fbpx

בניית קישורים הנה מתודה מקובלת בעולם הקידום האורגני לחיזוק המוניטין/הערך של אתר אינטרנט ברשת. למרות האמור, עם השנים הערך של בניית קישורים נמצא בירידה מסוימת עם התחזקות רכיבי הבינה המלאכותית באלגוריתמים של מנועי החיפוש.

בעוד בעולם בניית קישורים עובד אך ורק מאתרי מיינסטרים חזקים במיוחד. בישראל האלגוריתם קצת יותר משוחרר וגם היום, בשנת 2022-3 עדיין יש לבניית קישורים השפעה רבה על המיקומים האורגניים של אתרי אינטרנט. אבל האם זה נכון גם לחנויות אינטרנטיות? על כך נרחיב כעת!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בניית קישורים לחנות אינטרנטית

    כדי להחליט האם להשקיע כסף ואו בזמן יקר בבניית קישורים לחנות אינטרנטית יש קודם כל להבין מה ואיך קישורים עובדים ואז נוכל לבחון את הצורך/הכדאיות בהתאמה אישית לחנות שלכם:

    בניית קישורים:

    מנועי החיפוש משתמשים במגוון פרמטרים בכדי להעריך אתרי אינטרנט. למנועי החיפוש יש אלגוריתמים שבוחנים את איכות התוכן, קריאות התוכן, התנהגות המשתמש בעת קריאת התוכן, האם המשתמש המשיך לחפש לאחר חשיפה לתוכן ועוד ועוד..

    מאחר ואלגוריתמים עדיין לא באמת מבינים מה המשמעות של התוכן, הן נסמכים גם על אינדיקטורים חיצוניים שמעידים על טיב התוכן/האתר ואחד מהאינדיקטורים הללו הנו כמובן קישורים נכנסים לאתר. אם אתרים אחרים טורחים לקשר לתוכן מסוים, הרי שכנראה שלתוכן זה יש ערך גבוהה ולכן גם מנועי החיפוש עלולים לראות זאת כך.

    ברגע שאנו מקשרים מתוכן אתר חיצוני לתוכן רלוונטי באתר שלנו באמצעות מילות מפתח בעלות הקשר גבוהה, מנועי החיפוש מבינים שיש קשר בין התכנים וכך בעצם המשקל של התוכן המקשר נותן דחיפה למשקל של התוכן המקבל והתוצאה לרוב, דחיפה מעלה בתוצאות החיפוש.

    איפה בניית קישורים פוגש חנויות אינטרנטיות?

    יש היגיון רב לבנות קישורים לאתרי תדמית המציעים שירות ספציפי כדוגמת "עורך דין מקרקעין". מספיק מאמרים במספר מצומצם של תחומי התמחות עם קישורים נכנסים ממקורות מגוונים בכדי למצב את האתר כגורם "בר סמכא" בעיני מנועי החיפוש ובכך בעצם לתעדף את האתר על פני אתרים שאין להם קישורים נכנסים ואינם מהווים גורם משמעותי בעיני מנועי החיפוש (גם כאשר יש להם יותר וותק/יותר תוכן).

    אבל, מה קורה כאשר מקדמים חנות אינטרנטית לדוגמה בענף החשמל בה אין ערך לביטוי "חנות מוצרי חשמל" וגם אי אפשר לקדם את כל המונחי חיפוש שקיימים בענף זה. האם עדיין כדאי לבנות קישורים נכנסים לחנות האינטרנטית? ואם כן, האם לבנות קישורים לקטגוריה ספציפית ואו לחנות באופן כללי? כפי שניתן להבין, העניינים קצת מורכבים יותר ולכן אנחנו עוסקים בנושא.

    מתי כדאי לבנות קישורים לחנות אינטרנטית?

    בגדול, כמעט תמיד רצוי לבנות קישורים גם לחנויות אינטרנטיות. ולו מהסיבה שעדיף קישורים נכנסים על פני היעדר קישורים נכנסים (תעדוף טבעי על פני חלק ניכר מהענף הקמעונאי שלא עושה זאת..). אבל, באותה נשימה צריך להגיד שאסור לצפות ליותר מידי תוצאות ביחס לביטוי ספציפי שרוצים לקדם.

    נסביר, מאחר וחנות אינטרנטית מציעה מגוון רחב של מוצרים, אין לנו אפשרות לקדם את כל הקטגוריות וכל המוצרים באמצעות קישורים. גם אם נשים פוקוס רב על קטגוריה מסוימת, ייתכן מאוד ונצליח לקדם את הקטגוריה אבל זה יהיה על חשבון יתר הקטגוריות והמוצרים בחנות.

    לכן, בבניית קישורים לחנויות אינטרנטיות הפוקוס הנו דווקא בחיזוק המותג "שם האתר". אנחנו נשקיע את מירב התקציב/זמן שיש ברשותנו בכדי לבנות קישורים לעמוד הבית ואו עמודים ראשיים באתר כי זה יאפשר לנו להפיק את התוצאות הטובות ביותר – חיזוק האתר תוך שמירה על סימטריה ויציבות לאורך כל ענפי המכר באתר.

    כן צריך להבהיר: במקרים בהם החנות עוסקת במוצרי נישה ואו בקטגוריה ספציפית, אנחנו נוכל כן לבנות קישורים נכנסים למוצרים/קטגוריות בדיוק כפי שאנו עושים בקידום אתרי תדמית.

    אם בונים קישורים – מאיפה?

    אם הגעתם למסקנה שהעלות/תועלת מצדיקה התעסקות בבניית קישורים, עליכם כעת להחליט כמה כסף/זמן תרצו להשקיע בכך. ניתן להשקיע ברכש מדיה מאתרי מיינסטרים בעלות גבוהה יחסית ומצד שני ניתן לרכוש מאמרים מקשרים מחוות קישורים (פחות מומלץ) בעלויות זניחות למדי.

    התשובה לשאלה הנה פשוטה למדי, רכשו קישורים ואו מאמרים מקשרים מאתרים בהם יש תעבורת גולשים אמיתית. כלומר, מאתרים שיש בהם פעילות כלשהי מעבר לקישורים יוצאים. יתרה מזאת, חשבו על הלקוחות שלכם, אם הם יעברו דרך הקישור החדש, האם יהיו שבעי רצון ויגיבו טוב לאתר שלכם (הקשר), ככל שהקשר בין האתר המקשר והאתר המקושר גבוהה יותר, הרי שמנועי החיפוש יתנו ערך רב יותר לקישור הנ"ל.

    לכן, אם אתם בעלי חנות אינטרנטית, גם אם אתם בונים קישורים, עשו זאת חכם. המאמר המקשר צריך להיות אודות התחום של החנות. לדוגמה: "מדריך לבחירת מדיח כלים" ובו פירוט על הסוגים השונים/המותגים השונים ולאחר מכן הקישור צריך להיות לעמוד תוכן רלוונטי המציג את מגוון המוצרים המתאימים לתוכן המדובר. כך בעצם הלקוחות מקבלים "ערך אמיתי" לכניסה שלו לאתר דרך הקישור ומנועי החיפוש "רואים זאת" על ידי ניטור ההתנהגות של המשתמשים.

    לסיכום,

    מה שלא תעשו, העיקר שתעשו! תיצרו תוכן, תשפרו את החוויה למשתמש, וכן – גם תבנו קישורים, זה מעולה!
    מצד שני, גם לא צריך להשתגע על בניית קישורים, יש לא מעט ענפים בהם התחרות כל כך קשוחה שקישורים לא בהכרח יתנו לכם את המענה הרצוי. שווה להתייעץ עם מנהל האתר שלכם ואו עם מקדם האתר שלכם בנוגע לחנות שלכם.

    במידה ויש לכם התלבטות, אנחנו חברת ניהול אתרים, לא מוכרים קישורים ואו מציעים זאת במסגרת השירות. אין לנו בעיה לתת לכם את התשובות בדיוק כפי שהם בלי שיקולים זרים. פנו, התייעצו והחליטו על סמך עצה של איש מקצוע (בחינם!)

    בהצלחה 🙂

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות:
    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה
    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:
    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00
    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:
    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות
    זמינות להספקת השירות:
    זמינות לשירות מידית
    שפות בהן השירות מוענק:
    עברית, אנגלית
    ניסיון בהענקת השירות:
    משנת 2008, מעל 15 שנה
    מספר טלפון להזמנת השירות:
    073-3745552
    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:
    Whatsapp - 055-9381228
    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:
    [email protected]
    מינימום התחייבות לקוח לשירות:
    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.
    כתובתנו:
    נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:
    שירותי ניהול אתרים
    למי מתאים השירות:
    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן