fbpx

אז הגיע לחנות שלכם איש מכירות נמרץ והציע לכם לבנות אתר מכירות שיקפיץ אתכם למאה העשרים ואחת. איש המכירות הבטיח הרים וגבעות, מכירות מטורפות (כמובן על בסיס נתונים שהוא מכיר..!) ואתם השתכנעתם לבנות אתר מכירות לעסק. כעת, לאחר מספר חודשים, מתברר לכם שהפער בין הרצוי למצוי גדול במיוחד. אין מכירות או שיש מכירות דלות ואולי אף אין הצדקה להחזקת האתר מכירות באוויר.

רגע לפני שאתם מתייאשים, להלן הטיפ החשוב ביותר לבעלי אתרי מכירות,

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    "נא להתאזר בסבלנות!"

    מה זה בעצם אומר, על כך נרחיב כעת.

    מכירות באינטרנט – כמה זמן לוקח לראות תוצאות?

    רוב אתרי המכירות באינטרנט הן שלוחה וירטואלית של עסקים פיזיים קיימים. כלומר, מאחורי כל אתר מכירות, יש חנות פיזית המחזיקה בסחורה זמינה ומבוקשת למכירה. לכן, מומלץ בשלב ראשון לשנות כיוון חשיבה ולהתחיל להתייחס לאתר המכירות כאל סניף נוסף של העסק. רק כך תוכלו להרשות לעצמם את הסבלנות הנדרשת בשלבים הבאים.

    כמו שבחנות פיזית אנו משקיעים בשכירות, בשיפוץ, בסחורה, בפרסום, כך גם בסניף הווירטואלי של העסק רצוי להשקיע לא מעט כסף. אך, בשונה מחנות פיזית הדורשת השקעה גבוהה בהתחלה ולאחר מכן ההשקעה אט אט מחזירה את עצמה, באון ליין, ההשקעה נמוכה יותר בהתחלה אך מתמשכת לאורך זמן מסוים עד שקוצרים פירות.

    ובתכלס, למה לצפות? להלן הנתונים,

    שלבים עד למכירות און ליין בחנות חדשה:

    תהליך ההשקעה/ההקמה של חנות אינטרנטית נחלק על פני השלבים הבאים:

    1. הקמה של תשתית החנות האינטרנטית.
    2. הזנת תוכן/מוצרים לחנות האינטרנטית.
    3. אופטימיזציה למוצרים בחנות האינטרנטית.
    4. שיווק של החנות האינטרנטית.
    5. שירות לקחות/לקוחות חוזרים/הגדלת מעגלי לקוחות.

    בשלב ראשון, עליכם לבחור על בסיס איזו מערכת ניהול תוכן (CMS) ברצונכם להקים את החנות האינטרנטית. רוב המערכות דומות ביכולות שלהן עם מגבלות לכאן ולכאן. (תחשבו על זה כמו שכירת חנות פיזית) לאחר שהחנות הוקמה, יש צורך להזין מאות ואף אלפי מוצרים אפשריים לחנות. (תחשבו על זה כאל רכישת מלאי וסידורו על המדפים בחנות) לאחר מכן, יש לבצע אופטימיזציה לקטגוריות, תגיות, סינונים וכמובן למוצרים עצמם לניווט אופטימלי (תחשבו על זה כאל הצמדת תגיות למוצרים, סידורם לפי מידות על המדפים) לבסוף אנו צריכים להזמין את הציבור הרחב להיכנס לחנות האינטרנטית, לדעת על קיומו של האפשרות לרכוש מאיתנו גם באון ליין וזאת באמצעות קמפיינים שיווקים לקהלי יעד רלוונטיים (תחשבו על זה כאל פרסום במקומון, בעיתון ,ברדיו או בטלוויזיה).

    לבסוף, עם תחילת המכירות באתר, יש להעניק שירות 100% ללקוחות כך שהם יבחרו לבצע רכישות נוספות בעתיד דרך האתר ולהמליץ גם לחבריהם. כמו כן, עלינו לשמר לקוחות קיימים על ידי דיוור ואו שיווק ממוקד להחזירם לעוד ועוד רכישות (תחשבו על זה כאל הרמת טלפון ללקוח, יצירת סמול טוק עם הלקוח בחנות).

    מה טווחי הזמן ליצירת רווחים מחנות און ליין:

    כפי שניתן להבין, הקמה וניהול של חנות אינטרנטית דורשת לא מעט. לרוב בעלי החנויות האינטרנטיות יש עובד שמנהל את האתר ואו הם שוכרים חברת ניהול אתרים כדוגמתנו שתעשה זאת עבורם בכדי לחסוך זמן, כאב ראש ובעיקר כסף רב בחודשים הראשונים עד שההשקעה מחזירה את עצמה.

    טווחי הזמן הן כדלהלן:

    • הקמה  – חודשיים, אין מכירות.
    • הזנת מוצרים – חודשיים, אין מכירות.
    • אופטימיזציה – חודשיים, יש מכירות דלות.
    • שיווק החנות – מתמשך, יש מכירות נאות.
    • שימור – מתמשך, גדילה מתמדת למכירות.

    כפי שניתן לראות, חנות אינטרנטית ממוצעת תדרוש בין 4-6 חודשים בכדי להתחיל להציג מכירות. זאת אף בניהול אופטימלי של מנהל אתרים מקצועי. אנו תמיד ממליצים להסתכל לטווח ארוך יותר של בין 6-8 חודשים קדימה ולא לשאוף למכירות (ראליות) קודם לכן.

    טעויות של בעלי אתרי מכירות

    יש בעלי אתרי מכירות שפשוט מתייאשים מוקדם מידי, לאחר 2-4 חודשים הם מסתכלים על ההוצאה (פיתוח+ניהול) שמגיעה אף לעשרות אלפי שקלים ומרימים ידיים. הם בעצם מורידים את כל ההשקעה לטמיון וחבל. דמיינו שהשקעתם והתחייבתם על שכירות של מיקום מעולה ואפילו שיפצתם אותו בסכום ניכר אבל רגע לפני הפתיחה, ויתרתם על רכישת סחורה, ביטלתם את הפתיחה ובעצם כל ההשקעה ירדה לטמיון. זה בדיוק מה שבעלי אתרי מכירות רבים עושים פשוט מחוסר הבנה של מיקומם בתהליך.

    מעבר לכך, יש בעלי חנויות אינטרנטיות שבנו אתר, הזינו מוצרים, סידרו מדפים, עשו הכל מהכל אך בשלב השיווק בחרו להשקיע תקציבי שיווק זעומים ובעצם פספסו את כל הייעוד של אתר המכירות שיכול להביא להיקפי מכירות גדולים במיוחד. הדבר משול לבעל עסק שפתח והכל מוכן ללקוחות אך לא טרח להודיע על כך לציבור הרחב ובעצם מלבד מעט מאוד אנשים שעוברים בסמוך לעסק, הציבור הרחב לא מודע לעצם קיומו.

    טעות נוספת ופופולרית במיוחד הנה הצמדה של עלויות מוצרים בחנות האינטרנטית לעלויות מוצרים בחנות הפיזית. באון ליין, התחרות במרחק קליק בודד ומדובר בתחרות כלל ארצית, יש לבחור מוצרים בהם הרווחיות נאה ולהציע את המוצרים במחירים אטרקטיביים יותר בכדי להניע מכירות ולא לחשב את אותן ההוצאות שמשוקללות בפעילות בזירה הפיזית וזאת כי האתר הנה שדרוג של מערך המכירות ולא מערך נפרד בפני עצמו..

    סבלנות זה כל מה שנדרש!

    לפעמים מה שמבדיל בין אתר מכירות מצליח לבין אתר מכירות כושל הנו נטו הסבלנות של העומד מאחוריו. סבלנות משמעותה, מתן אמון באיש המקצוע שנבחר לנהל ולשווק את האתר. סבלנות משמעותה, השקעת תקציבי שיווק גם כאשר הרווחיות מהשיווק הנ"ל בהתחלה אינה גבוהה במיוחד ואו אף אינה מכסה את הרווחים הישירים ממנה. סבלנות משמעותה, להגדיר מראש תקציב שנתי ולעמוד בהשקעה זו ולתת צ'אנס אמיתי לאתר המכירות להתרומם, אחרת אתם תפסידו את ההשקעה בוודאות.

    רוצים להתייעץ איתנו בנושא? מעוניינים לבנות תקציב שנתי ולהצמד אליה? פנו אלינו ונשמח לעזור!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן