fbpx

השקעתם כסף בשיווק, ראיתם קליק על המודעה, תוך כמה זמן אפשר לדעת אם המודעה עבדה או לא? רבים מנסים לתהות איך מודדים אפקטיביות של קמפיינים, איך בעצם ניתן לדעת מאיזה קמפיין הלקוח הגיע וכמה זמן עבר מרגע חשיפה ראשונית/קליק על המודעה ועד לביצוע הרכישה.

במאמר זה אנו נסקור את הנושא על בסיס מידע סטטיסטי שאספנו על בסיס מעל 100 אתרים בתחומים שונים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    זמן מקליק עד רכישה און ליין

    כאשר מודדים תוצאות קמפיינים בגוגל, פייסבוק ואו טיקטוק וכל ערוץ אחר, סביר להניח שאנחנו מריצים מספר קמפיינים שונים ברצף ואו בחפיפת זמן. לכן, אין דרך לדעת מאיזה קמפיין/מודעה הגיעו הרכישות. מרבית כלי הניתוח והמדידה אינם מסוגלים להראות לנו את הנתון החשוב ביותר בכדי לשפר את הקמפיינים.

    במקרים רבים, מה שמעניין אותנו הוא:

    Conversion Lag – זמן עד המרה

    כלומר, אנחנו רוצים לדעת מה מידת הרלוונטיות של המודעות שלנו, מה איכות הקמפיינים שלנו, אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד על כך הנו להבין כמה מהר המשתמש עבר מצפיה במודעה לרכישה באתר.

    כאשר, ישנם ממוצעים שונים על פי הקריטריונים הבאים:

    • מקורות הגעה
    • עלויות מוצרים
    • סוגי מוצרים 

    Conversion Lag לפי מקורות הגעה

    יש הבדלים די משמעותיים בין מקורות פרסום המודעות. כך לדוגמה רשתות חברתיות נוטות ליצור אינטראקציות רבות אך חלקן המרבי אינו מבצע פעולות משמעותיות באתר. אבל, באופן מרשים למדי, דווקא אלו שכן מבצעים את הרכישה – עושים זאת במהירות.

    • זמן ממוצע בין קליק במודעה בפייסבוק/אינסטגרם/טיקטוק לרכישה עומד על 3 דק'.

    מצד שני, גולשים שמגיעים ממנועי החיפוש אורגנית ואו ממומן בגוגל, נוטים ליצור הרבה פחות אינטראקציות ולהגיע הישר למוצר הנדרש להם. אך ההתנהגות שלהם מעט שונה, יכול לקחת זמן עד שהם יבצעו השוואת מחירים  – הם לוקחים את הזמן.

    • זמן ממוצע בין קליק במודעה בגוגל אורגני/ממומן לרכישה עומד על שעה.

    Conversion Lag לפי עלויות מוצרים

    זה אמנם הגיוני לחלוטין, אך יש לקחת זאת בחשבון. יש פער בהתנהגות הרכישה של גולשים בהתאמה לעלות המוצרים שהם רוכשים. כאשר רוכשים מוצרים עד לעלות של 200 ש"ח יש התנהגות מסוימת, כאשר רוכשים מוצרים בטווח שבין 200-1000 ש"ח יש התנהגות אחרת. וכמובן שבמוצרים עם עלויות גבוהות יותר, זמני הקליק עד רכישה מתארכים אף יותר.

    • זמן ממוצע בין קליק במודעה לרכישת מוצר עד 200 ש"ח – כ3 דק'
    • זמן ממוצע בין קליק במודעה לרכישת מוצר עד 1000 ש"ח – כשעה
    • זמן ממוצע בין קליק במודעה לרכישת מוצר מעל 1000 ש"ח – עד ימים!

    מידע זה חשוב מאחר ואנחנו נרצה למדוד את ביצועי הקמפיינים בראיה מעט שונה. לא תמיד נמדוד ביצועים על בסיס תצוגה יומית, לא תמיד נדע לשייך במדויק (ניתן עם כלים שונים) את המקור האמיתי של הרכישה ואם היה שילוב של מקורות שונים וכן הלאה..

    Conversion Lag לפי סוגי מוצרים

    ישנם מוצרים שבהם הרכישה מהירה מאוד. ישנם מוצרים שבהם הרכישה איטית במיוחד. כאשר באמצע כמובן מרבית המוצרים אם מנעד ממוצע של 1-3 דק' להשלמת הרכישה. ההבדל העיקרי בין סוגי המוצרים הנם:

    1. מוצרים העונים על צורך – מוצרי חשמל, ציוד משרדי ועוד..
    2. מוצרים העונים על רצון – תכשיטים, אופנה, גאדג'טים וכ'ו..

    ככל שמדובר במוצרי רצון (לרוב ישווקו גם ברשתות חברתיות..) – זמן התגובה קצר יותר. ככל שמדובר במוצרי צורך (לרוב ישווק בגוגל/זאפ..) – זמן התגובה ארוך יותר.

    ההבדל הוא כמובן בייחודיות המוצרים ובתחושה שאין אפשרות להשוות מחירים ואו להוזילם ברכישה ממקור אחר. לעומת זאת מוצרי מדף ומוצרים שניתן לרכוש במגוון מקורות נוטים ליצור אצל הלקוחות צורך ביותר זמן התלבטות. במקרים רבים הם יפתחו כמה טאבים בדפדפן ויבצעו השוואה בין אתרים שונים..

    לסיכום,

    כאשר מנהלים אתר, רצוי להתקין עליו רכיבים שמודדים את מקורות ההגעה של כל רכישה ורכישה. כמו כן, רצוי מאוד להתקין רכיבים שבודקים מהו הזמן מהרגע שהלקוח זוהה לראשונה באתר עם המקור הגעה שלו ועד להשלמת הרכישה בפועל. זאת, בעיקר כדי להבטיח יכולת ניטור וניתוח המידע הרבה בצורה מדויקת ככל האפשר.

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן