fbpx

מכירים את זה שאתם מחפשים מוצר אותו אתם מוכרים בחנות האינטרנטית שלכם וכבר מעל התוצאות חיפוש אתם רואים את המוצר הרלוונטי עם תמונה, מחיר ועלות משלוח מאתרים של המתחרים? ובכן, אם גם אתם רוצים שהמוצרים שלכם יופיעו שם, מאמר זה נכתב עבורכם.

הצגת מוצרים למכירה בגוגל

אם רוצים להציג מוצרים בגוגל, עלינו להכיר מושג חדש: Google Shopping (גוגל קניות), תחום חדש שהולך ותופס תאוצה בעולם כאשר גוגל אף מאפשרת במדינות רבות לבצע רכישה הישר מתוצאת החיפוש גם מבלי להיכנס לאתר המכירה עצמו וללא עמלה!. בישראל, עדיין התנועה מפנה לאתר של המוכר אך מדובר באחד מאפיקי הפרסום הכי כלכליים שיש.
כך נראה חיפוש לדוגמה:
‏‏דוגמה לגוגל קניות
‏‏דוגמה לגוגל קניות

אם זה מה שאתם מחפשים? אתם בוודאי שואלים את עצמכם איך עושים זאת? ובכן על זה בדיוק נענה כעת,

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    איך מציגים מוצרים בגוגל?

    כדי להציג את המוצרים שלכם בגוגל, עליכם להחזיק במספר נכסים מראש:

    1. אתר אינטרנט מתקדם.
    2. חשבון בגוגל מרצ'נט סנטר.
    3. חשבון בגוגל אדס.
    4. חשבון בגוגל אנליטיקס.

    זאת משום שכל הנכסים הללו צריכים לדבר זה עם זה בכדי שזה יעבוד כנדרש.

    נתחיל עם האתר,

    1. הכנת האתר לפרסום מוצרים בגוגל קניות:

    כדי שניתן יהיה לפרסם את המוצרים שלנו בגוגל, הרי שאנו צריכים בראש ובראשונה לשקף לגוגל אילו מוצרים יש לנו, האם מוצרים אלו במלאי (הרי לא נרצה לפרסם מוצר שאזל מהמלאי), מה המחיר של המוצרים השונים ועוד פרמטרים רבים אחרים. לשם כך, אנו צריכים ליצור פיד נתונים לפי הדרישות של גוגל (וגם של פייסבוק על הדרך..).

    פיד נתונים הנו קובץ הנוצר ומתעדכן באופן אוטומטי עם כלל המידע אודות כל המוצרים בחנות האינטרנטית. בעצם, מדובר בפירוט טקסטואלי/קוד בפורמט XML המכיל את שם המוצר, זמינותו, מחירו, עלות המשלוח, קישור לתמונות וכל המידע הנ"ל מוכן לשליפה מהירה על ידי כלים תומכים.

    לאחר שיש לנו אתר מתקדם עם פיד מתאים, ניתן לחבר את האתר לכלי ניהול של פידים:

    2. חיבור האתר לגוגל מרצ'נט סנטר:

    גוגל מרצ'נט סנטר הנו כלי מתקדם אשר יודע לשלוף את המידע המופיע בפיד הנתונים של האתר ולתרגם אותו למונחים השמישים בכלי גוגל השונים. כלומר, ברגע שפיד מחובר בהצלחה וכאשר האתר מאומת ומאושר, המוצרים יופיעו באופן אוטומטי באתר גוגל קניות וכמובן גם בתוצאות החיפוש ברגע שבוחרים לעשות שימוש בכלי הפרסום של גוגל.

    את הפיד מומלץ לחבר בתצורה קבועה לשליפה אוטומטית אחת ליום וכך בעצם המרצ'נט סנטר כל הזמן מעודכן בכל שינוי שנעשה באתר.

    3. חיבור מרצ'נט סנטר לגוגל אדס:

    כאשר האתר מדבר עם המרצ'נט סנטר בהצלחה, ניתן להעביר את המידע הרב שיש בו הישר לגוגל אדס, פלטפורמת הפרסום של גוגל. בשלב זה, ניתן להגדיר אילו מבין המוצרים נרצה לקדם בכסף (תשלום עבור כל קליק בפועל) ואילו מוצרים לא נרצה לקדם.

    עם בחירת המוצרים לשיווק, ניתן להקים קמפיינים שונים והם יוצגו לגולשים שמבצעים חיפושים בעלי ערך משיק למוצרים בחנות באופן אוטומטי. כפי שניתן לראות בתמונה שצורפה מעלה, סימנו בצהוב כך שניתן לראות שאלו בעצם מודעות ממומנות. כלומר, צריך להוציא כסף עבור הפרסום הנ"ל.

    4. מעקב אחר ביצועי מוצרים:

    מאחר ואנו לא רוצים לזרוק כסף לחינם, אנו נמדוד את ביצועי הקמפיין ונבחן מידי כמה ימים את הכדאיות של הפרסום. בכדי שזה יעבוד חלק ונוכל לדעת במדויק כמה הרווחנו עבור כל שקל שהוצאנו, אנו נממשק את הגוגל אדס  (הפרסום) הישר לגוגל אנליטיקס (המעקב) כך שמערכות אלו ידברו זו עם זו.

    בצורה זו, אנו נוכל לדעת אילו קמפיינים עבדו טוב, אילו מוצרים מכרו בהיקפים גדולים וכמובן האם בכלל כלכלי להמשיך בפעילות זו. מניסיוננו היחס הוצאה/הכנסה בקמפיינים מבוססים קניות עומדים על 5 ש"ח הכנסה עבור כל 1 ש"ח הוצאה אך יש מקרים שבהם היחס עומד גם על 1/20 ש"ח בפועל.

    לסיכום,

    זו משימה מורכבת למדי הכוללת ניהול אתר, ניהול קמפיינים וניתוח ביצועים. כלומר, עליכם לפנות לאיש מקצוע ואו לחברה מקצועית שתעשה עבורכם את העבודה הרצויה בצורה נכונה וכלכלית. כחברת ניהול אתרים אנו בהחלט יכולים לעשות עבורכם את התהליך כולו אז הרגישו בנוח לפנות אלינו להתייעצות בנושא ואו לבקש את שירותינו.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן