fbpx

יש לכם חנות אינטרנטית ואתם משווקים בפייסבוק ואינסטגרם אבל ללא הצלחה רבה? בוודאי שאלתם את עצמכם איפה בעצם הטעות? האם ברמת התקציב, האם ברמת המסר, אולי בכלל בהגדרה של קהלי היעד? במאמר זה אנו נסקור כמה הנחות יסוד שיאפשרו לכם לבצע שיווק מדויק יותר ולהשגת תוצאות אפקטיביות בהרבה ברשתות החברתיות.

איך מקדמים חנות אינטרנטית ברשתות חברתיות?

כדי לענות על שאלה זו, עלינו לבצע עצירה קלה ולשאול שאלה אחרת, מהו המוצר, החנות/המותג או המוצרים שבה?

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    במידה ואנחנו בונים את המותג ואו שמדובר במותג מוכר, לרוב עצם פרסום המותג מייצר מכירות רבות. במקרים אלו, השיווק של אתר מכירות מסוג זה ייעשה בצורה דומה לכלל יתר האתרים בשוק ובה יהיה דגש רב על גרפיקה איכותית, מסרים מדויקים ועולם תכנון תוכן שלם מסביב.

    מצד שני, ברוב המקרים בהם אנחנו בפועל מוכרים את המוצרים והחנות/המותג משמשת כגורם מתווך בלבד, הרי שאנחנו צריכים להגדיר זאת מראש!

    הגדרה זו קריטית מאחר ובמכירות און ליין, יש 2 רכיבים שלוקחים חלק בהשפעה על ביצועי הקמפיינים שלנו ברשתות החברתיות:

    1. האלגוריתם של הרשת החברתית.
    2. הרלוונטיות של המוצר עבור הלקוח.

    כאשר אנחנו מוכרים מוצרים עלינו להזין את האלגוריתם של הרשתות החברתיות בכמה שיותר דאטה (אפשרויות, שדות, מידע אינפורמטיבי הניתן לניתוח למידה ושיוך) בכדי שהן בתורן יוכלו להציג את המוצרים שלנו לאותם אנשים שבדיוק מחפשים מה שיש לנו להציע. במקביל, על ההצעה שלנו בעת הצגתה למשתמש לכלול את מלוא המידע שנחוץ ללקוח בכדי לקבל את החלטותיו והן לרוב – תמונה, מחיר וזמינות שילוח.

    אז מה בעצם אתם אומרים?

    כאשר משווקים חנות אינטרנטית בפייסבוק ואו באינסטגרם, עלינו לאפיין אלו מוצרים אנחנו רוצים למכור ואותם לשים במרכז. ביכולתנו לעשות זאת בשני אופנים עיקריים:

    1. גרפיקות מושקעות במרכזן המוצר והמחיר.
    2. שימוש בקטלוג מודעות אוטומטי מהאתר.

    כאשר אנחנו רוצים לקדם מספר מצומצם של מוצרים (לרוב עד 5 בתצוגה), כאשר יש לנו ערך גבוהה להציע (מחיר מעולה), הרי שנרצה לעצב תמונות מרשימות בהם המוצר מופיע בצורה בולטת יחד עם המחיר וקישור לאתר בתצורת קרוסלה.

    כאשר אנחנו רוצים לקדם את כל החנות האינטרנטית ורוצים כמה שיותר מכירות בכמה שפחות כסף, הרי שנעדיף לעשות שימוש בבינה המלאכותית של פייסבוק ולהציע כמה שיותר מוצרים שימשכו באופן אוטומטי מהאתר.

    מאחר ופייסבוק השיקו את היכולות החדשות Advantage+ אשר ממנפות את יכולות הAI של החברה לרמות גבוהות במיוחד. במקרים רבים זו השיטה הטובה ביותר לשווק חנות. עם הזמן ניתן לשלב יחד עם שיטות נוספות אך הצעת כלל המוצרים לאלגוריתם כדי שההתאמה תהיה הטובה ביותר תהיה לרוב האפיק הכלכלי ביותר עבורכם.

    ניסיתי, זה לא עובד כפי שכתבתם..

    בוודאי. עבודה עם אלגוריתם דורשת הכנה. לא מספיק לחבר את האתר למנהל הקטלוגים בפייסבוק כדי להשיג את התוצאה. עלינו לבצע הכנות מקדימות בצד אתר כדי להזין את האלגוריתם במידע המדויק ביותר:

    1. הטמעת פיקסל בצורה תקינה
    2. הטמעת API לאירועים/המרות בצורה תקינה
    3. מיפוי שדות בצורה נכונה – מחיר מבצע, תיאור קצר

    ועוד..

    יש צורך בהזנה של מקסימום מידע לכל מוצר, כמו כן חשוב מאוד להזין גם לגוף המודעה את התיאור הארוך של המוצר על אף שלא יראו אותו (ייחתך לאחר השורה השלישית..) וזאת כדי שהאלגוריתם יבין כמה שיותר טוב את מהות המוצר ומידת ההתאמה של המוצר למשתמשים.

    במילים אחרות, כל שיווק ובכלל זה גם שיווק ברשתות חברתיות מתחיל בניהול אתר. אם אתם לא מגיעים לזה, אם המוצרים באתר דלים בתוכן, הרי שלפעמים שווה לשכור חברת ניהול אתרים כדוגמתנו כדי לעזור בעיבוי התוכן, בשיפור כותרות המוצרים, בהשוואת מחירים למתחרים, ביצירת ערכים ניתנים לזיהוי. הכל כדי שהמודעות שלכם יתפקדו בצורה מושלמת ברשתות החברתיות והרווחיות תגבר.

    פנו אלינו לכל שאלה נוספת, בהצלחה 🙂

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן