fbpx

אתם רוצים לדעת מתי תראו תוצאות מהקידום האורגני של החנות האינטרנטית החדשה שלכם? כולם מתקשים להתחייב למספר כלשהו ואתם מרגישים חוסר ביטחון? אז אנחנו כאן כדי לנסות לעזור לכם בתיאום ציפיות על סמך נתוני אמת של מאות לקוחות החברה בשלבים הראשונים.

חשוב להבהיר: מדובר בלקוחות המנויים לשירותי ניהול אתרים. כלומר, אתרים מנוהלים ולא אתרים שהוקמו והושארו בצד..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ציר זמן לקידום אורגני לחנויות אינטרנטיות 

    נתחיל בעובדה ידועה, קידום אורגני לוקח זמן! יש בהחלט קיצורי דרך שניתן לקחת אך אנחנו לגמרי לא ממליצים לעשות קיצורי דרך בתהליכים שישפיעו על שנים רבות קדימה. אבל, לרבים אין סבלנות. או יותר נכון, אין להם את היכולת לחכות למועד לא ידוע שאולי יראו או לא יראו בו תוצאות (תלוי במקצועיות המקדם..).

    לכן, לקחנו מדגם מייצג של לקוחות שהחלו את דרכם אצלנו כדי לנסות בכל זאת להעמיד איזה שהוא ציר זמן שנכון למרבית החנויות האינטרנטיות ואנו מקווים שזה יעזור לכם להבין למה לצפות על פני ציר זמן של כשנה.

    נחלק את התקופה על פני 4 חלקים:

    • עד 3 חודשים.
    • 3 חודשים עד 6 חודשים.
    • 6 חודשים עד 9 חודשים.
    • 9 חודשים עד 12 חודשים.

    מרבית העבודה של קידום אורגני נעשית דווקא בחצי הראשון של השנה. כלומר, בשלושה החודשים הראשונים עושים את רוב העבודה ובעצם מקדם האתרים סוג של מפסיד כסף כי הוא עובד שעות רבות מאוד אך מקבל שכר סביר בלבד. בשלושת החודשים לאחר מכן, מתבצעים כל עבודות האופטימיזציה והתוכן שנועדו לשפר את הקריאות ולוודא שגוגל אכן מאנדקס את החנות האינטרנטית כמו שצריך.

    בחצי השני של השנה, מקדם האתרים מתחיל להרוויח מההתקשרות עם הלקוח מאחר והוא עובד הרבה פחות קשה ומתמקד בעזרי המרה, בשיפור מהירות ובשלל פעולות קצרות אך מדויקות שמבטיחות שהחנות תמשיך להתקדם במנועי החיפוש.

    זו הסיבה שחברות קידום אורגני דורשות התחייבות..

    זה לא ממש מסתדר עם הנתונים שאני מכיר..

    רבים אומרים לנו זה לא ממש הגיוני כי הרי אני לא רואה שום תוצאה על העבודה שנעשתה בחודשים הראשונים. רבים מהלקוחות שעובדים עם חברות קידום שאינם כוללות מרכיב התחייבות אף עוזבים לאחר שלושת החודשים הראשונים מבלי לתת למקדם את היכולת לראות את פירות ההשקעה שלו..

    אז זהו, שיש פער בין מה שרואים בעין ובין מה שקורה בפועל ונסביר כעת למה.

    אם נשווה את החנות שלכם לשדה והמקדם האורגני שלכם לחקלאי, תוכלו להבין הרבה יותר. החקלאי עובד מאוד קשה להכין את השדה לזריעה. הוא מוסיף דשן, הוא חורש את הקרקע, מכין בורות לזריעה ועוד ועוד. לאחר מכן הוא זורע, משקה, מטפח ורק לאחר חודשים שהעבודה הקשה מתחילה להראות ניצנים שהופכים לצמחים שהופכים לפירות השוות ערך כספי.

    כך בדיוק נראית העבודה של מקדם האתרים. הוא מכין, זורע, משקה ומתחיל לקצור פירות רק לאחר חצי שנה לערך.

    מה ההיגיון במה שאתם אומרים?

    כאשר אנחנו מזינים חנות אינטרנטית במוצרים, בשלב ראשון לוקח למנועי החיפוש זמן לזהות שאנחנו קיימים, לזהות שיש לנו מוצרים. לאחר מכן, מנועי החיפוש יכולים להציג את המוצרים שלנו בחיפוש אך בתוצאות לא ראליות (מעל 20 בגוגל) ואנחנו בעצם נתקדם אט אט מ50 ל-40 ומ40 ל-30 ומ30 ל-20 וכן הלאה וכלל לא נדע שאנחנו במגמת התקדמות כי זה עדיין לא מתורגם לכניסות אורגניות שיובילו למכירות.

    לכן, את השלבים הראשונים של הקידום (מה שקורה מתחת לפני השטח) אנחנו כמעט לא נראה. רק לאחר תקופה כשביטויים הראשונים יתחילו להופיע בעמוד הראשון של מנועי החיפוש, אז נתחיל לראות ניצנים של העבודה וכאשר חלק  מהביטויים שקודמו יופיעו בשלושת המיקומים הראשונים במנועי החיפוש, אז אנחנו גם נראה פירות ואת הקצירה נעשה רק בסוף בסוף לאחר סיום תהליך ארוך במיוחד!

    הבטחתם מספרים, דברו איתי במספרים!

    רגע לפני שניגש למספרים (ממוצעים) חשוב להדגיש שיש בתנועה לאתר כמה שלבים ורמות הקושי בהם לא זהות!

    • 0-10 כניסות ליום – השלב הקשה והארוך ביותר בכל התהליך.
    • 10-100 כניסות ליום – שלב בו מתחילים לראות תוצאות והוא קצר מהשלב הקודם.
    • 100-1000 כניסות ביום – שלב בו רואים רווחיות והוא קצר אף הוא מהשלב הקודם.

    השלב הקשה והמסתכל ביותר שבו אנחנו מחכים לראות כ10 משתמשים אורגניים ביום בחנות האינטרנטית דורשת כ-6 חודשי עבודה! כן, קראתם נכון, העבודה הקשה ביותר מייצרת הכי פחות תוצאות מידיות.

    השלב השני שבו כבר עובדים מעט פחות רשה ורואים כבר כ100 משתמשים אורגניים ביום בחנות האינטרנטית דורשת כ-3 חודשי עבודה!. כן, הרבה פחות זמן והרבה פחות עבודה כדי לראות צמיחה של פי 10 בתנועה האורגנית.

    השלב האחרון שהוא כבר שלב ההרצה של האתר, כאשר האתר מייצר תוצאות מרשימות ומכירות לרוב דורש עוד 3 חודשים נוספים בהם הביטויים בהם אנו ממוקמים גבוהה מתייצבים בראש תוצאות החיפוש ומייצרות לנו תנועה הולמת ומתמשכת שבתורה מייצרת לנו רווחיות.

    האם יש דרך לקצר תהליכים?

    אין קיצורי דרך בקידום אורגני. אך יש להשקיע יותר עבודה מראש כך שלוחות הזמנים יתקצרו משמעותית. כך לדוגמה, אם אתם מעלים כל חודש 50 מוצרים חדשים לחנות שלכם ואתם יכולים להעלות הרבה יותר. הרי שכל מוצר נוסף בחנות הנה עוד כלי עבודה בידיו של מקדם האתרים.

    אם נעלה 300 מוצרים חדשים מידי חודש ומקדם האתרים יבצע עבורם אופטימיזציה מסודרת כנדרש, הרי שסטטיסטית הסיכוי שלנו להתברג עם יותר ביטויים במיקומים גבוהים עולה בהתאמה ולכן גם פרק הזמן בין הזריעה לקצירה תקטן משמעותית.

    בסוף הכל עניין של סבלנות (חצי שנה ראשונה בעיקר) ושל עבודה קשה שלכם ואו של חברת ניהול האתרים ולבסוף כמובן גם  במידת האמון שלכם במקדם האתרים שלכם שהוא יודע לעשות את העבודה.

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן