fbpx

בעידן זה, אתרי אינטרנט משמשים כעסקים לכל דבר ועניין. ישנם לא מעט עסקים ללא משרד פיזי, ללא עובדים וללא כל עלויות בסיס לחודש מלבד אתר האינטרנט שלהם. וכמו שבעסקים יש צורך בתכנון אסטרטגיה לניהול העסק, כך גם באתרי אינטרנט יש חשיבות עליונה בתכנון מהלכים קדימה לשיפור מתמיד של ביצועי האתר.

תכנון אסטרטגיה לאתר

מרבית העסקים בונים תכנית עסקית ומתכננים את הקמת העסק וניהולו כמה צעדים קדימה. בחלק מהמקרים, נעשה מחקר שוק ממוקד בכדי להביא להבטחת תוצאות מסוימות בפעילות העסקית. לעומת זאת, מרבית האתרים נבנים ללא כל תכנית ואף ללא אפיון מסודר ולבעלי האתרים אין באמת מושג איך מנהלים את האתר ואיך גורמים לכך שהאתר יכניס כסף במהירות האפשרית וביציבות המקסימלית.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    לנו כמנהלי אתרים אין פריבילגיה זו לירות בחשכה. מאחר ובמידה והלקוח לא ירוויח מההתקשרות עמנו, לא תהיה לו סיבה לשלם לנו מידי חודש בעבור השירות. לכן, אנו חייבים לבנות אסטרטגיה ברורה מראש שתבטיח סיכויי הצלחה גדולים ככל האפשר עבור הלקוח ומכך גם עבורנו.

    איך אנו בונים אסטרטגיה לניהול אתר?

    כאשר נקלט אצלנו בחברה לקוח חדש, אנו חייבים להתחיל להבין מי הוא, מה הצרכים שלו, איך הדרך המהירה והבטוחה ביותר להשיג את היעדים לשמם הקים את האתר. כפי שהצגנו מעלה, במקרים רבים הלקוח עצמו לא יודע מה הן תכניותיו ואו סדרי העדיפות אצלו ועלינו לברר זאת מולו בתשאול ובבירור מקורות ההכנסה המובילים בכלל ובאתר בפרט.

    עלינו להשיג את התשובות הבאות:

    1. מהו תחום העיסוק העיקרי של הלקוח (בתוך התחום הרחב)?
    2. מהם אחוזי הסגירה של הלקוח מסך הפניות המתקבלות כיום?
    3. מתי ולמה הלקוח החליט להקים את האתר שאנו ננהל עבורו?
    4. למה הלקוח נדרש לשירותי ניהול אתרים חיצוני במקום עצמאי?
    5. ועוד..

    חשוב לנו להבין את הלקוח גם מבלי שיאמר לנו דברים במפורש. זאת משום ויש לקוחות שתולים תקוות גדולות על שירותי ניהול חיצוני כאשר גם שירותים אלו לא יסייעו לו. במקרים אלו, נעדיף לוותר על הלקוח ואו להסב את תשומת ליבו של הלקוח לאסטרטגיה חדשה בה יש לו סיכויי גדול יותר להצליח בתחום הפעילות שלו.

    כאשר הכל ברור, ניתן לבנות אסטרטגיה כוללת ובחלוקה לשני סוגי האתרים:

    תכנון אסטרטגי לאתר תדמית:

    על פניו, אין הרבה עבודה בניהול אתר תדמיתי. ואכן יש מקרים בהם העבודה קלה ופשוטה לביצוע. אך במרבית המקרים יש שפע של עבודה לעשות. החל מעימוד מחדש של התוכן ושיפורו כך שידבר לקהל היעד בצורה טובה יותר וכלה בעיצוב מחדש של האתר בכדי שיעביר את המסר הרצוי שהלקוחות מעוניינים לראות.

    תכנון אסטרטגיה לאתר תדמית יכלול את השלבים הבאים:

    1. יישור קו בעיצוב ובנראות של מערכת האתר.
    2. יישור קו בעימוד ובנראות התכנים באתר.
    3. הקמת עמודים ייעודיים לכל שירות/מוצר.
    4. הקמת עמודים ייעודיים לשיווק ממוקד.
    5. יצירת היררכיה נוחה לניווט יעיל באתר.
    6. בניית משפך תנועה לבחינת הגולשים באתר.
    7. מדידת הביצועים והתוצאות של הגולשים באתר.
    8. הטמעת שינויים ושיפורים שנעשו באתר.
    9. הקמת קמפיין ממומן בתקציב מזערי ומדויק.
    10. תחילת עבודה על קמפיין קידום אורגני ממוקד.

    אסטרטגיה זו מבטיחה שכאשר שילמנו על כניסת משתמש (אורגני או ממומן), יהיה לכך תמורה הולמת והדבר ישתלם לנו. ניהול אתר על ידי איש מקצוע מבטיח שהאתר יעמוד בכל הסטנדרטים העדכניים ביותר ויביא לתוצאות הטובות ביותר עבור בעל העסק.

    תכנון אסטרטגי לאתר מכירות:

    בשונה מאתרי תדמית בהם ניתן לפרט את האסטרטגיה במהירות וביעילות כתהליך דומה במרבית האתרים. תכנון אסטרטגיה לאתרי מכירות דורש הרבה יותר אנרגיה וגמישות. במסגרת התכנון של אתר מכירות, עלינו להתייחס לא רק לשירותים/מוצרים שהלקוח מציע אלא גם לשלל פרמטרים נוספים כדוגמת:

    1. מספר/איכות המתחרים האחרים בשוק.
    2. מחירי המוצרים/שירותים שהלקוח מציע.
    3. אפשרויות השילוח שהלקוח מציע לרוכשים.
    4. שמירה על קשר עם הלקוחות והמתעניינים.
    5. השקעות משתנות בפרסום לפי עונות השנה.
    6. ועוד..

    לא ניתן לפרט בהרחבה אודות אסטרטגיה לאתרי מכירות מאחר ומדובר באסטרטגיה דינמית ותלויה בסוג האתר וסוג המכירות..

    לסיכום,

    חשוב מאוד לנהל אתר אינטרנט בקפידה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת הנה בעזרת תכנית עבודה סדורה הכוללת אסטרטגיה ברורה וקבועה מראש אך כזו שתאפשר לכם לשנותה בהמשך הדרך בהתאם לדרישות השוק ואו דרישות מנועי החיפוש. אנו מנהלים אתרים מזה שנים רבות בהצלחה רבה ועל בסיס אסטרטגיות מוצלחות שעובדות פעם אחר פעם, הרגישו חופשיים לפנות אלינו ולהתייעץ. בהצלחה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן