנט. כך לדוגמה, תוכן טקסטואלי חייב להכיל למעלה מ-300 מילה כדי להיחשב כבעל ערך בעיני הגולשים ומנועי החיפוש וזאת כדי שהאלגוריתם יוכל לסרוק את התוכן ולהבין את טיב התוכן ואת התנהגות הגולשים בבואם לקרוא את המאמר/אודות השירות.

    תוכן איכותי יהיה כזה אשר כולל פירוט נרחב, מעניק מענה מלא לחיפושים של הגולשים ועושה זאת מבלי להתפשר על חוויית קריאה נעימה ונוחה.

    מה זה בעצם עדכון תוכן לאתר?

    יש מספר סוגי עדכון לתוכן של אתרי אינטרנט. ניתן לערוך תוכן מזוויות שונות ולהשיג תוצאות שונות מכל כיוון וכיוון:

    • עדכון נוחות תוכן האתר.
    • עדכון מבנה תוכן האתר.
    • עדכון רלוונטיות האתר.

    ניתן לעדכן תוכן אתר כך שהתוכן יהי קריא יותר במכשירי הסלולר (חלוקה גבוהה יותר לפסקאות, יותר כותרות משנה, שימוש נבון בציטוטים ובמסגורים). אך גם לעדכן את התוכן כדי שהמבנה שלו יהיה נוח יותר לניווט ומעבר בין התכנים עצמם (שיוך לתגיות, שיוך לקטגוריות, חיבור בין תכנים שונים) ולבסוף, ניתן גם לעדכן את רלוונטיות התוכן בכך שאנו מעדכנים תאריכים, נתונים מספריים, קישורים ועוד.

    כל עריכה של תוכן עלולה להשפיע לטובה ולרעה על ביצועי האתר בתוצאות החיפוש.

    האם עדכון תוכן משפיע על קידום האתר?

    כן. עדכוני תוכן מאוד משפיעים על תוצאות האתר במנועי החיפוש. ויש לכך כמה סיבות עיקריות:

    1. לרוב, עריכה תביא לשיפור החוויה באתר.
    2. לרוב, עריכה תביא לדיוק ושיפור התוכן באתר.
    3. לרוב, עריכה תהווה אינדיקציה לאתר פעיל ועדכני.

    הסיבה שאנו משתמשים במושג "לרוב" הנו בגלל שיש מקרים קיצוניים בהם שינוי גם יכול לפגוע בתוצאה של העמוד הרלוונטי במיקומים במנועי החיפוש. (שקלול מחדש של הערך בהשוואה למתחרים..).

    אך במרבית המקרים, מנועי החיפוש מגיבים היטב לשינויים קטנים כגדולים בתוכן מאחר ותוכן שזוהה כעדכני (לאחר עריכה) נוטה לזכות בתעדוף בתוצאות החיפוש. כלומר, אתר עדכני נחשב כיותר רלוונטי. אתר רלוונטי, זוכה למיקומים גבוהים בכל חיפוש התלוי בזמן.

    לסיכום,

    בעידן שבכל תחום יש מספר רב של מתחרים, מנועי החיפוש צריכים לזהות אילו מהם הכי רלוונטיים עבור המשתמש בקצה. אתר עדכני ששומר על רלוונטיות גבוה יופיע מסיבה זו בראש תוצאות החיפוש. מאחר ומדובר במשימה לא קלה לביצוע לבד, כדאי לפנות לחברת ניהול אתרים כדוגמתנו שיעשו זאת עבורכם. התוצאות לא יאחרו לבוא.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן