fbpx

ככל שעובר הזמן, כלי AI שונים מוצגים בזה אחר זה לציבור הרחב. חלק מהכלים הללו הנם לשימוש אישי/עצמאי כדוגמת ChatGPT או ‏Gemini ואחרים ניתנים לשימוש דרך פלטפורמות קיימות אך עם הרחבה מסוימת שמאפשרת לנו ליהנות מהיכולות הללו. כלי הבינה המלאכותית של פייסבוק המוכרים בשם Advantage+ ניתנים לשימוש לא ישיר על ידי מפרסמים בפייסבוק ואינסטגרם והם אכן מייצרים תוצאות מדהימות, אבל – אין הרבה יכולות להתאמה/שינוי/השפעה על קבלת ההחלטות של כלי הAI מה שגורם לרבים להתקשות בהבנת הערך המוסף של איש המקצוע ואו שלהם באופטימיזציה של הקמפיין. במאמר זה אנו נסקור את הדרכים בהם כן ניתן להשפיע על הAI של פייסבוק לשיפור תוצאות השיווק.

אופטימיזציה לקמפיין AI

עצם הכותרת של מאמר זה בעייתית למדי וזאת משום שהמהות של AI הוא היכולת לבצע אופטימיזציה וייעול מתמיד על ידי הסקת מסקנות עצמאיות לבד. כלומר, AI שעובד טוב, לא ממש צריך אותנו, אנשי המקצוע. אבל כך רק חשבנו, בפועל מתברר שגם כלי AI מתקדמים ככל שיהיו נדרשים למידע נוסף שפשוט אין ברשותם!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אז, כדי לבצע אופטימיזציה לקמפיינים מבוססי AI, עלינו לבחון בראש ובראשונה אילו מידעים אינם בחזקת רשת הפייסבוק ואו האינסטגרם:

    1. מי אילו הלידים שבאמת שווים לנו כסף!
    2. מי הם הלקוחות שמשלמים לנו בפועל!
    3. איזה מסרים הם אלו שהולידו את הערך!

    במאמר זה אנו נסקור את שלושת הרכיבים הללו, טיפול נכון במידעים אלו יכול להבטיח שיפור של עד 200% בתוצאות באותן תקציבי שיווק ממש!

    האם כלי הפרסום יודעים איזה לידים שווים לנו כסף?

    כלי AI יודעים לזהות אילו תכנים מעוררים עניין, כלי AI יודעים להסיק מסקנות על סמך התנהגויות שונות  של קהלי יעד שנחשפו למודעות שלנו, כלי AI יודעים באיזה שעה, באיזה מיקום ולמי להציג את המסר שלנו ברמת דיוק מפתיעה למדי (או שלא, אחרי הכל למטה יש הררי מידע על כל אחד ואחד מאיתנו..) אבל כלי AI אלו אינם יודעים מי הם בעצם הפונים שהשאירו לנו ליד באתר או במערכת הלידים של פייסבוק!

    כלי AI רואים שמודעה מסוימת מייצרת מספר רב של לידים, נפלא – הם מציגים את המודעה הנ"ל שוב ושוב ושוב לקהלי היעד שהגיבו טוב. אבל, האם הלידים הללו באמת היו שווים לנו כסף? האם הלידים הללו הפכו בהמשך ללקוחות משלמים? האם מה שעובד היטב עבור האלגוריתם והAI גם עובד טוב לעסק שלנו?

    התשובה לכך לרוב היא שלילית. כלים אלו אינם יודעים איזה ליד שווה לנו כסף. אלא אם אנחנו נגדיר להם במדויק מי מהלידים אכן שווה כסף!

    טיפ 1 לשיפור הפרסום – הזינו את ההצלחות שלכם!

    כדי לעשות זאת, בצעו את הפעולות הבאות:

    1. כנסו לחשבון פייסבוק שלכם.
    2. עברו לדף העסקי דרכו אתם מפרסמים.
    3. כנסו ל-Meta Bisness Suite.
    4. עברו למרכז הלידים.
    5. סמנו לידים (מתאים, לא מתאים, הומר או אבוד).

    גם אם הפניתם את הגולשים לבקר באתר, הזינו בקובץ או ידנית בכפתור "להוסיף לידים" את הפניות למערכת כדי שהמידע הנ"ל ישתקף לכלי הAI וכך בעצם הכלים הללו ידעו לא רק את היקף הלידים אלא גם את רמת הבשלות/איכותם עבורכם.

    זוהי שכבת מידע נוספת שאיננה בידי פייסבוק ואינסטגרם וביכולתכם לשקף בעזרת מידע זה לאלגוריתם שמודעה מסוימת על אף שהיא נראית כמתפקדת פחות טוב, היא דווקא זו שמייצרת את הערך הגבוהה ביותר עבור העסק שלכם – והתוצאות, ישתפרו בהתאם!

    מי הם בעצם הלקוחות שממש משלמים לכם?

    העסק שלכם ככל הנראה פועל עוד לפני עידן הAI, ייתכן מאוד ואתם פעילים כבר שנים רבות בשוק עם קהל לקוחות נרחב שהגיע מפה לאוזן, בשיווק אופליין וכמובן גם משיווק אונליין. ביכולתנו לשלב את הלקוחות שלנו עם האלגוריתם והAI של פייסבוק כדי לגרום למערכת לשרת אותנו ולחפש עבורנו לקוחות עם מאפיינים דומים ללקוחות שכבר כיום משלמים לנו!

    במקרים רבים הAI מנתח את השילוב של פרטי הקשר שאנו נזין לו יחד עם הררי המידע שיש לו כבר כעת על אותם לקוחות, בצורה זו הוא מזהה נקודות השקה ויכול לצמצם את תהליך הלמידה למינימום תוך השגת תוצאות בערכים גבוהים בהרבה מאילו שהורגלתם עד היום.

    טיפ 2 לשיפור הפרסום – הזינו רשימות לקוחות (ואולי גם של מתחרים..)

    כדי לעשות זאת, בצעו את הפעולות הבאות:

    1. כנסו לחשבון Business Manger בפייסבוק.
    2. עברו לאחר מכן לחשבון המודעות הרצוי (של העסק).
    3. לאחר מכן גשו להגדרות חשבון מומדעות.
    4. חפשו את האזור "קמפיינים מסוג Advantage+ Shopping".
    5. העלאת רשימת לקוחות קיימים/משלמים באקסל.

    ברגע שתעשו זאת, יהיה לכלי הAI בסיס מדויק לכל קמפיין עתידי (ללא הקשר לקהלים שתגדירו) כדי שהקמפיינים יעבדו היטב ולאורך זמן!

    אילו מסרים הם אלו שיצרו את הערך עבורכם?

    לבסוף – אין מנוס מלבדוק אילו תכנים (עדיף וידאו) יצרו את הלידים האיכותיים ביותר.

    זה נכון שהשיווק יבצע עבורכם את האופטימיזציה עצמאית ויציג את התכנים שממירים הכי טוב. אבל עליכם ליצור עוד גרסאות של אותן מסרים ומדיות כדי להקנות עוד ועוד אחיזה בקהלי היעד שלכם עם הערכים שהם רוצים לראות!

    טיפ 3 לשיפור הפרסום – אין קיצורי דרך, צריך לעשות את העבודה!

    אם רואים שמסר אחד מייצר תוצאות מעולות ואחרות קצת פחות, ניתן לשפר את המסרים הקודמים ולבחון אותם  מחדש ואו לשפר עוד יותר את המסרים הקיימים ולחדד אותן בהתאם לשאלות שאתם נשאלים בשיחות המכירה ביום יום.

    במידה ואתם מוכרים מוצרים ואו שירותים ואתם מפנים את הגולשים לאתר שלכם, חשוב גם שם לבצע את ההתאמה של המסרים כדי לענות על כל ספק ועל כל שאלה שעלולה לעלות בשיחת המכירה. בדרך כלל, במסגרת שירותי ניהול אתרים – זה בדיוק מה שאנחנו עושים יחד עם המשווקים בגוגל וברשתות החברתיות והתוצאות בהתאמה!

    לסיכום,

    AI (בינה מלאכותית) זו לא מילת קסם. גם כאשר עושים שיווק מבוסס בינה מלאכותית, האדם נדרש לנהל את המכונה. האדם הוא זה שמייצר את המכירה עצמה ולכן עבודתו של מנהל הקמפיינים הופכת לעדינה ומדויקת יותר אך בהחלט נדרשת היום יותר מאי פעם!

    – המאמר נכתב בשיתוף קרן הראל מחברת Matching

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן