fbpx

גם אתם מרגישים את זה, עוד ועוד זירות שיווק, עוד ועוד רשתות חברתיות, כל הפרסום עובר לדיגיטל. שאלו את עצמכם את השאלה הבאה, כמה מתוך סך הפעולות של מנהל השיווק בחברה נעשות בפועל במרחב המקוון, באינטרנט? מתי פעם אחרונה השקעתם סכום משמעותי בשיווק במרחב הפיזי? – האם ייתכן ואתם צריכים מנהל דיגיטל במקום מנהל שיווק!?

כמה עולה ניהול דיגיטל?

אין ספק שהפרסום באינטרנט עובד טוב יותר (בעיקר מדויק יותר) בהשגת לקוחות חדשים לכלל סוגי העסקים. מאחר וכך, מרבית מנהלי השיווק בוחרים להשקיע את מרבית התקציב שעומד לרשותם בכלים טכנולוגיים ובפלטפורמות של גוגל ופייסבוק. ככל שעובר הזמן, מנהלי השיווק הופכים אט אט למנהלי דיגיטל. אך בשונה ממנהלי שיווק שעלות שכרם נעה בטווח של 12,000-20,000 ש"ח לחודש, מנהלי דיגיטל מגיעים עם הכשרה שונה ועם סט כלים צעיר יותר ועלות שכרם נעה בטווח של 8,000-14,000 ש"ח לחודש בלבד.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כלומר, כבר כיום, מרבית העסקים הקטנים והבינוניים יעדיפו לשכור מנהל דיגיטל על פני מנהל שיווק. מאחר והכלים השיווקיים בדיגיטל מדידים, ניתן גם לבחון את ההשוואה בין מנהל דיגיטל שכיר שכפי שצוין מעלה עולה לא מעט אל מול החזקת מנהל דיגיטל במיקור חוץ שעולה הרבה הרבה פחות!

    אז איך בוחרים מנהל דיגיטל?

    אם השתכנעתם שאתם מחפשים מנהל דיגיטל, אתם בוודאי רוצים לקבל את הערך הגבוהה ביותר ביחס להשקעה, לכן אתם רוצים לחפש מנהל דיגיטל ש"גדל לתוך האינטרנט". במילים אחרות, אתם מחפשים מנהל דיגיטל צעיר שחי את הרשתות החברתיות ואינו מתקשה להשתלב בעוד ועוד רשתות חדשות שצצות מידי בוקר (פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'אט, טיקטוק, לינקדאין, טוויטר ועוד..)

    לא, אתם לא מחפשים מנהל בעל תארים מפוצצים ואו וותק בהובלת תהליכים בחברות גדולות. אתם מחפשים מישהו שישקיע את זמנו במיטוב התועלת על כל שקל שמשוקע בהתבסס על ניתוח תוצאות בפועל. הכל מדיד, הכל ידוע, רק הנתונים קובעים אילו קמפיינים יצאו לדרך ובאילו פלטפורמות נכון לעסק שלכם להשקיע!

    מה עדיף, מנהל דיגיטל שכיר או מנהל דיגיטל במיקור חוץ?

    אנחנו כמובן לגמרי משוחדים. לכן, לא נחליט עבורכם מה טוב עבור העסק שלכם, אך נפרוס את היתרונות והחסרונות בכל שיטת העסקה,

    יתרונות וחסרונות בהחזקת מנהל דיגיטל שכיר:

    אין ספק שהעסקה ישירה נותנת יותר שליטה ובקרה על עבודת מנהל הדיגיטל. אך, לצד יתרון זה יש עלויות גבוהות שלעתים הופכות את כל הפעילות השיווקית ללא כלכלית גם כאשר הקמפיינים מניבים תוצאות מרשימות.

    • יתרונות:
      • מנהל הדיגיטל חי את העסק מקרוב.
      • מנהל הדיגיטל זמין לכם בכל שעות העבודה.
    • חסרונות:
      • צריך להעסיק את מנהל הדיגיטל במשרה מלאה.
      • עלות השכר של מנהל דיגיטל גבוהה למדי.

    העסקה ישירה מתאימה בעיקר לעסקים בינוניים וגדולים אשר משקיעים בתקציבי שיווק גבוהים. עסקים גדולים מאוד, יחזיקו לרוב מנהל דיגיטל כעובד תחת מנהל השיווק.

    יתרונות וחסרונות בהחזקת מנהל דיגיטל במיקור חוץ:

    העסקת מנהל דיגיטל במיקור חוץ מאפשרת גמישות רבה בהוצאות החודשיות כמו כן מקנה חיסכון משמעותי בהוצאות הקבועות בשיווק המקוון.

    • יתרונות:
      • מנהל דיגיטל בהתאמה לצורכי העסק (X שעות ביום/בחודש בלבד).
      • מנהל דיגיטל מנוהל על ידי אנשי מקצוע ולא על ידכם. (חיסכון בזמן/כאב ראש).
    • חסרונות:
      • מנהל הדיגיטל לא בהכרח יבין עד הסוף את מהות העסק.
      • מנהל הדיגיטל עלול להתנהל בצורה פחות אחראית עם תקציבי השיווק.

    העסקה במיקור חוץ של מנהל דיגיטל נכונה בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים בעלי תקציב שיווק מוגבל. זה נכון גם לחברות בינוניות גדולות אשר מנהלי השיווק הוותיקים בהם רוצים עזרה מקצועית וצעירה בפלטפורמות המתחדשות.

    לסיכום,

    העלות המשוערת לניהול דיגיטל 360° במיקור חוץ נעה לרוב בטווח שבין 3,600-5,600 ש"ח לחודש בתלות בהיקף הניהול הנדרש לעסק. כלומר, מדובר בעלות של בין 30%-50% מעלות העסקת עובד שכיר על כל התנאים הסוציאליים שמגיעים לו. לכן, מומלץ לבחון היטב את האפשרות לניהול דיגיטל במיקור חוץ במקביל לאיתור מנהל דיגיטל לפי צורכי העסק.

    מאחר ואין כל התחייבות לשירותי ניהול אתרים/שירותי ניהול דיגיטל, ניתן לבצע בדיקת היתכנות כלכלית של מספר חודשים כדי לבדוק את מידת ההתאמה אל פתרון זה לעסק. במידה ולא הלך כנדרש, תמיד ניתן להעסיק עובד שכיר במשרה מלאה כמובן..

    רוצים ללמוד עוד? מעוניינים לשקול זאת יחד איתנו? השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן