אם קיבלתם הודעה מגוגל קונסול בנוגע למדד הליבה INP לבדיקת חוויית המשתמש, אתם בוודאי שואלים את עצמכם ?!!**?! (במילים אחרות: מה זה?!) ובכן למרות הראשי תיבות והחוסר במידע המועיל, זה בפועל שינוי מאוד מינורי שעליו פשוט לא התקבלו מיילים/עדכונים בעבר..
במאמר זה נסקור בזריזות את מהות המדד כמו גם את המשמעות בכל הקשור לחוויית המשתמש והקידום האורגני.
יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!
מדד הליבה INP
מדד הליבה INP הנו בעצם ראשי תיבות של Interaction to Next Paint בתרגום לעברית "זמן תגובה לאינטראקציה בעמוד". כלומר, כמה זמן לקח לאתר להגיב לפעולה שנעשתה על ידי המשתמש באתר.
ראו וידאו, צד ימין, תגובתיות טובה. צד שמאל, תגובתיות חלשה:
לאחר התהליך להתאמת אתרים לגלישה במובייל, לאחר התהליך לטעינת עמודים מהירים, זהו בעצם שלב נוסף במאמצים של גוגל לשפר את חוויית השימוש באתרים ברשת.
למה צריך את מדד INP החדש?
האינטרנט מתקדם! אתרים כיום לא נטענים בהכרח מחדש בכל פעם שהמשתמש מבצע פעולה, יש מגוון תצורות להצגה של תוכן דינמי על גבי מסך אחד. זה יכול להיות חלון בתוך חלון, זה יכול להיות טאבים, זה יכול להיות אקורדיון, זה יכול להיות פופאפ, זה יכול להיות שכבות על גבי רקע ועוד מאות סוגי שילובים נוספים שמאפשרים להציג כמויות גדולות של תוכן שלא בתצורה של טעינה מחדש של העמוד.
מאחר וכך, גוגל מתאימה את עצמה לאופן השימוש ברשת ובעצם מייצרת מדדים חדשים שישקפו טוב יותר את חוויית המשתמש של הלקוח בכל אתר ואתר. המדד החדש הנו עוד מדד נוסף מיני רבים אחרים שיחדיו מייצרים פסיפס של דאטה שמאפשרת לאלגוריתם החכם (AI) של גוגל להציג את האתרים הטובים ביותר עבור הלקוחות.
איך בעצם מתאימים את האתר לעמידה במדד INP?
במדד החדש, יש משמעות לזמן התגובה של פעולה באתר. פעולה שמגיבה בתוך פחות מ-200ms (חמישית השניה) נחשבת טובה. פעולה שמגיבה מעל 500ms (חצי שניה) נחשבת גרועה. אז בעצם יש לנו מגוון אפשרויות התאמה של האתר למדד החדש:
- שינוי אופן הצגת התוכן
לדוגמה: שינוי סל הקניות לצף, שינוי קוד לסוג מהיר יותר. - שינוי סוג התשתית
לדוגמה: החלפת העיצוב ממבוסס תוסף למבוסס תבנית. - שינוי התאמת השרת
לדוגמה: הקצאת יותר זיכרון RAM שימוש רב יותר בCDN.
יש לא מעט אתרים שלפחות בשלב ראשון, אין יותר מידי מה לעשות בכדי לשפר את מהירות התגובה שלהן. בטח אתרים שמבוססים בכבדות על תוספי הרחבה שונים כדוגמת אלמנטור, אלמנטור פרו וכל משפחת תוספי המשנה כמו ג'ט..
מצד שני, כלל תבניות העיצוב, כלל תוספי העיצוב, צפויים להוציא גרסאות עדכניות שאמורות להתמודד בדיוק עם מדד זה. כך שזה עניין של זמן עד שמרבית האתרים יוכלו לעבור לציון חיובי גם במדד חדש זה.
מה לעשות בפועל?
לקוחות שלנו? פנו למנהל האתר וידעו אותו. הוא כבר יבדוק יחד עם המתכנת מה ניתן לעשות בשלב זה ואו יעדכן שכרגע מחכים ליציאת גרסה מותאמת לתבנית. במידה ואינכם לקוחות שלנו, פנו לחברה שבנתה ואו מנהל עבורכם את האתר כדי שיבצעו בדיקה מעמיקה לבחינת היתכנות שיפור ביצועי מהירות התגובה באתר. בהצלחה 🙂
מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה
אזורי פעילות:
ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה
שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:
ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00
שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:
24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות
זמינות להספקת השירות:
זמינות לשירות מידית
שפות בהן השירות מוענק:
עברית, אנגלית
ניסיון בהענקת השירות:
משנת 2008, מעל 15 שנה
מספר טלפון להזמנת השירות:
073-3745552לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:
Whatsapp - 055-9381228הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:
[email protected]מינימום התחייבות לקוח לשירות:
אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.
כתובתנו:
נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0
מידע אודות שיוך התוכן לשירות
מוצע כחלק מהשירותים הבאים:
למי מתאים השירות:
מתאים לסוגי אתרים:
מתאים למערכות ניהול תוכן:
עלות ממוצעת לשירות:
טווח עלויות לשירות:
סוג הצעת שירות:
מתאים לתקופת שירות: