fbpx

יש לכם אפליקציה חדשה ואתם רוצים שלקוחות ימצאו אותה בחנויות האפליקציות (גוגל פליי / אפל אפסטור)? יש צורך בעבודה מסודרת על קידום אורגני לאפליקציה כדי לעודד את החנויות להציג את האפליקציה שלכם למחפשי אפליקציות השונות בחנויות. מה זה? איך עושים קידום אורגני לאפליקציה? כמה זמן זה לוקח? האם זה משתלם? מלא שאלות 

קידום אורגני לאפליקציות

קידום אורגני לאפליקציות דומה במידה רבה לקידום אורגני לאתרים. כלומר, זה עובד על אותו העיקרון ממש. אנחנו מנסים "לעזור" למנועי החיפוש בתוך חנויות האפליקציות לתעדף את האפליקציה שלנו על פני האפליקציות המתחרות. אבל, בשונה מקידום אורגני רגיל יש 2 שינויים לטוב ולרע:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. לטוב – יש בהרבה מהקטגוריות הרבה פחות תחרות!
    2. לרע – אין לנו הרבה מרחב תמרון במסכים בתוך החנות עצמה!

    במאמר זה ננסה לענות על השאלות שלכם אחת אחת,

    איך מקדמים אפליקציה אורגנית בחנויות האפליקציות?

    התשובה על כך מורכבת אך ננסה לענות על כך כעת:

    • איך עושים קידום אורגני לאפליקציה?
    • כמה זמן לוקח לבצע קידום אורגני לאפליקציה?
    • האם משתלם להשקיע בקידום אורגני לאפליקציה?

    שנתחיל?

    איך עושים קידום אורגני לאפליקציה?

    לכל אפליקציה יש דף אפליקציה בחנויות השונות. כדי לבצע קידום אורגני לאפליקציה, אנחנו נצטרך לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק ולהבין איך הגולשים מחפשים את האפליקציה שלכם (או הערך שלה עבורם..) כמו גם מה היקף החיפושים מידי חודש.

    על בסיס תוצאות המחקר, אנחנו נכתוב מחדש את כל התוכן של דף האפליקציה שלנו בדגש על שפות שונות.

    אנו נערוך את התכנים הבאים:

    • שם האפליקציה.
    • תיאור קצר של האפליקציה / תיאור שיווקי של האפליקציה.
    • תיאור מלא של האפליקציה .
    • נוסיף מילות מפתח (אפל בלבד).
    • נשנה את שם המפתח בהתאמה.

    אנו ננסה לשלב את מילות המפתח עם היקף החיפושים הגדול והמדויק ביותר בכותרת ובתיאור אך גם בכל שאר הערכים הניתנים לעריכה. מעבר לכך, אנחנו נרצה להוסיף תרגומים לכמה שיותר שפות עם אותן המילות מפתח שזוהו כמתאימות לכל מדינה ושפה.

    לאחר מכן, עלינו לבצע עבודה שוטפת על אופטימיזציה כדי לעזור לחנויות להעדיף אותנו, אנחנו ניעזר בכלים הבאים:

    • לבנות קישורים לאפליקציה מרחבי הרשת.
    • לדאוג לאזכורים והפניות מרשתות חברתיות.
    • לדאוג שרק משתמשים אמיתיים מורידים ועושים שימוש באפליקציה.
    • לוודא שהמשתמשים באפליקציה משאירים ביקורות.
    • לוודא שיש כמה שפחות קריסות ובעיות באפליקציה.

    לחנויות האפליקציות יש הרבה מאוד מידע לא רק על התגובה הראשונית בחנות האפליקציות אלא גם על השימוש המתמשך בהם. אפליקציות בהם יש הורדה והסרה מידית ואו אפליקציות בהם עושים שימוש משתמשים פקטיביים רק לשם קבלת הורדה/חשיפה/ביקורת מלאכותית לא זוכים לקידום בסופו של דבר.

    מצד שני, אפליקציות שבאמת נותנות ערך, המשתמשים עושים בהם שימוש יומיומי ואשר משאירים עליהם ביקורות אמיתיות (גם אם לא תמיד 5 כוכבים..) זוכות לתעדוף מצד החנויות. כל אזכור ברשתות חברתיות ואו קישור מהרשת לאפליקציה בהחלט מוסיף נדבך נוסף שמקנה עוד נקודות חיוניות לקידום האורגני של האפליקציה.

    כמה זמן לוקח לבצע קידום אורגני לאפליקציה?

    קידום אפליקציה אינו מהיר במיוחד. נכון, השלב הראשוני של התאמת דפי האפליקציה בחנויות יכולה להתבצע תוך זמן יחסית קצר – לרוב תוך שבועיים עד חודש (תלוי בכמות שפות, מידת התחרותיות) אבל העבודה האמיתית הנה על הסיגנלים למערכות החנויות.

    אנחנו צריכים לשמר כל הזמן את הערך החיובי של האפליקציה – עלינו להבטיח שיש אינדיקציות חיוביות מתמשכות אודות האפליקציה שלנו כדי להבטיח התקדמות איטית אך קבועה כלפי מעלה בחיפושים השונים שרלוונטיים לנו.

    לדוגמה, אם המוצר שלנו פונה לקהל מדויק (B2B לדוגמה), אנחנו מראש נעדיף פרסום מבוסס מילות מפתח מדויקות על פני פרסום רחב היקף ברשת המדיה. זאת כדי להביא לאינדיקציות חיוביות כמו הורדה, שימוש, אורח חיים, ביקורות חיוביות. על פני אינדיקציות שליליות כדוגמת הסרת התקנה, קריסות עומס, ביקורות שליליות ועוד..

    מדובר לרוב על תהליך שנמשך בין 6 חודשים ל-12 חודשים לתוצאות ראשוניות ואז המשך תהליך למשך שנים רבות כדי לשמר את ההתקדמות ואו את המיקומים שהושגו בעמל רב.

    האם משתלם להשקיע בקידום אורגני לאפליקציה?

    כן. מאוד. קידום ממומן יכול לעבוד נפלא באפליקציות רחבות כדוגמת משחקים, כלים שימושיים הפונים לקהל הרחב. אבל, כל אפליקציה שפונה לקהל מדויק ואו מקצועי דורשת טיפול מוקפד הרבה יותר. אם לאפליקציה שלכם נדרשת הרשמה, התחברות ואו צורך מקדמי כדוגמת ציוד נלווה/רישיון לתוכנה, הרי שאז קידום אורגני הנו האופציה המועדפת לפיתוח העסקי של האפליקציה והממומן הנו רק נדבך לפעילות זו.

    גם כאשר הבסיס של השיווק שלנו הנו ממומן, כלומר – אנחנו פונים לקהל הרחב ביותר. ככל שהקידום האורגני של האפליקציה שלנו תהיה טובה יותר, כך ביצועי הקמפיינים הממומנים ישתפרו בהתאמה. זאת בעיקר מאחר וגוגל אינו מאפשר טרגוט לפי מילות מפתח בקידום אפליקציות. במקום זאת, גוגל מאפשרת לאלגוריתם שלה ללמוד את התנהגות הלקוחות וכך לחשוף את האפליקציה לגולשים ביוטיוב, רשת המדיה, בחיפוש וביתר נכסי מנוע החיפוש והאלגוריתם יפעל על בסיס מילות המפתח שהוא ימצא בדף האפליקציה ובמידה והתוכן שם אינו מדויק גם השיווק יהיה לא מדויק וכסף רב יירד לטימיון!

    לסיכום,

    כפי שכנראה לא בניתם את האפליקציה בכוחות עצמכם ושילמתם כסף רב על כך. כך סביר להניח שאתם גם לא תרצו לשווק את האפליקציה לבד ותסכימו לשלם לאיש מקצוע לעשות זאת עבורכם. קידום אורגני של אפליקציה דורש ניסיון ויש הרבה פחות אנשי מקצוע שמתמחים בכך (ביחס לקידום אורגני לאתרים) והמחירים מעט יקרים יותר אך בהחלט ניתן להשיג תוצאות מעולות על ידי מקדמי אפליקציות ואנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לקבל מידע נוסף בנושא זה.

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן