fbpx

רעיונות גדולים נולדים ברגעי משבר. כך גם פייסבוק (ואינסטגרם) פיתחה סוג חדש של קמפיינים מבוססי AI בזמן משבר כאשר אפל חסמו אותם בעדכון IOS14 ממעקב אחר משתמשים. בתחילה נגרמה לרשת החברתית נזק, אך פיתוח מואץ של כלים חדשים אפשר לה לצמצם טווחים ולחזור למידת רווחיות גבוה מזו שהייתה לה בטרם הבלוק ששמו להם במכשירי אפל. 

הפיתוח של פייסבוק בעצם נשען פחות על מידע מוצק שנאסף בצורה פולשנית מהמכשיר של הלקוח ונשען יותר על ניתוח התנהגות הגולשים ובדגש על ניתוח התגובה שלהם לפרסומים שונים שאליהם הגולש נחשף. לקמפיינים מסוגים אלו קוראים +Advantage ועליהם נרחיב במאמר זה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    קמפיין +Advantage בפייסבוק/אינסטגרם

    אם בעבר מנהל קמפיינים בפייסבוק ובגוגל נדרש ליצור קהלים מדויקים על בסיס שיוכם לקהלים שונים ואו להתנהגויות שונות, הרי שבקמפיינים מסוג +Advantage ברוב מוחלט מהמקרים, הוספת סינוני קהלים מסוגים אלו רק עלולים לפגוע בתוצאות הקמפיין!

    כלומר, יצירת קמפיין הפכה קלה מאי פעם, אתם תספקו לאלגוריתם כמה שיותר מידע טקסטואלי/תמונות/וידאו והאלגוריתם בתמורה יבצע מספר רב של בדיקות ויזהה לבד לאיזה קהלים המודעה שלכם מתאימה. האלגוריתם עובד בצורה דומה לזו של טיקטוק, זיהוי עצמאי לחלוטין של טיב הלקוחות שיתעניינו במוצר.

    במידה מסוימת זה כל כך פשוט שאולי אפילו לא צריך מנהל קמפיינים. זה "שגר ושכח" והקסם קורה.

    אבל, יש אבל..

    מה צריך לדעת על קמפיינים מסוג +Advantage בפייסבוק/אינסטגרם?

    קלות הקמת הקמפיין יכולה לפעול לטובתכם ואו רעתכם במידה זהה. לטובתכם במידה רבה מאחר ואין צורך בידע מקצועי מעמיק כדי להקים ולנהל קמפיין ברשתות החברתיות. לרעתכם במידה רבה מאחר ועליכם להעביר את המסר נכון בתוכן עצמו ואם אין לכם תוכן מדויק, כנראה שתופיעו לאנשים הלא נכונים..

    יש כמה טיפים חשובים שאם תצמדו אליהם, תרוויחו,

    מה צריך לדעת בקמפיין +Advantage מכירות

    באתרי מכירות, הקמפיין Advantage ישען על פיד מוצרים. כלומר, סנכרון מלא בין האתר לבין הרשת החברתית. במילים אחרות. כדי להצליח בקמפיינים מסוגים אלו, על האלגוריתם להיחשף לכמה שיותר מידע בכל מוצר ומוצר. לכן, מומלץ לעבות את התוכן כמה שרק אפשר בעמודי המוצרים באתר כמו גם להגביל לפיד רק מוצרים שיש בהם את מלוא התכונות כדוגמת תמונות, מפרט, צבעים וכן הלאה כי אחרת האלגוריתם לא יעבוד טוב.

    מעבר לכך, חשוב מאוד לוודא שעושים שימוש בפיקסל וגם בAPI כדי לוודא המרה מדויקת של המכירות כי אחרת האלגוריתם לא ידע לזהות בין הצלחה לכישלון. ישנם מערכות בהם יש עיוות בנתונים ואז עדיף לעבוד במתכונת הישנה והטובה ולא להסתמך על מידע לא מדויק שיפגע בביצועים.

    מה צריך לדעת בקמפיין +Advantage  לידים

    באתר תדמית/ בקמפיינים מוכווני לידים אין לאלגוריתם את המידע החיוני ביותר עבור הצלחת הקמפיין – מי מהלידים באמת רלוונטי לבית העסק. במילים אחרות, האלגוריתם אכן ידע לייצר אחר לידים אבל אם לא תכוונו אותם, יהיה כישלון ולא הצלחה!

    כדי להצליח בקמפיין לידים מבוסס אדוונטג' עליכם לקלוט את כל הלידים לתוך כלי ניהול לידים ולסמן כל ליד כהצלחה או כישלון כדי לאפשר טעינה מחדש של פרטי הלידים לאלגוריתם כדי להכווין את המערכות להתאמה ללידים שנכונים לכן.

    במקרים רבים נרצה גם לשייך ולזהות אילו סוגי קופי/מדיה/וידאו הם אלו שמחוללים את הלידים האיכותיים ולשפר אותם ואילו תכנים מייצרים לידים באיכות ירודה ואותם דווקא לדלל.

    לסיכום,

    על אף שכיום אפשר לנהל קמפיין עצמאית לחלוטין גם בלי מנהל קמפיינים מנוסה (הAI יעשה עבורכם את מרבית העבודה..), הרי שעדיין צריך איש מקצוע שיעקוב, ישפר ויוודא שהכל עובד כמו שצריך. ניתן להשיג תוצאות מדהימות היום יותר מתמיד אך גם את הבינה מלאכותית יש לווסת ולנהל כדי לקבל תוצאות אופטימליות.

    יש לכם שאלות נוספות? הרגישו בנוח לשאול אותנו 🙂

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן