fbpx

אתר אינטרנט איננו מערכת של לבנות ולשכוח. כדי להישאר רלוונטיים ועדכניים, יש צורך בשכירת שירותי תחזוקת אתר. במאמר זה אנו עוברים על עלויות שירות תחזוקת אתרי אינטרנט וכמובן מה נכלל בהם כדי שאתם תוכלו לבחור את השירות הטוב ביותר עבורכם. 

תחזוקת אתרי אינטרנט

בעבר הלא רחוק, אתרי אינטרנט נבנו על בסיס קוד בלבד. כלומר, אתרים התבססו על מספר עמודי HTML והכילו טופס יצירת קשר בשפת PHP. עם השנים, האינטרנט התפתח ועמה הציפייה של הלקוחות ליותר ויותר שירותים ועמודים ומספר רחב של מערכות ניהול תוכן באו לעולם. בשונה מאתרי קוד בלבד אשר אינם צריכים תחזוקה שוטפת, אתרים מבוססי מערכות ניהול תוכן ותבניות לצד תוספים מחייבים עדכונים תכופים ועבודות תחזוקה שוטפות בכדי להישאר רלוונטיות ולפעול כשורה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אחת הסיבות העיקריות שיש צורך בעבודות יזומות לביצוע תחזוקת אתרי אינטרנט הנו העובדה שחלק מהרכיבים באתרים מבוססים על קוד חיצוני לאתר (bootstrap, font awesome ועוד..). כך שבמידה ואין יותר תמיכה לקוד המדובר ואו במידה ואין תאימות גרסאות קוד, הרי שהאתר שלנו לא יפעל כשורה.

    אחרי שהבנו למה אנו צריכים תחזוקת אתרי אינטרנט, ניתן לעבור לשאלות שבכותרת מאמר זה:

    1. מה נכלל בשירותי תחזוקת אתרים?
    2. כמה עולה לתחזק אתר אינטרנט?

    אז בואו נצלול לפרטים,

    מה נכלל בשירותי תחזוקת אתרים?

    שירותי תחזוקת אתר משתנים מאתר לאתר וממערכת למערכת אך ישנם רכיבים שקיימים בכל המערכות ונכללות בדרך כלל בחבילת שירותי תחזוקת אתר אינטרנט:

    1. תחזוקה שוטפת למערכת האתר.
    2. תחזוקה שוטפת לתבנית עיצוב האתר.
    3. תחזוקה שוטפת לתוספי האתר.

    חיוני שהאתר שלכם יהיה עדכני בשלושת החזיתות הללו אחרת התקשורת בין הרכיבים השונים באתר לא תעבוד חלק ותגרור בעיות קשות בעתיד. לכן, כאשר מעדכנים מערכת, עלינו לעדכן את כלל הרכיבים הנוספים. כאשר מעדכנים תבנית, יש לבדוק שהתוספים השונים עובדים כהלכה ולעדכנם / להחליפם במידת הצורך בהתאם לדרישות או מוגבלויות התבנית.

    כמה עולה לתחזק אתר אינטרנט?

    עלות תחזוקת אתר אינטרנט משתנה בהתאם למערכת ניהול התוכן, טיב השירות וכמובן מידת המקצועיות של נותן השירות, תחזוקת אתר אינטרנט כוללת לעתים קרובות אירועים בלתי צפויים (היווצרות אי תאימות בין רכיבים באתר) ובמקרים אלו נדרשים שעות עבודה רבות בכדי לאתר את הבעיה ולסדרה.

    מחירון תחזוקת אתר:

    • תחזוקת אתר תדמית – בין 300-700 ש"ח לחודש.
    • תחזוקת אתר שירותים – בין 500-800 ש"ח לחודש.
    • תחזוקת אתר מכירות – בין 500-1,000 ש"ח לחודש.
    • תחזוקת אתר קהילה – בין 500-1,500 ש"ח לחודש.

    עלויות אלו מושפעות במערכת ניהול התוכן של האתר, כך לדוגמה, אתר המבוסס על מערכת וורדפרס יהיה זול יותר לתחזוקה מאשר אתר המבוסס על מערכת מג'נטו וכן הלאה.. מחיר תחזוקת אתר יהיה יקר יותר או זול יותר בהתאם לסוג השירות המבוקש על ידכם. יש הרוצים תחזוקה הכוללת עדכון רכיבים ושינוי רכיבים באתר מעת לעת. אחרים רוצים תחזוקה בסיסית הכוללת שמירה על עדכניות ותפעול שוטף של האתר בלבד. אתם מוזמנים לפנות אלינו כדי לקבל חוות דעת לגבי טיב השירות הנדרש לכם.

    לסיכום,

    אם יש לכם אתר ואין לכם מנהל אתר קבוע (וובמאסטר) שמטפל לכם בשדרוגים ובתחזוקה השוטפת, חשוב מאוד שתשכרו שירותי תחזוקת אתר על בסיס חודשי או דו חודשי. שירותים אלו אינם כה יקרים ויחסכו מכם את הצורך לבנות אתר חדש בעוד מספר שנים. רוצים שאנו נבחן את האתר שלכם? מעוניינים שנבצע עבורכם עבודות תחזוקה באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן