דיגיטציה לעסקים – איך נראה התהליך של מעבר עסק פיזי למסחר מקוון און ליין?

אתם שומעים על דיגיטציה לעסקים? מספרים לכם על מענקים לטובת מעבר לדיגיטציה של העסק? זה נשמע פשוט אך מתברר די מהר שמדובר במהלך מורכב למדי. בדיוק עבורכם כתבנו מדריך קצר המסכם את התהליכים השונים שמרכיבים את המעבר לדיגיטל ואנו גם נספר לכם איך אנחנו יכולים לעזור גם לכם בכך!

דיגיטציה לעסקים – מדריך

כאשר מדברים על דיגיטציה לעסקים, מדברים על מעבר של עסקים ותיקים לטכנולוגיות חדשות. מאחר ואין הרבה קדמה בכל הקשור למסחר הפיזי, הכוונה כמובן למעבר למסחר און ליין.


    צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


    המעבר לדיגיטציה במסחר מקוון נחלקת למספר חלקים:

    1. הכנת תשתית למכירה מקוונת (אתר).
    2. הכנת תשתית לסליקה מקוונת (מסוף).
    3. הכנת תשתית לשיפור עתידי (רוחב פס).

    שלושת החלקים הללו הן שיבטיחו לעסקים הישרדות גם בעולם בו המסחר עובר ברובו לאון ליין (ימי סגר קורונה כדוגמה..)

    אז איך נראה תהליך מעבר לדיגיטציה?

    השלב הראשון שעליכם לעבור הנו בעצם להקים את החנות האינטרנטית של העסק. זהו השלב המורכב והיקר ביותר בתהליך. יש לא מעט פלטפורמות עליהם ניתן לפתח את הזירה המקוונת של העסק, ישנם מערכות מוכנות שהשימוש בהם עולה כמה עשרות שקלים עד כמה מאות שקלים בחודש (שכירות לטכנולוגיה ואחסון) וישנם מערכות שמותאמות בצורה מיטבית למיתוג וצורכי העסק ומבוססים על תשתיות פיתוח (קוד פתוח/קוד ציבורי חופשי לשימוש והתאמה)

    אם אתם שואפים ליהנות ממענקים שונים לעסקים שעוברים דיגיטציה הפתרון הראשון יותר מיספיק ולא תידרשו להשקיע יותר מידי על פיתוח המערכת והתאמתה.

    השלב השני נחלק לשני שלבי ביניים:

    1. התקשרות עם חברת אשראי.
    2. התקשרות עם חברת מסוף.

    יהיה עליכם לפנות לחברת האשראי לפתוח אפשרות לקבלת אשראי עבור עסקאות טלפוניות וקבלת מספר מ.א בכדי לחייב און ליין. לאחר מכן, יהיה עליכם לפנות לחברות מסוף – חברות שמאפשרות חיוב בטוח ומוצפן של כרטיסי אשראי מול שבא הישר לחברות האשראי (צינור תקשורת) בכדי שתוכלו להטמיע את רכיבי החיוב בצורה מאובטחת בחנות האינטרנטית.

    השלב השלישי בו עסקים משקיעים במעבר לדיגיטציה הנו מעבר לא חיוני אך בהחלט רצוי למעבר לרוחב פס גבוהה. כלומר, מעבר לאינטרנט מהיר יותר שמאפשר הטמעה של כלים טכנולוגיים עתידיים בחנות הפיזית ואו בחנות האונליין.

    אמנם שלב זה אינו חובה, אך אם אתם כבר משקיעים בהטמעה של טכנולוגיות חדשות בעסק, מומלץ לנסות ולהישאר מעודכנים בכל טכנולוגיה חדשה כדוגמת קופות חכמות וניידות, מצלמות אבטחה וואו הטמעה של כלי שירות וחיוב עצמאיים בחנות (חיוב בעת הוספה לעגלה פיזית, קופות לשימוש עצמי, ניטור מלאים ושינוע בחורה בין נקודות שונות..

    האם יש מי שעוזר בתהליך?

    ישנם גופים כדוגמת מעוף אשר מייעצים ועוזרים במענקים לאלו מן העסקים שעוברים לדיגיטציה מלאה. אבל אין הרבה פתרונות של סיוע יד ביד לתהליך כולו. היחידים שבאמת יכולים לעזור לכם בתהליך זה הם חברות ניהול האתרים כדוגמתנו. בחברת ניהול אתרים יצמידו לכם מנהל אתרים מקצועי שבעצם מלווה אתכם לאורך כל התהליך ועומד לרשותכם בהתנהלות מול הגופים השונים תוך סיוע בקבלת ההחלטות הנדרשות.

    רוצים ללמוד עוד? מעוניינים בסיוע שלנו בתהליך? פשוט השאירו פרטים ונעזור גם לכם!


      צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


      0 תגובות

      השאירו תגובה

      רוצה להצטרף לדיון?
      תרגישו חופשי לתרום!

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *