fbpx

יש לכם חנות אינטרנטית שמוכרת סבבה אבל אתם רוצים למכור הרבה יותר? אנחנו מכירים את התחושה, כחברה שמנהלת אתרי מכירות, אנחנו שומעים יום יום מצד הלקוחות שהם רוצים "יותר". אבל, רגע לפני שמוציאים עוד כסף על גוגל או פייסבוק, למה לא לנצל את הדאטה שכבר יש לכם? נעשה זאת בעיקר על ידי שימוש נכון ברשימת הלקוחות באתר ואו בחנות הפיזית (מועדון לקוחות) ונייצר מחזור חיים גבוהה יותר לכל לקוח ולקוח.

הדרך להרוויח יותר כסף מהחנות האינטרנטית עוברת דרך מערך דיוור יעיל (ניוזלטר) אשר יאפשר לכם לנהל שיח עם הלקוחות שלכם. במאמר זה נעניק כמה כללי אצבע לתקשורת באמצעות ניוזלטר כדי להימנע מטעויות וכדי להשיג יותר תוצאות!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ניהול ניוזלטר לחנויות

    רגע לפני שאנחנו נתחיל להתייחס לכמה, למה ואיך של הדיוורים ללקוחות. חשוב לעצור רגע ולזכור שאנחנו פולשים לאזור הפרטי של הלקוח. אמנם הלקוח יכול להסיר את עצמו מרשימת התפוצה (על פי חוק!), אבל לפחות בפעם הראשונה, אנחנו נדחפים לו לתיבת המייל הפרטית שלו וללא אישורו המכוון לכך.

    להלן 5 שאלות עליהם נענה במאמר זה, מקווים שזה יעשה לכם סדר ותאפשרו לעצמכם להתקדם גם לאפיק שיווקי זה:

    1. למה לשלוח ניוזלטר ללקוחות החנות?
    2. איך לשלוח ניוזלטר ללקוחות החנות?
    3. באיזו תדירות לשלוח ניוזלטר ללקוחות החנות?
    4. מה בדיוק לשלוח בתוך הניוזלטר ללקוחות החנות?
    5. למה לצפות בשליחת ניוזלטר ללקוחות החנות?

    יצאנו לדרך,

    למה לשלוח ניוזלטר ללקוחות החנות?

    קודם כל, זה חינם! אולי זה עולה לכם כמה עשרות שקלים בחודש, אבל באופן יחסי כאשר בוחנים עלות/תועלת, מדובר באחד האפיקים הכלכליים ביותר. דיוור נכון יכול להביא לגידול של בין 20-30% במכירות של האתר וללא סיכונים מיותרים.

    מעבר לכך, גם כאשר לא היו רכישות בעקבות שליחת דיוור מסוים, עצם זה שאתם נמצאים בדואר האלקטרוני של הלקוח בתדירות קבועה מבטיחה שהוא יזכור את המותג שלכם וישוב לרכוש בחנות האינטרנטית שלכם גם בעתיד ובאופן ישיר/מבוסס מותג.

    איך לשלוח ניוזלטר ללקוחות החנות?

    בעבר זו הייתה שאלה קשה. היה צורך בייצוא נמענים, ייבוא נמענים, עדכון רשימות וכו. כיום, זה קל ופשוט, כמעט ואין אתר אינטרנט שאינו יכול להתממשק לאחת מכלי הדיוור הפופולריים (שאלו את מנהל האתר) לסנכרון מהיר ומידי של כל הרשימות והכנתן לשליחה.

    ובכל זאת, יש שיטות שונות:

    • שליחה ידנית – שליחה שמבוססת על תוכן שנכתב ותוזמן ידנית.
    • שליחה אוטומטית – שליחה שמבוססת על תוכן שנכתב ידנית אך נשלח אוטומטית.
    • אוטומציות דיוור – שליחה אוטומטית לחלוטין לתוכן מותאם לקוח.

    אנחנו כמובן ממליצים לשלב את כל השלושה יחד 🙂

    באיזו תדירות לשלוח ניוזלטר ללקוחות החנות?

    צריך לזכור שהלקוח שלנו יראה בכם כספאם לכל דבר ועניין במידה ותשלחו לו 2,3 פעמים בשבוע דיוור. בטח כאשר התוכן של הדיוור לא מעניק לו שום דבר בעל ערך. לכן, חשוב מאוד להקפיד על דיוור הגיוני ומותאם לענף בו אתם נמצאים.

    אנחנו יודעים להגיד שדיוור ביום קבוע, בשעה קבועה אחת לשבוע לגמרי יכול להספיק לחנות אינטרנטית ממוצעת. גם בדיוור זה, יהיה עליכם להעניק ערך גבוהה ללקוח כדי שהוא לא יקטלג אתכם בראשו כהפרעה אלא כערך ששווה לפתוח (אחרת יחסי הפתיחה יצנחו!).

    מה בדיוק לשלוח בתוך הניוזלטר ללקוחות החנות?

    שאלת השאלות! זהו שזה מאוד משתנה מאתר לאתר, אבל עדיין יש כללים שהקפדה עליהם יבטיחו שהערך של הניוזלטר שתשלחו יהיה גבוהה הרבה יותר והתוצאות עבורכם יהיו בהתאמה:

    1. שלחו מוצרים שבאמת צריך כעת, לדוגמה: מזגן בתחילת הקיץ.
    2. שלחו מוצרים שהלקוח אוהב, לדוגמה: מוצר משלים לרכישה קודמת.
    3. שלחו מוצרים במחיר כדאי, לדוגמה: שלחו מבצע אמיתי על מוצר מבוקש.
    4. שלחו מוצרים בכמות מוגבלת, לדוגמה: 5 מוצרים בהנחה לשבוע בלבד!.
    5. שלחו מוצרים ממותגים מוכרים, לדוגמה: מכשירי סמסונג בהספקה מידית!

    מומלץ מאוד לשלב את שם הלקוח בכותרת הדיוור, כך שיופיע לדוגמה:

    היי <שם לקוח>, בהמשך לרכישתך בעבר, יש מוצר שחשבתי שאולי תאהב!

    כך הלקוח מרגיש (תת מודע) שפנו אליו אישית, יתרה מזאת, ניתן לשלב במיקרו-קופי של הדיוור את היחס האישי. כלומר, לכתוב הכל בגוף ראשון עם חתימה בסוף של מנכ"ל אתר המכירות ואו הגורם המוכר ללקוח. כך, הלקוח מרגיש שראו אותו, הציעו לו מוצרים במחירים באמת טובים בזמן הנכון ויש סבירות רבה יותר שהוא יעקוב אחר הדיוורים הבאים גם אם לא רכש בדיוור הנוכחי ובסוף – הוא גם יקנה!.

    למה לצפות בשליחת ניוזלטר ללקוחות החנות?

    אם תשלחו להם דיוורים עם מסרים גנריים בלי משמעות, אל תצפו ליותר מידי. מצד שני, אם תשקיע מחשבה על הלקוח, תבנו תהליכים ברורים מראש עם מסרים מדויקים שיצאו בזמן הנכון, הרי שאתם יכולים לצפות לגידול ואפילו חד בתוצאות! צריך לזכור, אתם מדוורים ללקוח שכבר רכש מכם בעבר. במילים אחרות, אין חששות לאמינות שלכם, הלקוח יודע שאתם עסק לגיטימי והמוצר שהוא יזמין יגיע בזמן ויש גם אבא ואמא לאחריות עבור המוצר בעת הצורך.

    לסיכום,

    ניוזלטר דורש ניהול. אי אפשר להפעיל אוטומציה וללכת לישון. זה לא עובד ככה. כל הזמן צריך לעדכן את המסרים בהתאם לעונה, בהתאם לביקושים, בהתאם להשקת מוצרים, בהתאם למלאי העומד אצלכם במחסן, בהתאם לתחרות בענף..

    מישהו צריך לנהל את הניוזלטר בדיוק כפי שמישהו צריך לנהל את החנות האינטרנטית. לכן, אם אין לכם זמן לכך, מומלץ לפנות אלינו, חברת ניהול אתרים ולבקש שנעשה זאת עבורכם. נכון, יש לכך עלות, אבל בדרך כלל זה פשוט שווה את זה!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן