שאלות ותשובות על אמזון

שאלות ותשובות על חנות באמזון – ניתן להוסיף שאלות ולקבל עליהן מענה באתר!

כניסת אמזון לישראל מעלה לא מעט שאלות מצד בעלי עסקים ויזמים פרטיים הרואים לנגד עיניהם הזדמנות מצוינת לפיתוח עסקי. אבל, למרות הציפייה הרבה, יש לא מעט שאלות שנותרו ללא מענה. במאמר זה אנו ננסה להציף את השאלות הבולטות ביותר שנשאלו בחודש החולף, לעיונכם.

שאלות ותשובות על חנויות אמזון ישראל

אם אתם מתכננים לפתוח חנות באמזון ואו סתם מתעניינים בנושא. בידקו אם יש מענה לשאלות שלכם במאמר זה. במידה ואין, הרגישו בנוח לשאול אותנו בתגובות ואנו נוסיף את השאלה שלכם יחד עם התשובה שלנו בהקדם האפשרי.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


להלן השאלות והתשובות על אמזון:

שאלה: מיהי אמזון ואיך היא משפיעה עלי?

תשובה: אמזון הנה החנות הוירטואלית הגדולה ביותר בעולם. הפלטפורמה מחברת בין מוכרים וקונים בכל העולם והופכת את המכירות הגלובליות לאפשרית גם לעסקים קטנים ובינוניים אשר אין להם מערך לוגיסטיקה ושילוח כשל החברות הגדולות. אמזון משפיע על כל צרכן וצרכן על ידי פתיחת התחרות והוזלת המחירים של כל סוגי המוצרים.

שאלה: איך נראית כניסת אמזון לישראל?

תשובה: כניסת אמזון לישראל מחולקת למספר שלבים, בשלב ראשון אמזון מתרגמת את האתר לשפה העברית ומאפשרת העלאה של מוצרים עם כותרות בעברית, תיאורים בעברית וקטגוריות בעברית. בשלב שני, אמזון צפויה להשיק שירות לקוחות בשפה העברית ותמיכה מלאה למוכרים ישראליים ומוכרים בינלאומיים אשר מוכרים לקהל הישראלי. בשלב האחרון, אמזון צפויה לפתוח מרכזים לוגיסטיים ושיתופי פעולה עם חברות שליחויות לחדירה מלאה לשוק הישראלי.

שאלה: מה מידת השליטה של אמזון בשווקים בה היא פועלת?

תשובה: אמזון פועלת במנעד רווחים נמוך במיוחד. כלומר, היא משקיעה את כל רווחיה בהתרחבות ובהשתלטות על ענפים שונים במדינות היעד. בארצות הברית, אמזון אחראית ל-40% מהסחר המקוון. מחקרים שנעשו עבור משרד הכלכלה הראו שאמזון צפויה לתפוס נתחים דומים במגוון ענפים כאן בישראל בתוך חמש שנים בלבד! כלומר, אמזון צפויה להיות חלק בלתי נפרד מחיינו.

שאלה: כמה אמזון מסכנת את עתיד העסק שלי?

תשובה: אם אתם עוסקים במתן שירותים ואו במכירת מוצרים בהתאמה אישית, אמזון לא באמת מהווה איום עליכם. לעומת זאת, אם אתם חברת שיווק ואו יצרנים של מוצר שמיוצר ברמה דומה בידי מתחרים היכן שהוא בעולם, אתם בסיכון גבוהה מאחר ובאמזון, המחיר קובע לא מעט ואם אינכם יודעים להציע את המוצר בזול, ייתכן מאוד והלקוחות שלכם יעברו למתחרים בארץ ובעולם.

שאלה: מתי ולאיזה ענפים מומלץ לפתוח חנות באמזון?

תשובה: ישנם ענפים בהם האיום של כניסת אמזון לישראל קטן למדי. לעומת זאת, ישנם ענפים בהם האיום משמעותי מאוד ואילו הן ענפי החשמל, הריהוט, הקוסמטיקה, האופנה. בענפים אלו, אין מנוס ממכירה גם דרך אמזון אם מבקשים לשרוד בפעילות המקוונת. המועד המכון ביותר לפתוח חנות באמזון היה כבר אתמול! בכל יום שעובר, המתחרים שלכם צוברים יתרון תחרותי עליכם ולכן מומלץ לא לדחות את הכניסה לאמזון עד אין קץ..

שאלה: כמה עולה למכור להקים חנות ולמכור דרך אמזון?

תשובה: לא מעט. ניתן לחלק את העלויות של הקמה והחזקה של חנות אמזון למספר חלקים:

  • עלות הקמת חנות באמזון – 1,000-5,000 ש”ח.
  • עלות מנוי עסקי באמזון – 150 ש”ח לחודש.
  • עלות חברת ניהול חנויות באמזון – 1,000-5,000 ש”ח לחודש.
  • עלות עמלות על מכירות באמזון – 1%-10% בהתאם לענף.
  • עלות שירותים נוספים – אחסון, לוגיסטיקה ושילוח עולים לא מעט.

סך עלויות הקמה וניהול חנות באמזון עומדת לרוב על כ-25% מסך הרווחיות על המוצרים. זה נתון מעט מפחיד אך מדובר בפתח לשוק בינלאומי בלתי מוגבל שיכול לקחת את העסק שלכם למקומות שכלל לא דמיינתם (לטובה!).

שאלה: מה הסיכוי להצליח למכור באמזון?

תשובה: לא ניתן לדעת. זה מאוד תלוי בשווקים אליהם אתם מבקשים לחדור ובמוצרים שאתם מעוניינים למכור ובמידת התחרותיות בהם. כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה באמזון, מומלץ להיעזר במוכרים בעלי ניסיון ואו לפחות להתייעץ עם מוכר מנוסה כדי שימנע מכם לעשות טעויות טיפשיות שיהפכו את החיים שלכם לקשים בהרבה. אך אם לומר את האמת, הכל מתחיל ונגמר במוצר שאתם מוכרים.

שאלה: איך יוצרים תודעת מותג באמזון?

תשובה: מיתוג נכון של חנות אמזון יגרום לגידול במכירות על ידי יצירת בידול ונראות איכותית יותר. מיתוג באמזון מורכב מבאנר ראשי, עמוד קטגוריות בחנות, גרפיקה בכל מוצר ומוצר וכמובן שמירה על שפה אחידה ושמירה על שני הדגשים הבאים:

  1. שירות לקוחות מהיר ומקצועי לכל לקוח.
  2. שמירה על רמת ביקורות של 4+ כוכבים.

אי עמידה בשני כללים אלו תגרום לאיבוד שליטה על החנות וכל מיתוג מחדש שתעשו לא יעזור עוד..

שאלה: איך בוחרים מה למכור דרך אמזון?

תשובה: אין באמת תשובה רשמית לכך. על מוצר יכול להימכר דרך אמזון ובהצלחה רבה. אך, ישנם מוצרים אשר נמכרים טוב יותר (טרנדים, ביקושים ללא מענה, מוצרים ייחודיים) וזאת ניתן לגלות על ידי שימוש בכלים שונים אשר מנתחים את ביצועי מיליוני המוצרים באמזון ומסייעים לכם לבדוק האם המוצר שבחרתם צפוי להימכר טוב או לא. כך, למנוע מצבים בהם אתם מחזיקים מלאי מוצרים עומד וללא ביקוש.

שאלה: איך מקדמים מכירות של מוצרים באמזון?

תשובה: ניתן לקדם מוצרים באמזון בעזרת פרסום בפלטפורמה עצמה על ידי השקעה של סכומים נכבדים (עם תוצאות). ואו על ידי פרסום מחוץ לפלטפורמה בכלים של גוגל ופייסבוק שמאפשרים ליצור הייפ וביקושים חדשים למוצרים אותם אם משווקים. כמו כל קמפיין פרסומי, גם מכירות באמזון דורשות ידע רב וניסיון קודם ויש לקחת זאת בחשבון.

שאלה: אילו הזדמנויות אמזון מעניקה לעסק שלי?

תשובה: אמזון פותחת בפניכם שוק גדול היקף עם יכולות השמורות לחברות הגדולות ביותר בכל העולם. זה נכון שהיא לוקחת נתח נכבד מהרווחים שלכם, אבל רווחים אלו במקרים רבים נוצרים מלכתחילה בזכותה. מעבר ליכולת לצמוח בהיקפים מדהימים, אמזון גם מעניקה לכם מגוון רחב של כלים תומכים שיאפשרו לכם להעביר אחריות לקבלני משנה כדוגמת חברות ניהול אתרים אשר עושים עבורכם את כל העבודה הקשה ואתם מרוויחים.

שאלה: האם ענקיות האופנה בישראל יהיו באמזון?

תשובה: נכון לזמן זה. רובן מוותרות על הנוכחות באמזון ישראל. יש טענות מצידן שמדובר במהלך יקר מידי עבורן (יש להם סניפים, חנות אינטרנטית והן לא צריכות מעמסה נוספת). אך רבים גם מעריכים שהן פשוט מפחדות לאבד את הכח שלהן דווקא בפלטפורמה זו. ייתכן מאוד שדווקא מצב זה מייצר עבור עסקים קטנים ובינוניים הזדמנות שלא הייתה להן קודם לכן. את ההחלטה תצטרכו לקבל עצמאית.

שאלה: האם יש סיכונים בפעילות בתוך אמזון?

תשובה: כן ולא מעט. מכירת מוצרים באמזון משולה למכירה של מוצרים בקניון הגדול בעולם. אבל, בשונה מקניון רגיל בו אתם נדרשים לשלם שכירות בלבד, באמזון עליכם לעמוד בסדרה ארוכה של כללי ברזל אם אתם לא רוצים להיחסם ולראות את כל הפרמידה שבניתם יורד לטמיון. סיכון זה הנו מוחשי מאוד בפלטפורמות סגורות כדוגמת אמזון או פייסבוק ואחרות החולשות על תחומים שלמים ברמה גלובלית.

לסיכום,

אמזון הנו עולם בפני עצמו. כל מה שאתם חושבים שאתם מכירים, אינו בהכרח נכון לאמזון. במיוחד כאשר מדברים על אמזון הבינלאומית. לכן, אם יש לכם שאלות בנושא, אנו מזמינים אתכם לרשום אותן בתגובות ואילו אם אתם רוצים בשירותים שלנו, השאירו פרטים. בכל מקרה – בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *