fbpx

יש טירוף שלם סביב יכולות כתיבת תוכן מבוססות בינה מלאכותית (AI) ורבים שואלים האם כלים אלו יכולים לסייע בקידום האורגני של האתר?! במאמר זה נתייחס לנושא זה מכמה זוויות שונות וננסה לענות על כל השאלות שאולי יש לכם.

ChatGPT + קידום אורגני

באינטרנט, בוודאי בקידום אתרים אורגני, תוכן הוא המלך. אין אף מקדם אתרים בעולם שיחלוק על כך. אבל, תוכן זה מצרך יקר. צריך לתכנן, לכתוב, לפרסם, לקשר ורבים מתקשים בכך. מצד שני, אם יש רובוט שכותב את התוכן עבורנו, הרי שאולי יש פתרון זול ואף אוטומטי לבעלי אתרים רבים וגם למקדמי אתרים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אבל, מה הדין של תוכן מסוג זה? האם זה מספיק טוב גם למנועי החיפוש או שהם מצליחים לזהות תוכן זה המיוצר על ידי מכונה? אם גם אתם שואלים שאלות אלו, אנחנו שמחים לענות עליהם בקצרה,

    האם תוכן AI עובד למטרות SEO?

    בקצרה, לא. בינה מלאכותית בשלב זה פשוט אינה מספיקה כדי להשפיע על קידום אורגני מכמה סיבות:

    1. מנועי החיפוש מזהים זאת.
    2. משתמשים מרגישים זאת.
    3. אין ערך אמיתי למשתמשים.

    הערך בתוכן הנו מה שמקבל המשתמש. כלומר, תוכן לא חייב להיות ארוך במיוחד ואו מעמיק במיוחד אם הוא מייצר תשובות ברורות לשאלות של הגולשים. אם בעבר היה מספיק לדחוף מילות מפתח מלא פעמים, היום המבחן האמיתי הנו בהתנהגות המשתמשים ולאו דווקא בתוכן הספציפי ואו במילות המפתח שמופיעות בו.

    ולכן, כאשר קוראים תוכן מבוסס בינה מלאכותית כמעט תמיד בשלב זה או אחר נרגיש שהתוכן לא אנושי (תחביר לקוי, הקשר לא ברור בין פסקאות, תשובות פשוטות אך לא מעמיקות או מדויקות) ובעצם משום כך ההתנהגות של הגולשים תבוא לידי ביטוי ותסגיר זאת למנועי החיפוש.

    האם ניתן לעשות שימוש בבינה מלאכותית למרות זאת?

    לגמרי אפשר! אמנם לא היינו משתמשים בתוצרי תוכן מבוסס בינה מלאכותית כפי שהם אבל בהחלט ניתן להיעזר בבינה מלאכותית לצורכי קידום אורגני. להלן כמה דוגמאות לשימוש בבינה מלאכותית ביצירת תוכן למטרות קידום אורגני:

    • לשם קבלת נושאים לכתיבה.
    • לשם יצירת תוכן ראשוני לשכתוב.
    • לשם הוספת תוכן תיאור לעמודי ארכיון.
    • לשם הוספת תוכן תיאור לעמודי תגיות.
    • לשם יצירת תוכן למאמרים באתרים מקשרים.

    הרבה פעמים יש "בלוק" חשיבתי ואין לנו על מה לכתוב, במקרים אלו בינה מלאכותית לגמרי יכולה לפתוח לכם את הראשי פרקים ולתת לכם מסגרת לתוכן שיכול לעניין את הגולשים.

    לפעמים אנחנו לא טובים בכתיבה וצריכים עזרה בבניית תוכן המאמר. ניתן לשאול את ChatGPT שאלה ולקבל תשובות רבות שירכיבו יחד את המאמר הרצוי תוך שאתם משכתבים את התוכן מחדש כך שיהיה קריא וגם רלוונטי לגולשים.

    במקרים מסוימים אין ערך אמיתי לתוכן. לדוגמה תיאורי קטגוריות, תגיות של מוצרים. במקרים אלו בהם יש לנו מוצרים שמהווים את מהות הביקור של המשתמשים, ניתן להוסיף תוכן שמבוסס AI לשם שיפור הקריאות של מנועי החיפוש תוך שאנו יודעים שבפועל הגולשים אינם קוראים את התוכן ולכן חוויית השימוש שלהם באתר והתנהגותם נשארת זהה.

    כמובן שאם אתם בונים רשת אתרי תומכים ומקשרים או שאתם כותבים מאמרים לצורכי פרסום באתרי מיינסטרים לשם בניית קישורים, אין באמת משמעות לתוכן המקשר אלא רק למילות המפתח וגם שם אין מניעה לעשות שימוש בכלי ייצור תוכן אוטומטי לשם כך.

    לסיכום,

    קל להתפתות לקיצורי דרך. אבל האמת היא שמנועי החיפוש בעצמם מבוססי בינה מלאכותית. הם יודעים לזהות תוכן אנושי אל מול תוכן מבוסס מכונה (מכונה מזהה מכונה) וכך גוגל בעצמם מצהירים בנושא. לכן, כל שימוש בתוכן דורש עריכה ולו קלה בטרם פרסומו באינטרנט ועליכם לוודא שהתוכן קריא ומובן על ידי המשתמשים האנושיים אם לא תרצו לחטוף עונש (מאוד נדיר!) מגוגל.

    יש לך שאלות נוספות? ניתן להגיב ולשאול ונשמח לענות 🙂

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן