fbpx

השקעתם הרבה מאוד כסף והגעתם למועד המיוחל – השקת האפליקציה! ואז שקט, דממה, כלום לא קורה? אף אחד לא מוריד את האפליקציה ואתם מרגישים מתוסכלים? יש סיכוי שאתם מתפתים לקיצורי דרך, לשיטות עבודה שאולי יעזרו לתחושה שלכם בטווח הקצר אבל יהרסו לכם כל סיכוי להצליח בעתיד! 

במאמר זה אנו מתייחסים לחמישה טעויות שבעלי אפליקציות עושים בקידום האורגני בתוך חנויות האפליקציות, אנו מקווים שנחסוך לכם טעויות אלו 😉

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    5 טעויות בקידום אורגני של אפליקציות

    להלן חמשת הטעויות הנפוצות ביותר בקידום אורגני של אפליקציות:

    1. תיאור שגוי לאפליקציה
    2. פרסום רחב מידי
    3. היעדר מעקב מילות מפתח
    4. רכישת הורדות 
    5. רכישת ביקורות

    מה זה אומר? איך טעויות אלו באות לידי ביטוי? למה זה כל כך נורא? בדיוק על כך נרחיב כעת,

    1. תיאור שגוי לאפליקציה

    אפליקציה, כמו אתר אינטרנט או כל נכס דיגיטלי אחר דורשת אפיון קהל יעד. אפיון קהל יעד מאפשר לנו לבצע מחקר מילות מפתח (איך קהל היעד יחפש את המוצר שלנו..)

    באמצעות מחקר מילות מפתח אנחנו יכולים "לדבר עם חנות האפליקציות" ולעזור לה להציג את האפליקציה שלנו לקהלים הנכונים באמת.

    במידה ומשיקים אפליקציה בלי מחקר מילות מפתח, בלי הטמעה של מילות מפתח כמו שצריך בשם האפליקציה, בתיאור הקצר של האפליקציה, בתיאור הארוך של האפליקציה ואפילו לעתים בשם המפתח – הסיכוי שלנו להצליח להביא לקוחות רצויים שגם ישלמו לנו כסף לא גבוהה במיוחד.

    זאת בעיקר שגם הפרסום הממומן נשען ברובו על התוכן שמופיע בדף האפליקציה שלנו בחנויות. תוכן לא נכון יוביל לחשיפה לקהלים לא נכונים שבתורם יעשו שימוש קצר באפליקציה וימחקו אותה בלי לשלם כסף ותוך שהם מייצרים אינדיקטורים שליליים לכלי המעקב והאלגוריתם שמנהל את המיקומים בחנויות האפליקציות.

    2. פרסום רחב מידי

    גם כאשר האפליקציה מוגדרת היטב. במקרים רבים לא ניתן לפרסם לקהל הרחב (אלא אם מדובר במשחק או באפליקציית פנאי אחרת) ולצפות לתוצאה חיובית.

    פרסום רחב – כלומר, הופעה ברשת ביוטיוב, רשת המדיה, בגימייל, באפליקציות אחרות וכו' יוביל בהכרח למספר רב של הורדות אך למעט מאוד נרשמים/לקוחות רצויים ובעצם אנחנו נגרום לכך שהמסר העיקרי שהגולשים ייצרו לחנויות האפליקציות הנם של חוסר שביעות רצון ואי התאמה.

    מאחר וחנויות האפליקציות מנסות לזהות התנהגות אנושית. מאחר והן מנסות להציג את האפליקציות שהמשתמש הכי ירצה לקבל, הרי שבמידה ויש פידבק שלילי נרחב, הסיכוי שלנו לקבל תעדוף בתוך חנויות האפליקציות צונח דרמטית ובאופן קבוע וזה בהחלט יכולה להיות בעיה ארוכת טווח.

    3. היעדר מעקב מילות מפתח

    זה מדהים שאתם שמים דגש על קידום אורגני של האפליקציה (תתפלאו, אבל רבים וטובים משחררים אפליקציה לשוק ולא עושים דבר כדי לגרום להצלחתה!) אבל עליכם גם לעקוב אחר התקדמות הביטויים הללו ולזהות איך כל גרסה חדשה של האפליקציה שינתה את הציון הכללי, את המיקום בתוך החנויות וכמובן גם האם הצלחנו להתברג לרשימות מבוקשות (טרנדים)..

    במידה ולא הטמעתם מעקב מילות מפתח, הרי שקשה עד בלתי אפשרי לזהות ביטויים חדשים, לזהות מה הלקוחות שלכם אוהבים ואו לא אוהבים וכמובן גם לא תדעו איפה להשקיע את פיזור המאמץ בקידום האפליקציה ביתר הרשת.

    4. רכישת הורדות 

    אוי, זה נורא! אם תנסו לקדם אורגנית אפליקציה באמצעות חאפרים או באמצעות מתחילים בפייבר, תגלו שרבים יציעו לכם קידום במחירים מגוחכים. אם תשאלו יותר שאלות הם יספרו לכם שהם רוכשים הורדות עבורכם – רוכשים הורדות אפילו לפי ביטויים מסוימים על אף שגוגל אינה מאפשרת זאת בגוגל פליי..

    איך הם עושים זאת? יש לכך מגוון פלטפורמות אשר מאפשרות רכישת הורדות בדיוק כפי שניתן לרכוש לייקים/קליקים/עוקבים ברשתות החברתיות..

    רכישת הורדות בחנויות האפליקציות לצורכי קידום באמת עובד לזמן קצר במיוחד (אם כי, תלוי פלטפורמה ולאפליקציה) אבל פוגע אנושות באפליקציה שלכם בטווח הארוך. כלל ההורדות הללו מוסרות בתוך זמן קצר או נשארות על גבי המכשירים הפקטיביים אבל משתמשים אלו לא עושים שימוש יומיומי באפליקציה.

    אין אינדיקציה גרועה יותר לחנויות האפליקציות מאשר אפליקציות שהורדו מספר רב של פעמים אך אין בהם שימוש – זה אינדיקציה שלילית ומאוד מסוכנת ואפליקציות מסוגים אלו לעתים אף מוסרות מהחנויות עם הזמן כהגנה על הגולשים.

    אנחנו לא רוצים להיות שם!

    5. רכישת ביקורות

    זה נושא מורכב למדי. מאחר וביקורות הן סופר חשובות לדירוג הכללי של האפליקציה וכמובן למיקום של האפליקציה ברשימות השונות ובביטויים השונים שהגולשים מחפשים.

    כאשר יש ביקורות חיוביות ממשתמשים אמיתיים זה מקפצה אמיתית בקידום האורגני של האפליקציה. לכן, באפליקציות רבות יציעו לכם אקטיבית בפופאפ ואו בכל דרך אחרת להעניק להם ביקורת (אפילו אם היא לא חיובית!) – ציון 85 הוא הנכון ביותר לפי מחקרים רבים!

    אבל רכישת ביקורות זה דבר שלילי. הסיבה הראשונה, זה כמעט תמיד בולט לעין ופוגע באמינות של יתר הביקורות הלגיטימיות. הסיבה השנייה, מדובר במספר רב של פרופילים על מכשיר אחד (חשבונות שונים) וזה מזוהה די בקלות על ידי החנויות עצמן שמבצעות הסרה של ביקורות אלו באופן עצמאי לחלוטין. הסיבה השלישית, החנויות מאוד מאוד לא אוהבות שמבצעים מניפולציות על האלגוריתם. (את ההורדות קשה יותר לזהות)

    זיהוי מניפולציות למטרות קידום הן ההפרה החמורה ביותר של כללי השימוש בחנויות האפליקציות והאפליקציה אף עלולה להיכנס לרשימה השחורה ולהיעלם כליל מתוצאות החיפוש..

    אז – Big No No!

    לסיכום,

    אם אתם רוצים להרגיש את השטח, אם אתם רוצים שאנשים יעשו שימוש באפליקציה אבל אין לכם זמן לחכות שהקידום האורגני יעשה את שלו, השקיעו בפרסום ממומן בקידום מילות מפתח באפסטור או בפרסום ממומן בקידום מילות מפתח בחיפוש (בגוגל, אי אפשר בגוגל פליי) לביטויים הרצויים לכם.

    במקביל, השקיעו בטווח הארוך. צרו ערך אמיתי ללקוחות והם כבר יגיעו אליכם!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן