fbpx

אחת הבעיות הקשות ביותר של בעלי חנויות אינטרנטיות הנו כמובן מתן היצע מוצרים עם מחירים/מלאים לא נכונים ואו הצעת מוצרים שכלל אינם במלאי עוד. זה פוגע בפוטנציאל החנות וחבל. הסיבה העיקרית לכך הנה חוסר בתשומת לב של בעלי העסק למגוון הרחב של המוצרים בחנות האונליין ואת זה ניתן ורצוי לשנות על ידי סנכרון החנות האינטרנטית עם מערכת ה-ERP.

חנות אינטרנטית + ERP

החנות האינטרנטית שלכם הנה סניף נפרד לכל דבר ועניין. בעסקים שמוכרים יפה באינטרנט אף מקצים "מחסן" נפרד עבור האתר בלבד וכך משייכים מלאים צבועים מראש עבור החנות האינטרנטית. אבל, לא כולם יודעים ואו יכולים לחבר באופן ישיר בין המערכת ERP שלהם לבין החנות. והעניינים מסתבכים כאשר יש לנו מוצרים עם מלאי מוגבל ואו כאשר השוק נכנס למוד תנודתי בו המחירים עולים ויורדים בתדירות גבוהה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    לכן, אנחנו ממליצים בחום למצוא דרך לסנכרן בין המערכות השונות גם כאשר הדבר לא מתאפשר באופן ישיר ועל כך במאמר זה כמובן,

    אנחנו רוצים להציג בפניכם את 2 השיטות לביצוע ממשוק בין ERP לחנות:

    1. השיטה היקרה והנוחה – כלל מערכות הERP מאפשרות ממשוק חיצוני ואוטומטי לחלוטין.
    2. השיטה הזולה והיעילה – כלל מערכות הERP מאפשרות ייצוא קבצי אקסל לפריטים במערכת.

    השיטה הראשונה בעצם דורשת פיתוח טכנולוגי שיאפשר לשני המערכות לדבר זו עם זו. אם החנות שלכם מבוססת קוד פתוח סביר להניח שכבר יש לכם תשתית שנקראת REST API אשר בעצם מאפשרת לכם תקשורת פנימה והחוצה וכך גם למערכת הERP שלכם צפויה להיות תשתית API עם דוקומנטציה מסודרת (כל עוד מדובר בהתקנה בענן ולא התקנה מקומית).

    במסגרת השיטה הראשונה אנחנו בעצם צריכים לפנות לחברת פיתוח שתייצר עבורנו ממשוק שעלותו יכולה לנוע בין 10,000-20,000 ש"ח וזאת במקביל לכך שעלינו לשלם סכום נוסף לחברת הERP על פתיחת מודול הAPI במערכת. לרבים, אפשרות זו אינה באמת על השולחן ולכן אנחנו נתמקד דווקא בשיטה הזולה והיעילה יותר..

    סנכרון חנות אינטרנטית עם מערכת ERP על בסיס חצי אוטומטי

    לא משנה עם איזה מערכת ERP אתם משתמשים, זה יכול להיות חשבשבת, סאפ, פריורטי, בכולן יש אפשרויות ייצוא לקבצי CSV. בעצם ניתן לבצע ייצוא מלא של כלל הפריטים במערכת ואו לבצע סינון מקדמי לפי קטגוריה, לפי מפתחות ואו לפי מק"טים שונים כדי לייצא את פלט המוצרים הרצוי.

    כך גם לא משנה עם איזה מערכת ניהול חנות אתם משתמשים, זה יכול להיות קונימבו, אישופ, קאשקאו, ווקומרס, מג'נטו, ישראכארט, בכולן יש אפשרות לייבא קבצי CSV בכדי להקים מוצרים חדשים ואו בכדי לעדכן מוצרים קיימים עם נתונים עדכניים.

    כלומר, כל עוד יש לכם מזהה חד ערכי בדמות מפתח מוצר, מק"ט, ברקוד שמופיע בשני המערכות, ניתן בהחלט לבצע דריסה של מחירים ומלאים אחת לשבוע ואו חודש בהתאם לצורכי השוק והארגון כדי לשמור על מחירים ומלאים מדויקים גם בלי לקרוע את הכיס.

    כמה דברים שיש לקחת בחשבון בטרם ממשוק החנות עם הERP

    ברגע שלומדים לייצא ולייבא מידע בין מערכות, זה קל ופשוט למדי לביצוע פעם אחר פעם. בחלק מהמערכות ניתן אף ליצור טמפלט מוכן שרק טוענים, מייבאים ולוחצים על הכפתור עדכון וזהו.

    אבל, קחו בחשבון את הנקודות הבאות:

    1. כדי שזה יעבוד, על המערכת ERP שלכם להיות מסודרת ובלי כפילויות.
    2. לפני כל פעולת דריסה יש לבצע גיבוי סדיר לחנות האינטרנטית ליתר ביטחון.
    3. יש לבדוק בכל פעם אילו מוצרים כבר אינם במלאי כדי להסירם מהחנות (לפי צורך).

    זה אולי נשמע מורכב אבל אילו משימות שוטפות שקל מאוד לבדוק ולבצע.

    לסיכום,

    סביר להניח שאתם תשמחו לקבל מעט עזרה בהקמת התשתית לסנכרון הERP עם החנות האינטרנטית שלכם. ניתן לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ואו שירות חד פעמי בהקמת התשתית הנדרשת בצד החנות בכדי לתמוך בקלות בעדכוני המלאי/מחיר/תצוגה של המוצרים. כמו כן, כחברת ניהול אתרים אנחנו מעניקים שירותים אלו בשוטף ללקוחות שלנו. כלומר, ניתן בהחלט לשכור את שירותינו לקבלת מעטפת מלאה הכוללת גם את הצדדים הטכניים כמפורטים מעלה. בהצלחה 🙂

     

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן