fbpx

אם בעבר אתר אינטרנט שימש ככרטיס ביקור ותו לא, הרי שכיום אתרי אינטרנט משמשים כפנים של העסק! מאחר והאתר אינטרנט משמש גורמים חיצוניים למדוד אותנו, מאחר ואתר האינטרנט הופך עם הזמן למנוע צמיחה עיקרי עבור עסקים רבים, יש  חשיבות עליונה בהענקת קריאות טובה יחד עם חוויית שימוש מעולה למבקרים.

5 טיפים לשיפור קריאות וחוויית שימוש באתר

איך נראים המשרדים שלכם? איך הייתם רוצים שיראו המשרדים שלכם? התשובה על שאלה זו היא כמובן שהם מרשימים מאוד, מעניקים חוויה טובה למבקר, בין אם אתם משרד ובין אם אתם חנות, השקעתם הרבה מאוד זמן, מחשבה וכסף כדי להעניק את החוויה האופטימלית ללקוחות!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בהערכה גסה, סביר להניח שבאתר האינטרנט שלכם עוברים פי 10 מבקרים מידי יום/חודש מאשר במשרד/חנות הפיזית. מאחר ואתם לא שם כדי להסביר פנים, להסביר ולהעניק את החוויה המשלימה, עלינו לדאוג לחוויה המושלמת עבור כל מבקר ומבקר.

    אז נעבור לטיפים שיכולים לעזור בדיוק בזה..

    1. שיפור הניווט באתר
    2. שמירה על אחידות מסרים
    3. התאמת חוויה למכשירי קצה
    4. שימוש במדיה חכמה/איכותית
    5. הכוונת משתמשים ליעדים

    נסביר כעת על כל טיפ וטיפ 🙂

    שיפור הניווט באתר

    מישהו כבר הגיע עד אלינו, הוא כבר באתר שלנו, עלינו לנסות להבין מי הוא ומה הוא רוצה עוד בטרם אנחנו יודעים על קיומו. כלומר, עלינו לנסות לאפיין את קהל היעד של העסק שלנו בצורה מיטבית ולסדר את הניווט בהתאם לצרכיו. לדוגמה, אם אנחנו אתר מכירות המציע מגוון מוצרים למסיבות, אנחנו יכולים לסדר את הניווט באתר לפי קטגוריות גולמיות (בלונים, מפות וכן הלאה..) או לפי מי שצפוי לבקר באתר ולאפשר להם לנווט לפי סוג אירוע, סוג מסיבה ולסייע להם להגיע ליעד הרצוי בצורה מהירה ונוחה.

    שיפור ניווט באתר איננו רק כלי טכני לתנועת גולשים באתר. ניווט באתר הנו כלי מכירתי מהמעלה הראשונה וזאת כי אנחנו יכולים לסדר את המדפים אצלנו בהתאם למוצר ואו השירות שאנו רוצים למכור וכמובן לפי מה שהלקוחות שלנו רוצים לרכוש/לצרוך.

    שמירה על אחידות מסרים

    המבקר באתר שלכם בעצם מתעניין בכם אבל לא בהכרח קנה מכם שירות או מוצר. לכן, עלינו להיות בתודעת "פיץ' מכירה" ולמקד את המסרים שלנו בצורה מאוד מדויקת כדי שהלקוח הפוטנציאלי שלנו יבין מי אנחנו, מה אנחנו מציעים ולמה לרכוש את השירות ואו המוצר הרצוי לו דווקא מהעסק שלנו.

    אחידות מסרים דורשת פיתוח של שפה בה נשתמש לאורך כל עמודי האתר. עלינו להציע ערך במגוון צורות אך תחת אותה שפה. שפה תתבטא לרוב בשפת כתיבה, שפה ויזואלית להעברת מסרים וגם שימוש במדיה מותאמת.

    התאמת חוויה למכשירי קצה

    האינטרנט עבר למכשירים. המבקרים באתר יגיעו דרך הנייד, הטאבלט ואפילו הטלוויזיה. לכן עלינו לעבור לעיצוב/חוויית שימוש מוטה מכשיר ולא כבעבר שהשקענו רבות בחוויה מדהימה במסך המחשב השולחני אך ערך מועט למדי בניידים.

    כיום, יש ענפים בהם 85% מהתנועה לאתרים מגיעה ממכשירי קצה, מכשירים ניידים. אנחנו נדרשים לעבור מסך מסך ולבדוק מגוון מידות כדי להבטיח שהחוויה והשפה שלנו עוברת כהלכה בכלל סוגי המכשירים.

    שימוש במדיה חכמה/איכותית

    רבים "דוחפים" תמונות אווירה לא קשורות למוצר/שירות שהם מעניקים. חוויית שימוש מתבטא לא רק במושגים טכניים אלא גם בחוויה הוויזואלית שהם חווים וזוכרים. אם אנחנו מעניקים שירות, אנחנו המוצר ולכן הפנים שלנו צריכים להופיע על גבי דפי האתר. עלינו להציג את הצוות, להסביר למה כדאי לעבוד איתנו ואיזה ערך מוסף יש לנו להביא לשולחן.  אם אנחנו מוכרים מוצרים, עלינו להבליט את המותגים שאנו מציעים ולהבליט את הסיבות והחיזוקים לכך ששווה לרכוש את אותם המוצרים שיש גם לאחרים דווקא אצלנו.

    שילוב נכון של מדיה חכמה כדוגמת וידאו, מצגות, אפילו PDF מאפשרת לנו להעביר מסרים מורכבים ולהעניק את הביטחון הרצוי למבקר באתר שאכן התשובות חונות אצלנו. שאכן כדאי ורצוי לפנות אלינו ואו לרכוש מאיתנו את מה שיש לנו להציע.

    הכוונת משתמשים ליעדים

    למבקרים באתר יש רצונות. גם לנו יש. עלינו להגדיר יעדים ולדחוף את המבקרים באתר לממש אותם. חוויית שימוש טובה תוגדר כך שהמשתמש ביצע חיפוש במנוע חיפוש, הגיע אלינו בתשלום או אורגנית ולאחר ביקור אצלנו באתר סיים את מסע הלקוח שלו במנוע החיפוש – כלומר, הגיע ליעד, איננו מחפש עוד את הצורך שהיה לו.

    כאשר אנחנו מסייעים ללקוח לפנות אלינו ולעבור ממצב אקטיבי (חיפוש) למצב פסיבי (המתנה לחזרה אליו) הרי שמימשנו שני יעדים בו זמנית. אנחנו קיבלנו ליד/מכירה שממנה העסק שלנו יכול לצמוח ואילו הלקוח מקבל תחושת וודאות שיש גורם הקשוב אליו ויטפל ברצונותיו.

    לסיכום,

    אנחנו לגמרי רוצים לתת ערך ללקוחות, אבל האתר הוקם, מתוחזק ומנוהל עם מטרה ברורה. עלינו להתאים את האתר בראש ובראשונה לצרכים שלנו ולאחר מכן לבצע התאמות נדרשות גם למבקרים בו. בדרך כלל, כאשר יש אפיון נכון של העסק, יעדיו ולקוחותיו. כלל היעדים מתנקזים יחד ויוצרים את החוויה המדויקת ביותר עבור לקוח הקצה.

    מתקשים בכך? רוצים עזרה? חברתנו עוסקת במתן שירותי ניהול אתרים במיקור חוץ. אנחנו יכולים לבצע כל זאת ועוד פעולות רבות נוספות גם עבורכם!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן