fbpx

לא לכל עסק נכון למכור מוצרים באינטרנט. יש לא מעט תחומים בהם הלקוחות ברובם רוצים להגיע לחנות, לגעת ולחוש פיזית את המוצר ואף להתאים את המוצר בהתאמה אישית לצרכים שלהם. מצד שני, אי נוכחות און ליין יכול לגרום לפגיעה משמעותית במותג ובזכות הקיום של העסק בשנים העתידות לבוא. 

במאמר זה נסקור את הכדאיות בהקמת חנות אינטרנטית שדוחפת את הלקוחות לבוא ולרכוש את המוצרים בחנות הפיזית, בזירה המוכרת לכם.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    חנות אינטרנטית הדוחפת חנות הפיזית

    כבעלי עסקים, אתם יודעים טוב מכולם מה אנשים רוכשים און ליין ומה אנשים מעדיפים לרכוש עדיין באופן פרונטלי מול איש מקצועי. במקרים בהם אתם יודעים שהמוצרים שלכם לא ימכרו כמו שצריך און ליין, עליכם לבצע התאמות נדרשות כדי למנף את הכוח של האינטרנט לטובת העסק הפיזי כדי לזכות בתעדוף טבעי על פני יתר המתחרים.

    אחת הדרכים ליהנות מהשיווק הממוקד באינטרנט בלי למכור און ליין הנו להניע את הגולשים באתר המכירות לבקר בחנות הפיזית ולקבל שירות מקצועי ואנושי בצורה הטבעית בה אתם שולטים היטב, בה אתם יכולים להעניק ערך מוסף.

    דוגמה לענף בו עדיף להפנות מהארון ליין לחנות הפיזית:

    *תחום האופטיקה. רוב הרוכשים רוצים לראות אופטומטריסט אנושי בטרם ירכשו עדשות ראיה.

    *הרשתות הגדולות מוכרות און ליין לאחר שלקוחות ביקרו בחנות הפיזית, בחרו כבר זוגות משקפיים והם רק מבצעים את הרכישה און ליין כדי ליהנות מהנחה נוספת..

    תחומים נוספים בהם רכישה אופליין היא המובילה:

    • ענף הריהוט.
    • ענף הסניטריה.
    • ענף הסלולר (בחלקו).
    • ענף החשמל.
    • ועוד..

    איך מפנים מהאתר לחנות הפיזית?

    החנות האינטרנטית יכולה להציג מידע רב אודות המוצרים שיש לכם בחנות הפיזית. כל מוצר יכול להכיל את המפרט הטכני, הנחיות שימוש, תמונות ואף מחירים אבל הכפתור הוספה לסל שיופיע במוצר אינו העיקר. כלומר, אנחנו לא בונים על כך שרבים יבצעו רכישה בפועל דרך האתר (אם קנו בכל זאת, מגניב!).

    הדרכים שלנו להפנות לקוחות לחנות הפיזית:

    1. אפשרות שמירת מוצר במלאי ללקוח בסניף נבחר.
    2. אפשרות השארת פרטים מהירה לחזרת נציג ותיאום ביקור בחנות.
    3. אפשרות לשיחה/וואטסאפ בקליק הישר לנציגי החנות.

    אנחנו נרצה להעניק כמה שיותר דרכים ליצירת קשר מהירה וקלה כך שהלקוח יבצע את החיבור הראשוני אלינו ויטרח לנסוע לחנות הפיזית לשם המשך רכישה. כך לדוגמה, ניתן לאפשר תיאום תור מראש עם איש מקצוע בחנות ואו להבטיח ללקוח שמירת המוצר הנבחר (במוצרים מבוקשים) לזמן מסוים כך שהוא ימצא זמן ויגיע לחנות בידיעה שהמוצר שהוא רוצה ממתין לו ובמחיר ידוע מראש.

    האם זה כלכלי / האם זה עובד?

    מאוד. יש לנו לקוחות בתחומים שונים שמקבלים מאות פניות ושיחות מידי חודש אשר כולן לתיאום הגעה לסניפים הפיזיים של החנויות. יתרה מזאת, מכירה מקוונת מוגבלת ביכולת להגדלת סל הרכישה. לעומת זאת, בביקור פיזי מול נציג מכירות מיומן, הלקוח רוכש לא רק את הפריט שרצה אלא גם שלל פריטים נלווים שנדרשים לו וזאת בזכות הסיוע האנושי.

    לעתים קרובות אנחנו נמשוך פנימה לחנות הפיזית לקוחות עם הבטחה למוצרי ביקוש במחירים מעולים מתוך ידיעה שאנחנו נוכל להציע להם שלל מוצרים משלימים ונלווים שיהפכו את העסקה לכדאית לשני הצדדים.

    אז כן, קשה יותר למדוד את התוצאות של הקמפיינים באינטרנט ואיך זה השפיע על המכירות בחנות. אבל, אם תשאלו את המבקרים בחנות איך שמעו עליכם? למה באו אליכם? רבים יגידו שראו פרסום באינטרנט או ביקרו באתר וראו משהו שהם רצו!

    לסיכום,

    נכון, האינטרנט אינו פתרון מושלם לכלל סוגי העסקים. אך, אסור לוותר על המסחר המקוון. יש לשלב את המסחר המקוון יחד עם המסחר המסורתי, לעשות זאת ברגישות (לפעמים בלי מחירים..) כדי להבטיח הצלחה עתידית בעסק!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן