fbpx

אם אתם מנתחים את הקמפיינים שלכם, בוודאי שמתם לב לכך שמקור מרבית המכירות מגוגל הנם מגוגל קניות. הפרסום בגוגל קניות עובד היטב ורבים משקיעים לא מעט תקציבים באפיק זה ומקבלים בתמורה יחסי המרה מעולים שיכולים להגיע גם ל-2000% על ההשקעה. אבל, מה אם היינו אומרים לכם שניתן להשיג אפילו יותר מגוגל קניות? מה אם היינו אומרים לכם שאתם לא מנצלים את האפשרויות שלכם עד הסוף? אם זה מעניין אתכם, המשיכו לקרוא.

שיפור ביצועי גוגל שופינג

גוגל שופינג (גוגל קניות) מושך פיד מוצרים מאתר האינטרנט (לאחרונה ניתן גם לסרוק אוטומטית גם בלי פיד!) ומעבד אותם לכדי מוצרים המותאמים להופעה בטאב הגוגל קניות במנוע החיפוש. ההופעה בגוגל שופינג אורגני לא מייצר נכון למועד כתיבת שורות אלו מכירות, אבל הפרסום הממומן של גוגל שופינג מעל תוצאות החיפוש מייצר גם מייצר תוצאות!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אז איך ממנפים את גוגל שופינג אפילו יותר? איך גורמים לגוגל שופינג לייצר תוצאות טובות יותר?  ובכן תצטרכו להיות מעט סבלניים אך נסביר הכל כעת,

    1. איך עובד גוגל שופינג:

    גוגל שופינג כשלעצמו טיפש למדי. כלומר, הפעולה הטכנית של קליטת דאטה, המרה של דאטה והצגתו למשתמש פשוטים למדי. אבל, גוגל שופינג נשען על האלגוריתם העוצמתי של מנוע החיפוש – האורגני – במלוא עוזו. כלומר, גוגל מחליט איזה מודעות גוגל שופינג להציג לאיזה משתמש ובעבור אילו ביטויים על סמך מידע רחב היקף ולא רק על סמך הנתונים היבשים שהגשנו דרך גוגל מרצ'נט סנטר.

    כלומר, כמו שאנו מבצעים קידום אורגני עבור עמודים רגילים באתר האינטרנט, כך במידה רבה אנו יכולים לבצע עבודות קידום אורגני למוצרים בחנות שלנו.

    2. הדגמת אופן זיהוי בגוגל שופינג:

    כדי להבין איך בעצם גוגל סורק את החנות שלכם ומחליט היכן ומתי להציג את המודעה שלכם עבור הגולשים. כדאי להיכנס לגוגל, לבצע חיפוש של מוצר שאתם מציעים בחנות ולאחר מכן לעבור לטאב של גוגל שופינג. לאחר מכן, אנו ממליצים להתעלם מהמודעות מעלה ולהסתכל על הסינונים המופיעים בצד ימין של העמוד.

    אנו נראה סינונים כדוגמת:

    • מחיר
    • סוג
    • תכונות
    • שימוש
    • דירוג
    • משלוח
    • משווק

    ועוד..

    אם תעשו שימוש בחלק מהסינונים תגלו שפתאום מספר המשווקים צונח בחצי, ככל שתבצעו עוד סינונים כך תגלו פחות ופחות משווקים. בעצם, התחרות הולכת ויורדת ככל שמצמצמים את הסינון ומכך שגם עלות קליק תרד בהתאמה כאשר משתמש יבצע חיפוש המשלב בין מילת המפתח הראשית ובין מילות הקישור (הסינון) הנלוות אליו.

    כך לדוגמה, אם נחפש בגוגל "מדפסות" גוגל יציג כ-20 משווקים שונים (מתחרים) ואם נסנן לפי תכונת "לייזר" מספר המשווקים יצנח לחצי. אם נוסיף תכונה נוספת לסינון כדוגמת "מכשיר אלחוטי" הרי שהתחרות עוד תקטן יותר. כך בעצם עובדת השיטה.

    בתרגום חופשי זה אומר את הדבר הבא: כאשר משתמש יבצע חיפוש בגוגל בביטוי "מדפסת לייזר אלחוטית" יופיעו מודעות גוגל שופינג אך ורק לאלו שבהם גוגל זיהה הקשר גבוהה ורלוונטיות לחיפוש. כידוע, ברגע שהתחרות יורדת בחצי, כך עלות פר קליק יורדת בחצי והתוצאה הנה כמובן חיסכון של 50% בעלות תוך הנעת תנועה מדויקת יותר ועליה ביחס המכירות באתר – WIN – WIN – WIN לבעל העסק המפרסם!

    3. שיפור ביצועים בגוגל שופינג:

    השאלה הגדולה הנה כמובן איך משפיעים על גוגל שופינג? איך גורמים לגוגל להבין שיש קשר בין המוצר שלנו בחנות ובין הסינונים הללו בקניות של גוגל? ובכן, לאחר חקירה קצרה בנושא שכללה בין היתר השוואת אתרים שונים שהופיעו/לא הופיעו בסינונים השונים זוהו הפרמטרים שמשפיעים על ההופעה בסינונים.

    ב-90% מהאתרים שהופיעו בסינונים היה מפרט טכני מסודר הכולל את הפירוט המרכיבים/תכונות של המוצר בצורה מסודרת בטבלה. ביתר האתרים היה תיאור אינפורמטיבי בסיסי שכלל מילות מפתח בעלות הקשר גבוהה למונחי הסינון.  כלומר, גוגל שופינג סורק בדיוק כפי שמנוע החיפוש סורק את התוכן של העמוד ומצליח לשייך את המוצר לקטגוריות שלו גם מבלי שאנו השקענו בכך.

    כדי להרוויח יותר מהפרסום בגוגל שופינג עלינו לבצע מחקר מילות מפתח לכל מוצר ומוצר ולהכניס לתוך התיאור/המפרט את כלל המילות מפתח שזוהו במחקר כך שנופיע בכמה שיותר חיבורי ביטויים (זנבות ארוכים) ובכך להבטיח חשיפה גבוהה יותר ללא השקעות נוספות בקמפיין.

    למי יש זמן לעשות את זה?!

    לעבור מוצר מוצר זה לא חגיגה גדולה. זה לוקח זמן, זה מתיש. לרוב בעלי העסקים אין זמן לזה. גם מקדמי האתרים לא תמחרו עבודה סזיפית על תוכן האתר ולכן הם לא ישמחו לבצע עבודה זו למרות שזה כל כך משמעותי. ולכן יש בידכם שני אפשרויות:

    1. לעבור רק על מוצרים מסוימים.
    2. לשכור שירותי חברת ניהול אתרים.

    באפשרות הראשונה, אתם בעצם בוחרים כמה עשרות או מאות מוצרים בהם יש לכם עניין להופיע הרבה (רווח נאה, מלאי זמין, מוצרים קבועים). כך בעצם תנסו לנצל כמה שיותר מבלי להשקיע זמן רב מידי.
    באפשרות השניה, אתם פונים לחברת ניהול אתרים כדוגמתנו כדי שאנו נצמיד לכם מנהל אתר מקצועי שזה בדיוק תפקידו. לעבור מוצר מוצר ולעבות את התוכן על בסיס מחקר מילות מפתח בפועל.

    ככל שהמוצרים שלכם קבועים יותר, כך שווה לכם להשקיע את הזמן או את הכסף לבצע עבודה מסודרת וחד פעמית שתשפיע על התוצאות פרסום שלכם לאורך שנים רבות קדימה. רוצים ללמוד עוד על שירותי ניהול אתרים ואו על נושא זה? הרגישו בנוח להתקשר אלינו ולהתייעץ ללא עלות וללא התחייבות!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן