fbpx

השוק קשה? גם כאשר מישהו פונה אליכם הוא לא ממהר להתקדם ולרכוש/לשכור את השירותים שלכם? זה הזמן לחדד את השיווק ולהשתמש במלוא הפוטנציאל של הדמיון כדי לקחת את העסק קדימה גם בזמנים קשים!

אז מה עושים? איך עושים? נרחיב על נושא זה בקצרה במאמר זה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    פרסום בשוק קר (משברי)

    פרסום הנו ביטוי רחב. בתוכו יש משפחות רבות של אפשרויות שיווק. החברות הגדולות באמת ישתמשו באפיקי פרסום כמו שלטי חוצות, פרסום בטלוויזיה ובעיתונות, אבל מאמר זה לא מיועד לחברות הגדולות אלא דווקא לנו, לעסקים הקטנים והבינוניים.

    בשוק קר, ההכנסות דלילות יותר וכך גם הכסף הזמין לשיווק ופרסום מה שנאלץ אותנו לשנות אסטרטגיה מהוצאות שיווק לזמן שיווק.

    מהקצאת הוצאות שיווק > להקצאת זמן שיווק

    משנים קו חשיבה ומשקיעים את הזמן שלנו לצד מגוון כלים חינמיים בכדי להמשיך להגיע לקהלי יעד גם בלי להשקיע סכומי עתק וכמובן ממשיכים בכך גם כאשר השוק חוזר לעלות ולייצר מכירות על בסיס אנשי מקצוע בכל תחום ותחום.

    אז מה עושים?

    • משקיעים בתוכן האתר אינטרנט.
    • משקיעים בקשר ישיר עם לקוחות קיימים.
    • משקיעים בקשר ישיר עם לקוחות פוטנציאליים.
    • משקיעים בשטח, כמו פעם!
    • משפרים תהליכים ומייצרים ערך.

    איך זה נראה בשטח?

    השקעה בתוכן אתר האינטרנט

    האתר אינטרנט של העסק מעולם לא היה חשוב יותר. יש לכם בלוג שניתן לפרסם בו תכנים רבים על בסיס יומיומי ובכל לזכות לחשיפה אורגנית בחינם לחלוטין במנועי החיפוש ואף לשכנע לקוחות פוטנציאליים שיש לכם את הידע והניסיון הנדרש כדי לקחת אותם להצלחה.

    גם אם אתם מוכרים מוצרים, ביכולתכם למנף את התוכן בבלוג כך שהגולשים שמתלבטים יקבלו את ההחלטות בעת קריאה אצלכם באתר ובכל יבצעו את הרכישה דווקא אצלכם.

    תוכן זה איש המכירות הנכון ביותר בכל זמן ועת!

    שמירה על קשר עם לקוחות קיימים

    יש לכם לקוחות קיימים. הם סומכים עליכם ואף אוהבים אתכם, אבל גם הם עוברים תקופה לא קלה כאשר השוק מתקרר. בדיוק מסיבה זו, זה הסיבה ליצור איתם קשר בתדירות גבוהה יותר תוך יצירת ערך אמיתי שמצדיק המשך פעילות משותפת עד לחזרת השוק לעצמו.

    שמירה על קשר עם לקוחות קיימים תתבצע לרוב על ידי יצירת אופק חיובי בו אנו יוצאים לדרך במגוון תהליכים אשר מגדילים את הסיכויים לכך שהתוצאות ילכו וישתפרו עוד ועוד.

    יצירת קשרים עם מתעניינים מהעבר

    כמה אנשים פנו אליכם ואו ביקרו באתר שלכם אך לא ביצעו בסוף רכישה/הזמינו שירות? כנראה שלא מעט! קהל זה אמנם לא רכש מכם בעבר, אך הוא לגמרי הביע רצון והתעניינות במה שיש לכם להציע.

    זה הזמן לפנות אליהם בשנית ולהציע להם הצעות אטרקטיביות אשר יצדיקו מעבר מהספק הנוכחי (והיקר יותר) שלהם אליכם. זה בדיוק הזמן לשינוי!

    יוצאים לשטח ומביאים לקוחות

    יש לכם יותר זמן פנוי, הכל רגוע יחסית, זה הזמן לפנים מול פנים קלאסי. ניתן בהחלט לפנות יזום ללקוחות הן במרחב הפיזי והן במרחב המקוון עם הצעות מותאמות בניסיון לעורר אותם לבצע מכם רכישה/להזמין שירות.

    השטח עצמו מתגעגע לשיווק הפרונטלי. דווקא היום שאף אחד כבר לא עושה זאת, אתם יכולים להשיג בולטות מסוימת ולעורר אמון אצל לקוחות שנואים לפקפק באופן טבעי בהיעדר פנים מאחורי השירות/מוצר.

    משפרים שיטות עבודה ותהליכים

    תמיד יש מה לשפר אבל אין זמן ליישם בשטח. ניתן לנצל זמנים מתים בתקופות מורכבות כדי ליצור תהליכי עבודה, לעבור למערכת CRM חדשה ומודרנית, ניתן לבצע התאמות נדרשות לצורכי העסק המתפתחים כל הזמן וכך גם מגוון פעולות נוספות.

    בתקופות משבר, כל הבעיות הארגוניות מקבלות זרקור וניתן לזהות אותן ולטפל בהם כנדרש אחת ולתמיד וכך לצאת מתקופות קשות חזקים יותר!

    לסיכום,

    כסף הוא מרכיב מאוד משמעותי עבור עסקים ועדיין אין ערך גבוה יותר מזמנו של בעל העסק בעצמו. הסתגלות לניהול שיווק מבוסס זמן ולא כסף ישמש אתכם גם בעתיד כאשר תחזרו להשקיע סכומים ניכרים בשיווק במקביל לשמירה על שיטות העבודה החדשות.

    אין לכם זמן לבצע זאת בעצמכם, טוב בשביל זה אנחנו כאן ונשמח להמשיך את הטיפול בכל שיטות העבודה החדשות עבורכם כאשר השוק חוזר לעצמו, מקווים שנתנו להם קצת אופטימיות, בהצלחה 🙂

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן