fbpx

יש לכם חנות אינטרנטית ואתם לא ממש מרוצים? אתם מרגישים שהגיע הזמן לשינוי אבל מרגישים "כלואים" במערכת הנוכחית? רבים רוצים לעשות שינוי אבל מפחדים לעשות זאת מאחר ומחיר הטעות בהחלט יכול להיות משמעותי באתר שכבר מוכר. רבים שואלים האם יש דרך לעבור בין מערכות ניהול של חנויות אינטרנטיות ולצאת בשלום!? התשובה, לא תמיד חד משמעית..

מעבר בין מערכות ניהול לחנות אינטרנטית

נתחיל מהסוף, מעבר בין מערכות ניהול לאתרי מכירות אינו תהליך פשוט! גם בסיוע מקצועי, אנחנו לא יכולים לדעת מראש מה תהיה התוצאה מספר חודשים לאחר מכן – זאת כי אף אחד אינו שולט באלגוריתם של מנועי החיפוש ויש מקרים בהם התוצאה אינה כפי שצפינו.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מצד שני, באמצעות סיוע מקצועי ועבודה יסודית ניתן לצמצם את הסיכון באופן משמעותי על ידי הבטחת רציפות ערך למשתמשים כך שהאלגוריתם יראה באתר במערכת החדשה כהמשך ישיר למערכת הקודמת וישמר את המיקומים ואו אף יקדם את האתר במעלה תוצאות החיפוש.

    עם הקדמה זו, בואו נצלול להנחיות,

    1. מתי הזמן הנכון לעבור בין מערכות?
    2. מתי הזמן הלא נכון לעבור בין מערכות?

    הזמן הנכון

    אם האתר מכירות שלכם בתחילת דרכו ועדיין לא מוכר יותר מידי, אם האתר מכירות שלכם נסמך על קידום ממומן (פרסום) ואו שיתופי פעולה (זאפ, זירות מסחר), אם אתם הגעתם לקצה ומרגישים שהאתר פשוט לא יכול לצמוח עוד – זה הזמן לעשות את השינוי!

    הזמן הלא נכון

    אם האתר מכירות שלכם מוכר בהיקפים גדולים ונסמך בכבדות על תנועה אורגנית איכותית, אל תעברו בין מערכות – אלא אם אין ברירה!

    איך עושים מיגרציה בין מערכות ניהול חנות בהצלחה?

    כדי לעבור בין מערכות ניהול תוכן לחנויות אינטרנטיות ולצאת מהתהליך בשלום יש לפעול לפי הנוסחה הבאה:

    מתכננים לאט, מבצעים מהר!

    מאחר וחנויות אינטרנטיות הן אתרים בתזוזה מתמדת – מוצרים חדשים/מלאים מתעדכנים/מחירים משתנים/הזמנות נקלטות, פעולת המיגרציה עצמה צריכה להתבצע בתוך זמן קצר ככל האפשר. כלומר, עלינו לתכנן את המעבר בין המערכות בצורה מדוקדקת ובעת הביצוע בפועל, לבצע במהירות שיא כדי לצמצם פערים למינימום האפשרי!

    אז נעבור לתכנון,

    תכנון מעבר בין מערכות ניהול לחנויות אינטרנטיות

    קיבלתם החלטה על מעבר ממערכת אחת לאחרת, נפלא. כעת עליכם לבצע את הפעולות הבאות:

    1. אפיון יכולות מערכת נוכחית.
    2. מיפוי שדות במערכת נוכחית.
    3. זיהוי שדרוגים/תוספות במערכת נוכחית.
    4. גיבוי הטמעות וקודים במערכת נוכחית.
    5. ייצוא מלא של נתוני האתר הנוכחי.

    בשלב ראשון, אנחנו ננסה להגדיר במדויק מה החוזקות באתר הנוכחי, מה הגולשים אוהבים/לא אוהבים באתר הנוכחי, ננסה לצלם ולהגדיר כל פרט ויזואלי שחשוב שנשמר גם באתר החדש.

    בשלב השני, נמפה את כל השדות באתר הנוכחי. כלומר, נרשום אילו פרטי מידע הזנו באילו שדות במערכת הנוכחית כדי שיתאפשר לנו לשמר את כל המידע האפשרי – גם במערכת החדשה.

    בשלב השלישי, נרשום את כל סוגי השדרוגים/תוספות שהוספנו עם השנים על גבי מוצרים שונים באתר (צבעים/מידות/שדרוגי מוצר) וזאת כי מערכות שונות מכילות מידע זה בצורה שונה (קונימבו, אישופ לדוגמה..)

    בשלב רביעי, ננהל רישומת של כל הפרטים החשובים במערכת הנוכחית. קודי הטמעה של אנליטיקס, גוגל אדס, פיקסל פייסבוק, כלי שילוח, כלי סליקה ובעצם כל קוד אימות נוסף שהוטמע במערכת הנוחכית וצריכה להישמר במערכת העתידית.

    בשלב חמישי, נייצא בפועל את תכני האתר כולו בתצורת CSV לרשומות מוצרים, לרשומות משתמשים, לרשומות קופונים/שדרוגים ואו כל יכולת נוספת שהמערכת מאפשר ונרצה לנייד למערכת החדשה.

    ביצוע מעבר בפועל למערכת ניהול חנות חדשה

    המעבר למערכת החדשה מתחיל במעבר ידני של חלקים מסוימים כמו עמודי תוכן, רכיבי עיצוב, טפסים וכלי עבודה נוספים שרלוונטיים למערכת החדשה. וממשיך בייבוא מדויק של קבצי הייצוא שהכנו במעוד מועד מהמערכת הישנה.

    זהו שלב רגיש במיוחד מאחר וכל ההכנה שנעשתה בשלב הקודם מתכנסת לייבוא זה שדורש מיפוי שדות מדויק ושיוך של כל ערך ישן לערך הרלוונטי במערכת החדשה.

    ניתן לראות שלב זה כמו פתיחה של 2 קבצי אקסלים, אקסל אחד עם האתר הישן ואקסל אחד עם האתר החדש וביצוע השוואה של העמודות כך שהתוכן מהעמודה בשם מסוים באקסל הראשון תכנס לעמודה הנכונה באקסל השני וכך בעצם מניידים את התוכן (הערך למשתמש) בין המערכות מבלי לגרוע ולפספס תכנים.

    התהליך יראה כך:

    1. שינוי כותרות עמודות באקסל שייצאנו מהמערכת הישנה
      לדוגמה: ID יהפוך לSKU
    2. שינוי ערכים בחיפוש והחלפה מהאקסל הישן לחדש:
      לדוגמה, סטטוס פרסום מTRUE לpublish כדי שהמערכת החדשה תוכל להבין את הערך.
    3. שינוי פורמט חלוקה של ערכים בעמודה בודדת:
      לדוגמה, החלפת המפריד בין ערכים לפסיק או נקודתיים לזיהוי קל של ערכים שונים.
    4. זיהוי חוסרים והשלמתן בתוכן העמודות השונות:
      לדוגמה: הוספת קידומת CDN או כתובת אתר לכתובות התמונות בייצוא.
    5. שמירת הקובץ מחדש כCSV עם קידוד UTM8 בהפרדה לפסיקים
      כדי לאפשר למערכת החדשה לקרוא את הקובץ בצורה מיטבית.
    6. ייבוא הקובץ המותאם למערכת החדשה ומיפוי שדות
      ביצוע שיוך והצלבה בין כל תוכן עמודה ועמודה לערך המתאים לו במערכת החדשה
    7. הוספת ערכים חדשים לצורכי שמירה על מבנה קישורים
      שימור תצורת קישורים ואו יצירת הפניה 301 בעת הייבוא מהישן לחדש
    8. ביצוע ייבוא בפועל, סידור מחדש, בדיקת תקינות הייבוא והנתונים.
      מוודאים זאת עוד בטרם מבצעים תהליכי המשך
    9. ביצוע ההחלפה בפועל של המערכות על ידי הפניית הדומיין לשרת החדש
      הפניה לרוב תהיה לספק חדש בתצורה של A record.
    10. הטמעה מחדש של כלל ההטמעות, קודים, שילוח וסליקה 
      לעתים מומלץ להתקין מראש תוספים אלו בטרם המעבר

    בעבודה מסודרת ומקצועית, ניתן לשמר את התוכן, מבנה הקישורים, ההטמעות ואף את הנראות העיצובית כך שהלקוחות כמעט לא ירגישו שהיה שינוי במערכת הניהול של האתר. אבל, עבודה זו דורשת מיומנות וניסיון רב אחרת התוצאה תהיה מאכזבת וכואבת למדי!

    לסיכום,

    אם הגעתם לקצה עם המערכת הנוכחית, אם החנות האינטרנטית שלכם לא ממש ממריאה, ייתכן מאוד וזה הזמן לקבל את ההחלטה ולבצע את המהלך הנכון לכם. אבל, אנחנו ממליצים בחום לפנות אלינו ואו אל גורם מקצועי אחר לשיחה לא מחייבת ולבדוק את הסיכונים מול ההזדמנויות במהלך מאין זה. אנחנו כחברת ניהול אתרים מתמחים במהלכים אלו ועושים זאת מספר פעמים רב מידי שנה ונשמח לעזור גם לכם להגשים את היעדים שלכם בהצלחה!

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות:
    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה
    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:
    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00
    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:
    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות
    זמינות להספקת השירות:
    זמינות לשירות מידית
    שפות בהן השירות מוענק:
    עברית, אנגלית
    ניסיון בהענקת השירות:
    משנת 2008, מעל 15 שנה
    מספר טלפון להזמנת השירות:
    073-3745552
    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:
    Whatsapp - 055-9381228
    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:
    [email protected]
    מינימום התחייבות לקוח לשירות:
    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.
    כתובתנו:
    נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:
    שירותי ניהול אתרים
    למי מתאים השירות:
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים
    מתאים לסוגי אתרים:
    אתרי מכירות
    חנויות אינטרנטיות
    אתרי קטלוג
    מתאים למערכות ניהול תוכן:
    אתרי Konimbo
    עלות ממוצעת לשירות:
    מחיר זול ואטרקטיבי
    טווח עלויות לשירות:
    עלות חודשית: 2,000-3,000 ש"ח לחודש
    סוג הצעת שירות:
    שירות מוצע כחלק משירותי ניהול אתרים
    מתאים לתקופת שירות:
    שירות חודשי, חודש בחודשו ללא התחייבות

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן