fbpx

כולם עוברים למכור ולקנות און ליין. זו לא הנחה אופטימית אלא עובדה מוכחת שהושרשה היטב בתקופת הקורונה. הבעיה היא, שרבים מבעלי האתרים מכירות צופים בנתוני החנות ונחרדים, כ-80% מהגולשים שהגיעו לסל קניות, לא השלימו רכישה בפועל באתר!!

איך מגדילים רכישות בחנות?

מחקרים בינלאומיים נרחבים שבחנו את ההתנהגות של גולשים באתרי מכירות הציגו נתונים שונים באשר ליחס ההמרה בין גולשים שביקרו באתר ובין הרכישות בפועל, הנתונים הציגו שיחס ההמרה הממוצע עומד על 3% (כאשר נתון זה משתנה בהתאם למקור התנועה – רשתות חברתיות, פרסום בגוגל, תנועה אורגנית וכמובן למוצרים הנמכרים באתר).

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    נתונים אלו כשלעצמם די מעניינים אך מה שיותר מעניין הנו היחס בין המוסיפים מוצרים לסל הקניות באתר ובין אלו שרכשו בפועל. כאן אנו נראה שרק 20% מהמוסיפים לסל אכן ישלימו את המשפך המלא וישלימו רכישה – ישלמו כסף.

    כלומר, 80% מהגולשים שהביעו עניין רב במוצר שהאתר מציע פשוט לא ירכשו את המוצר בפועל וזאת מסיבות מגוונות:

    • מחיר גבוהה מידי.
    • עלות או אי זמינות משלוח.
    • חוסר ביטחון בהזנת פרטי אשראי.
    • ועוד..

    מתוך הבנה זו, ניתן להסיק שעל ידי פעולות יחסית פשוטות ניתן להגדיל את היקף המכירות גם בלי להוציא עוד הרבה כסף על שיווק לקהלים חדשים!!

    איך עושים זאת? להלן מספר תשובות,

    1. מתאימים את המשלוח לעסקה:

    לא תמיד צריך להציג עלות משלוח, ניתן לייקר במעט את המוצרים היקרים וכך להציע משלוח בחינם כך שלא יהיו הפרעות נוספות לגולש בסל הקניות.

    במקרים רבים, דווקא העלות הזניחה של המשלוח היא זו שגוררת חשיבה מחודשת על כדאיות העסקה (אולי רכישה מקומית בחנות פיזית..) וגורמת לכך שהגולש מסיים את ביקורו באתר מבלי להשלים רכישה.

    2. רודפים אחרי הגולש לאורך זמן:

    גולשים רבים מוסיפים מוצר לסל מאחר והם חושקים בו. אך, ברגע שהם צריכים להזין פרטי אשראי הם מקבלים רגליים קרות (ואף אחד לא רואה כשהם יוצאים..), במקרים אלו, אנו יודעים שהגולש רוצה במוצר ואף יש לנו את כתובת הדואר האלקטרוני שלו ולכן אנו נתזכר אותו מספר פעמים על כך שהמוצר מחכה לו באתר.

    בצורה זו, מספיקה תזכורת אחת אשר הגיעה בתזמון נכון והלקוח יכול לחזור לאתר להשלמה מהירה של הרכישה בצורה אימפולסיבית ובהצלחה!

    3. מאפשרים תשלום בטוח יותר:

    לא כולם אוהבים לשלם באשראי. לכן, צריך להרחיב את אפשרויות המשלוח לכמה שיותר אפשרויות. כך לדוגמה, אנו נציע את האפשרויות הבאות:

    1. תשלום באשראי ישראלי.
    2. תשלום באשראי דרך פייפאל.
    3. תשלום בהעברה דרך ביט.
    4. תשלום באמצעות הטלפון.

    תתפלאו, אך עסקאות טלפוניות מול נציג יכולות להגדיל את מספר הרכישות בעשרות אחוזים.

    4. מעניקים הנחות במעמד הרכישה:

    הלקוח הוסיף לסל, עבר לסל הקניות, המשיך לעמוד פרטים אישיים ותשלום, זה הזמן להעניק לו הנחה נוספת לזמן קצר בגובה אחוזים בודדים סתם ככה.

    הטבה זו אמנם עולה לנו כסף אך נותנת לרוכש הפוטנציאלי את הפוש האחרון שהוא צריך בכדי לא לחשוב על העלות אלא על העסקה המשתלמת כל כך שכללה משלוח חינם + 2% הנחה נוספים על ההנחה הקבועה בחנות…

    *ניתן כמובן להעניק מוצר מתנה או הטבה לרכישה חוזרת במקום אחוזי הנחה.

    5. מציגים זרזים להשלמת רכישה:

    אסור שהגולשים יחשבו. כדי למנוע מהם לחשוב ולהתלבט, אנו נרצה להציג הודעות על כך שהמלאי של המוצר נמוך ושגולשים אחרים בוחנים אותו, כל הקודם זוכה!

    ניתן גם להציג אחוז הנחה להזמנה בתוך 5 דק' עם מונה זמן לאחור או כל פתרון יצירתי אחר שיגרום לגולש למהר ולקבל החלטה בזמן אמת..

    לסיכום,

    אלו רק דוגמאות לאפשרויות העומדות לרשות מנהלי אתרים בכדי לעזור לגולשים להשלים רכישה. הכפלת מספר הרוכשים באתר ביחס למספר המבקרים באתר תייצר שינוי מטורף בהיתכנות הכלכלית של האתר והרווחים יעלו משמעותית מבלי להוציא עוד כסף.

    רוצים שנעשה זאת עבורכם, רק בקשו ממנהל האתר שלכם בכך והוא ידאג לכך עבורכם, בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן