fbpx

כשאתם גולשים באתר אינטרנט, אתם לרוב רוצים שהאתר בו אתם מבקרים יעלה מהר! סך הכל הגיוני לצפות לחוויית שירות טובה (לפחות באינטרנט..). אבל, מה קורה כאשר מדובר בחנות אינטרנטית שרוצה להציג גם תמונות ברזולוציה גבוהה וגם מבחר אדיר של אפשרויות? הרי שאז קשה יותר לטעון אתר מהר – צריך להוריד בפועל מספר רב של תמונות למחשב של הלקוח ולמשקל התמונות יש ערך מספרי בטעינת האתר..

לבעיה זו יש מגוון פתרונות. ניתן לטעון את התמונות רק לאחר גלילה (Lazy Load) ניתן להגדיר תמונות מוקטנות לעמודי הארכיון (Thumbnail ) ניתן גם להגדיר זיכרון מטמון מקומי בשרת האתר (Server Cache) אבל כלל הפתרונות הללו הן חלק מסל הכלים בהם נשתמש כדי להאיץ אתר. 

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אחד הכלים העוצמתיים ביותר בהם נשתמש הנו כמובן CDN ועל כך נרצה להרחיב במאמר זה.

    CDN – מה זה?

    CDN הנו ראשי תיבות של Content Delivery Network ובעברית, רשת תמסורת למדיה (תמונות).

    ברוב האתרים, יש מאחורי הקלעים תיקיית מדיה וממנה אנו מושכים את התמונות המוצגות למשתמשים. אבל, כאשר רוצים להוריד עומס מהשרת כאשר מספר רב של משתמשים מבקרים בו ואו כאשר אנחנו רוצים להאיץ את מהירות טעינת האתר, נוכל להשתמש ברשת תמסורת למדיה ובכך לאפשר לגולשים לבצע הורדה אפקטיבית של האתר משני שרתים שונים במקביל ובמהירות רבה יותר מאחר ושרתי CDN מתוכננים היטב לשרת מדיה בזמנים קצרים במיוחד.

    אמנם זה נשמע מפחיד, אבל לא מורכב מידי ולא יקר מידי להפעיל רשת CDN עבור האתר שלנו. יש לא מעט כלים חינמיים שעושים עבודה טובה אך אנחנו לא ממליצים עליהם. במקום זאת נסביר בקצרה איך אנחנו מטמיעים CDN באתרי לקוחותינו.

    נדגים על אתרי וורדפרס:

    1. נפתח חשבון בשירותי אמזון AWS (עלויות מזעריות).
    2. נתקין על האתר את התוסף WPAdmin AWS CDN.
    3. ניצור חשבון IAM עם פרטי API עם הרשאות ל-CloudFront.
    4. נזין את פרטי Access Key ID & Secret Key בהגדרות תוסף.
    5. נלחץ על הפעלת הסאב-דומיין החלופי וסיימנו.

    ברגע שנסיים תהליך זה, אמזון יצרו עבורנו סביבת אחסון בענן, כל המדיה של האתר תשוכפל לתוך תיקיה זו בזמן אמת ומרגע זה והלאה כל התמונות שהגולשים יראו יטענו בפועל מהשרת המרוחק בענן ולא מהשרת המקומי של האתר.

    איך CDN משפיע על קידום אורגני?

    CDN כשלעצמו אינו משפיע על קידום אורגני. מדובר בשירות טכני מאוד שימושי אבל אין לו "ערך" בפני עצמו. מצד שני, שימוש בCDN בהחלט משפיע על הקידום האורגני מאחר וזמן הטעינה של האתר נחתך משמעותית ואת זה גוגל מאוד אוהב!

    למה גוגל אוהב מהירות? בגלל שאנחנו/אתם/המשתמשים אוהבים מהירות! ככל שנעניק חוויית שימוש טובה יותר למשתמשים הן ברמת איכות התמונות והן ברמת מהירות הטעינה של התמונות, הרי שאנחנו בעצם נותנים ערך גבוהה יותר למשתמשים שלנו וגוגל יודע לזהות זאת, לדרג אותנו גבוהה יותר ולבסוף גם למקם אותנו בראש תוצאות החיפוש. לכן, לגמרי שווה להטמיע גם CDN כחלק מהכלים בהם תשתמשו לקידום האתר.

    בהצלחה! 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן