fbpx

כל בעל עסק שואל את עצמו מפעם לפעם, האם האסטרטגיה שלו אכן נכונה או שאולי כדאי לו לנסות כיוון קצת שונה? אחת השאלות הקריטיות ביותר הנו כמובן האם למכור הרבה בזול ואו למכור מעט וביוקר? בעוד בעולם הפיזי, יש משמעות למיקום העסק במענה על שאלה זו, באינטרנט מצד שני – התשובות מורכבות הרבה יותר.

למכור הרבה בזול או מעט ביוקר?

לפני שננסה לענות על שאלה זו, בואו נציג את השיקולים בצורה מהירה:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    למכור בזול און ליין:

    • הגולשים באינטרנט מוטי מחיר!
    • אין בידול אמיתי באינטרנט מלבד המחיר!
    • מחירים זולים מבטיחים לקוחות חוזרים!

    למכור יקר און ליין:

    • יותר מרווח תמרון בתקציב הפרסום!
    • טיפול אישי ושירות איכותי יותר לכל גולש!
    • ניהול איזון טוב יותר בין העסק הפיזי/מקוון!

    נרחיב מעט על שיקולים אלו,

    אסטרטגיית מכירות און ליין

    רוב בעלי החנויות בוחרים באופן טבעי באסטרטגיית המכירות בזול. הם עושים זאת כי זה מה שכולם עושים, כי זה מה שהאינטרנט דורש מהם!

    אבל, האמת היא, שמדובר באסטרטגיה נחותה ביחס לאסטרטגיות אחרות. קל להציע מחירים טובים ולייצר מכירות, אבל מה עם השורה התחתונה, מה עם שורת הרווח? ובכן, להיות זול = להרוויח מעט ואו לא להרוויח כלל!

    כן, קראתם נכון. מרבית חנויות האינטרנט אינם רווחיות בזכות עצמן, מרבית האתרים מצדיקים פעילות בזכות החנות הפיזית שזוכה לחשיפה ופרסום אפקטיבי למדי און ליין, על המכירות ברשת מאוד קשה להרוויח.

    אנחנו מציעים לכם לפתוח את הראש ולחשוב על כיוון מעט שונה, להציע איכות על פני כמות, להציע ערך על פני מחיר זול,

    כדי לעשות זאת, עליכם לענות על השאלות הבאות:

    1. מה אתם מציעים טוב יותר?
    2. איזה קהלי יעד מוכנים לשלם יותר?
    3. למה שווה לגולשים לשלם לכם יותר?

    לפעמים מעט עסקאות שוות הרבה כסף. זאת כאשר בונים אסטרטגיה ארוכת טווח המושתתת על שירות לקוחות יוצא דופן, שמירה על קשר רציף עם הלקוחות (לרכישה חוזרת) וכמובן הצעת ערך בלתי תלוי בעסקאות עצמן.

    כל מוצר דורש התעסקות, צילום המוצר, תיאור המוצר, פרסום המוצר, קליטת הזמנות, שילוח הזמנות, קבלת ביקורות ועוד..

    כשיש הרבה הזמנות קטנות עם רווחיות אפסית, יש הרבה "רעש" אבל האפקטיביות דלה. מצד שני, כשיש מעט הזמנות שיש להן ערך לעסק, בעל העסק יכול להשקיע בכל רוכש כנדרש!

    ובכל זאת, מה עם הענף שלי?

    לא כולם יכולים להרשות לעצמם להיות "יקרים" ישנם ענפים בהם המוצר הנו גנרי לחלוטין כדוגמת ענפי החשמל והסלולר, מי שרוצה מקרר של המותג סמסונג ואו מסך טלויזיה של המותג LG, יקבל את אותו מוצר בדיוק מכל ספק שיבחר.

    יתרה מזאת, מי שמטפל בהזמנות מסוגים אלו יהיו לרוב היבואנים עצמם (הזמנה גב אל גב) ובעצם קשה עד בלתי אפשרי לייצר ערך מוסף מלבד מחיר.

    במקרים אלו, דווקא לכמות!! יש ערך. זאת בניסיון לזכות באותם "בונוסים" שמעניקות היבואניות לתגמול חנויות שמוכרות את המוצרים שלהם בהיקפים גדולים – כ5% מסך המחזור כולו.

    במילים אחרות, זה לא שחור או לבן.  רצוי לבחון את האסטרטגיה שמתאימה לכם יחד עם היועץ העסקי ואו עם חברת הניהול שבה תבחרו,

    עדיין מתלבטים? פשוט פנו אלינו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות, נשמח לעזור גם לכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן