fbpx

בשנים האחרונות השוק נמצא בהשמה כמעט מלאה (מעל 96%) דבר שמאפשר לעובדים רבים לדלג בין מקומות עבודה בכל פעם שהם מקבלים הצעה טובה יותר ואו כאשר הם מרגישים מיצוי במקום עבודתם הנוכחי. והם אכן עושים זאת וביתר שאת.

זו בעיה לא קטנה עבור מעסיקים קטנים כגדולים מאחר וכל עובד שעוזב עושה זאת עם ידע רב ועלות ההכשרה של עובד חלופי גבוהה למדי. לכן, חברות רבות משקיעות כסף רב במה שמכונה "מיתוג מעסיק" שמורכב לרוב מתוכן יחסי ציבור וניסיון להתמקם בראש טבלת מקומות העבודה שהכי טוב לעבוד בהם במגזינים הכלכליים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אבל, מרבית החברות כלל לא משקיעות בכל הקשור למיתוג מעסיק באינטרנט ועל כך במאמר זה,

    מיתוג מעסיק באינטרנט

    מיתוג מעסיק הנו האופן בו מועמדים לעבודה (ועובדים קיימים) רואים את החברה. מיתוג מעסיק הנו קריטי להצלחה בגיוס עובדים חדשים ובשימור עובדים קיימים.

    גם חברות גדולות (מותגי על) נדרשים למיתוג עסקי וזאת בכדי להבטיח את האפשרות לגיוס טאלנטים שייקחו את החברה קדימה גם בשנים הבאות וזאת מאחר וגיוס עובדים כיום נעשה בין היתר ברשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק ולינקדאין ומאחר וכל מועמד מחפש מידע על החברה בטרם יגיש מועמדות ואו ישקיע מזמנו ויתייצב למיונים.

    מיתוג מעסיק חיובי מאפשר לנו את היתרונות הבאים:

    • יכולת בחירה ראשונה (First Pick) של עובדים.
    • חיסכון בעלויות גיוס עובדים של עד 50%!
    • תחלופת עובדים בחברה מצטמצמת בכ-30%!
    • אפשרות למשיכת טאלנטים מחברות מתחרות.

    עובדים מעדיפים לעבוד במקום עבודה שבו יש מאין גאוות יחידה ויחס מעסיק-עובד שמאפשר התפתחות אישית ותחושת סיפוק וזאת משיגים בין היתר על ידי מאמצי מיתוג מעסיק.

    איך נראה מיתוג מעסיק באינטרנט?

    מיתוג מעסיק באינטרנט מבוסס בעיקר על שליטה בתודעה הציבורית באשר לחברה. אנו נעשה זאת על ידי בניית אסטרטגיה מותאמת לצורכי החברה,

    בשלב ראשון, אנו נאפיין את החברה:

    1. מה הן צורכי החברה?
    2. איך רואים את החברה כיום?
    3. היכן ניתן להשתפר?

    אנו ננסה להבין אילו סוגי עובדים החברה צריכה. כמו כן, אנו ננסה להבין איך העובדים שלנו והמועמדים לעבודה רואים את החברה, אנו נחפש את הפערים בין מה שאנחנו חושבים על החברה ובין מה שהעובדים חושבים על החברה וננסה לצמצם פערים אלו (יש כאלו!) למינימום האפשרי ולטובתנו.

    בשלב שני, נפתח פלטפורמת בסיס לגיוס עובדים:

    יש מספר אפשרויות:

    1. החברה אינה מוכרת לעובדים.
    2. החברה נתפסת כקטנה מידי.
    3. החברה נתפסת כגדולה מידי.

    המקרה הראשון הנו המורכב ביותר, עלינו לייצר נוכחות משמעותית אודות החברה ברשת. נעשה זאת לרוב על ידי הקמת פורטל גיוס עובדים הכולל מידע רב ככל האפשר על החברה ודרישותיה במקביל לרכש מדיה מסיבי של כתבות יחסי ציבור במגוון פורטלי רשת מובילים שיעלו את החברה למודעות של עובדים פוטנציאליים.

    המקרה השני הנו נפוץ למדי. חברות סטארט-אפ ואו חברות בראשית דרכן לעתים מתקשות לגייס עובדים מאחר ועובדים כישרוניים ובעלי משפחות לא תמיד רוצים לעבוד במקום עבודה לא יציב. במקרים אלו, אנו רוצים לייצר מודעות לחזון של החברה, להווי החברתי בחברה, לפוטנציאל הגלום בעבודה בחברה וכמובן לגאווה שבתרומה שמעניקה החברה לעולם וזאת נעשה לרוב על ידי פרסום תכנים מתאימים באתר החברה.

    המקרה השלישי נפוץ בעיקר בחברות ענק. במקרים רבים עובדים לא יודעים איך לגשת למשרות בחברות ענק כדוגמת בנקים, חברות טכנולוגיה, חברות תשתיות או פארמה. בחברות אלו אמנם משלמים טוב אך העובדים שהחברה צריכה לא יודעים איך להגיש מועמדות למשרות בה והאם יזכו לקבל מענה על מועמדותם.

    חברות גדולות מאין אלו נדרשים להקים פורטל גיוס מושקע אשר מפשט את היכולת להבין את תהליכי הגיוס בחברה, הדרישות ממועמדים לעבודה וכמובן מידע רב נוסף על המשרות הפנויות ומתן אפשרות להגשת מועמדות עם מעקב התקדמות בתהליך בשקיפות מלאה.

    בשלב שלישי, נמדוד ביצועים ונשפר עוד ועוד:

    לכל חברה יש להתאים מאמצי מיתוג שונים בהתאם למידותיו. מיתוג מעסיק הנו ערך דינמי שעולה ויורד כל הזמן וזאת בהתאם לתדמית החברה בעיני הציבור. אך, בהחלט ניתן למדוד מגמות ביכולת שלנו לשפר את המיתוג של המעסיק.

    אנו יכולים למדוד שלושה קריטריונים פשוטים למדי בכדי לבצע השוואה מידי תקופה:

    1. כמות מגישי מועמדות לכל משרה פנויה.
    2. יחס המועמדים שמאשרים הצעת עבודה.
    3. זמן העבודה הממוצעת של עובדי החברה.

    אנו נשאף לראות יותר מועמדים, ושאלו שאנו רוצים לגייס אכן מרוצים מכך ומאשרים את הצעת העבודה על כל תנאיה ולבסוף נרצה לראות שהעובדים ממשיכים לעבוד בחברה יותר זמן ושהם אכן שבעי רצון ממקום עבודתם.

    לסיכום,

    מאחר וגיוס עובדים בשנת 2020-21 נעשה ברובו און ליין, אי אפשר לוותר על מיתוג מעסיק באינטרנט. ככלל, מדובר בתהליך מרתק של ניהול מוניטין בעיני קהל יעד מוגדר מאוד. אנו חייבים לשלוט בתוצאות החיפוש ולהבטיח שהמידע אודות החברה חיובי מאוד ושמועמדים המחפשים עבודה יבחרו דווקא בחברה שלנו ולא במתחרים וזה מאוד משתלם!

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות:

    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה

    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:

    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00

    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:

    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות

    זמינות להספקת השירות:

    זמינות לשירות מידית

    שפות בהן השירות מוענק:

    עברית, אנגלית

    ניסיון בהענקת השירות:

    משנת 2008, מעל 15 שנה

    מספר טלפון להזמנת השירות:

    073-3745552

    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:

    Whatsapp - 055-9381228

    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:

    [email protected]

    מינימום התחייבות לקוח לשירות:

    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.

    כתובתנו:

    נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:

    שירותי ניהול אתרים

    למי מתאים השירות:

    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן