פייסבוק שופס - Facebook shops

פייסבוק שופס – ניהול חנות בתוך פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר וואטסאפ!

פייסבוק לא ידוע כחברה ש"סופרת" את המשתמשים שלה. לרוב, היא דוגלת במדיניות של לשבור דברים ולהתקדם מהר (move fast break things) ובעצם היא נוהגת לבצע שינויים, לעצבן את כל העולם ולבסוף כולם מתרגלים והיא מרוויחה יותר כסף. לכן, ההודעה של מארק צוקרברג בתאריך 19.5.2020 על כך שהם יפתחו את "פייסבוק שופס" בכדי לעזור לעסקים המתקשים בגלל הקורונה פשוט לא מתאימה לאופי החברה..

אלא אם החברה התכוונה לעשות זאת בכל מקרה בטווח זמן מידי ומנצלת את הקורונה לצורכיה. כבר כתבנו על הניסוי של פייסבוק במסחר דרך אפליקציית וואטסאפ בהודו שיצא לדרך לפני כשבוע. אם מחברים את הנקודות, מבינים מה המשחק ארוך הטווח של פייסבוק וכדאי מאוד להיערך אליו!


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


במאמר זה, אנו ננסה להבין איך לנצל את האפשרויות החדשות לטובת העסק שלנו.

מה זה פייסבוק שופס / Facebook Shops

פייסבוק שופס הנה אפשרות חדשה שתהפוך את שלל הפלטפורמות של פייסבוק לבעלות עוצמה רבה בהרבה. מעכשיו, ניתן יהיה למכור מתוך פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר וואטסאפ ללא צורך בהפניית העוקבים/לקוחות לאתרים חיצוניים. כלומר, ניתן לנהל שיחה בוואטסאפ או במסנג'ר עם לקוח ועל הדרך לשלוח לו מוצר לרכישה בהתאמה לשיחה ואו להציג מוצג בפייסבוק ובאינסטגרם ובלחיצה על המוצר יתאפשר לבחור צבע/מידה ואפשרויות שילוח ולשלם בתוך הרשת החברתית מבלי לבקר באתר המכירות של המוכר.

זהו שינוי דרמטי שמייצר תחרות ישירה מול אמזון על המכירות ברשת. מדובר בלא פחות מרעידת אדמה בקנה מידה עולמי. מצד שני, נאמר בהודעה שפייסבוק עבדה עם פלטפורמות מובילות של חנויות אינטרנט ולכן ייתכן והיא תאפשר המשך תשלום באתרי המכירות במקביל לאפשרות לתשלום דרך פייסבוק.

מהיכרות עם שיטות העבודה של פייסבוק, להלן לוח הזמנים:

שלב 1: פתיחת חנויות בפלטפורמות השונות

פייסבוק תאפשר ליותר עסקים להציע את המוצרים שלהם באינסטגרם כמו שהיא מאפשרת בפייסבוק. כך גם, המסנג'ר והוואטסאפ העסקיים יאפשרו שליפה של מוצרים הישר מהפייסבוק כך שיהיה קל למדי עבור עסקים לנהל את המכירות שלהם מכלל הפלטפורמות תחת קורת גג אחת.

פייסבוק תאפשר ניהול סל קניות בתוך הפלטפורמות כמו גם הצגת נתונים נוספים כדוגמת מאפייני משלוח, שיטת תשלום, מדיניות החזרות ותשלומים ועוד כבר בפלטפורמה. כלומר, היא תדלג הישר לסל הקניות ואו לעמוד התשלום באתר מבלי לעבור בעמוד המוצר ולהוסיף לסל בשנית.

הרשת החברתית תעודד עסקים לסנכרן את החנות האינטרנטית שלהם עם ממשק הקטלוגים ולהציג את המוצרים בשלל הפלטפורמות כאשר עיקר המכירות יתבצעו באתרי המכירות ולא דרך פייסבוק עצמה.

שלב 2: סליקה דרך וואטסאפ פיי ואינסטגרם

פייסבוק כבר הרבה זמן מכוונת לנגיסה בעוגת המכירות באון ליין, אבל היא גם לא ממהרת להסתבך עם כל הפלטפורמות השונות בטרם יש לה את הכוח הנדרש לכך. אנו יכולים לראות איתותים לשלבים הבאים ביכולות שהיא מפתחת. ראו מאמרים הבאים:

כאשר יצטברו די נתונים המעידים שעסקנים אינם יכולים להתקיים בלעדיה, פייסבוק תחל להפעיל שרירים ולהתניע את האפשרויות לתשלומים במערכת שלה ולדלג כליל על האתר מכירות. במילים אחרות, גזר דין מוות ללא מעט פלטפורמות ומערכות פרטיות.

לאחר תשלום בעזרת כלי התשלום של פייסבוק, גם המעקב אחר המשלוח וכל יתר העדכונים אף הם יופיעו כהודעות בוואטסאפ ואו מסנג'ר בתלוי באיזו פלטפורמה בוצע הרכישה.

לסיכום,

אם קוראים בין השורות, אם רואים את החזון של הרשת החברתית הגדולה בעולם, ניתן ורצוי להתחיל להיערך לשינויים אלו כבר כעת. מי שישכיל להקדים את השוק ולהיות שם לפני כולם גם יזכה לדירוגים הגבוהים, לתעדוף בחשיפות וכמובן למכירות גבוהות בהרבה.

זה הזמן להצטייד באיש מקצוע בעל יכולות ואו בחברת ניהול אתרים כמו שלנו בכדי להבטיח שתובילו את השלב הבא של המכירות ולא תשתרכו מאחור. בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *